Aihe: Mitäs tuumitte..
1
Jabatus
28.02.2009 17:16:49
http://vids.myspace.com/index.cfm?f … ids.individual&VideoID=53194952 jos ei lasketa lukuisia virheitä, ja sitä että soinnut menee poskelleen, niin olisko tossa biisin ainesta?
Räkkipeli
28.02.2009 18:03:33
Nyt meni kyllä..siiis...hä? :D

Kannattaanee vielä ehkä hieman mietähtää tota biisin toteutusta. Mun mielestä kannattaa reenata viel vähän.
Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..." Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!"
Robert
28.02.2009 18:35:42 (muokattu 28.02.2009 19:20:43)
Metronomin kanssa vaan treenaamaan perusjuttuja kohdilleen. Bendien vireisyyteen kannattaa kanssa kiinnittää huomiota. Aika korviahiveleviä sävelkulkuja:P

Edit. Tarkoitus ei ole tällä latistaa intoa, mutta ilman rakentavan kritiikin saamista kehittyminen on hankalaa. Kompithan tuossa kulki suht ok...
Jucciz
28.02.2009 19:24:09
Tuumin, että huono otsikko ja todennäköisesti vielä väärällä palstalla, jos tässä nyt jotain demoa tarjottiin kuultavaksi.
RekoS
28.02.2009 20:10:56
Kyllähän tuossa ainakin radio-pophittibiisin aineksia on.
varo
28.02.2009 20:27:10
mikähän määki tätä oon kommentoimaan..

Mutta kumminkin. Huomasin tuossa samoja "aineksia" kuin yhden kaverin soitossa. Kompit rullas kyllä ihan mukavasti, mutta noissa sooloissa taisit lähinnä vetää downpickingiä, ainakin noin soundin hätäsyydestä päätellen. Ja kannattaa muistaa että joskus voit jättää sooloissa jonkin nuotin/nuotteja pidempäänkin soimaan- sillä tulee tiluillekin lisää painoarvoa.Eli metronomin kanssa rauhallisesti vaan hitailla temmoilla TARKASTI. Keskity myös nuottien painamiseen otelautaan kunnolla.

Sooloon voisit koittaa saada melodisempaa ja yhtenäisempää linjaa, ja parhaiten ilman teorianopiskelua se onnistuu nauhoittamalla taustan ja laulamalla itselle mieluisia melodioita taustan päälle, ja kopioit ne samat jutut kitarasooloksi.

nimimerkki "itse samojen juttujen kanssa reenaava"
etsitään kitaristia bändiin
laakeri
28.02.2009 21:57:09 (muokattu 28.02.2009 22:01:42)
Jos nyt biisiä pitää jotenkin kommentoida, niin tuli heti alkutahdeista mieleen "tän oon kuullut aiemminkin". Eli jotenkin..öh, itsestään selvän kuuloinen sävelkulku. Mutta sellaisellehan riittää kysyntää, onhan se aika tarttuva. Itsekin soittelen yleensä jotain improvisoituja riffejä jotka kuulostavat yleensä jotakuinkin tuolta, joten rakentavaa kritiikkiä yritän antaa, vaikkakin vähän huonolta pohjalta.

edit: tuo kipaleesi on soinut päässäni jo kymmenen minuuttia, joten jos tavoitteenasi oli tehdä tarttuva kappale, olet onnistunut.

edit2: "tuttuuden" tunne saattaa kyllä johtua siitäkin, että yhdellä kitaraopetus-CD:llä oli kappale, jossa oli lähes sama sävelkulku. Tosin "uuden" sävelkulun tekeminen nyt on täysi mahdottomuus.
IJarro
28.02.2009 22:28:31 (muokattu 28.02.2009 22:30:35)
Kohassa 3:11 on jo vähän suuren maailman menoa.

EDIT: joo, reeniä vaan lisää, et saat taimin kohalleen ja siitä sit pikkuhiljaa etiöppäin...
Aluks hei, väliin hei, loppuun hei hei...
J.Hollström
01.03.2009 16:39:29
Kyllä. Klassikko.
"Tehkää omakustanne niin saatte maistaa omaa kustanne!" - Miri Miettinen
Jabatus
01.03.2009 17:28:13
Kiitoksia kommenteista!
Kuten huomaan olen vasta alittejia, ja neuvoja täsä kaipaillaan :)
Fetfotad
02.03.2009 17:25:30
Oletko oikeasti harjoitellut tunnollisesti 2-3 vuotta...? Joskus luulin ite etten kehity yhtään...
Jabatus
09.03.2009 08:56:57
No jaa...
Eihän sitä aina jaksa skaaloja ja apreggiota opiskella, kun "omat säännöt" on soittamisessa kyseessä.
Kun en ole pyrkimässä mihinkään muusikon ammattiin niin väliäkös tuolla...
Robert
09.03.2009 22:26:58
Jabatus: No jaa...
Eihän sitä aina jaksa skaaloja ja apreggiota opiskella, kun "omat säännöt" on soittamisessa kyseessä.
Kun en ole pyrkimässä mihinkään muusikon ammattiin niin väliäkös tuolla...

Itsehän pyysit palautetta? Ja lähes kaikki neuvoivat treenaamaan rytmipuolta kuntoon. Skaalat ovat sitten asia erikseen...
IJarro
14.03.2009 01:06:44
Robert: Itsehän pyysit palautetta? Ja lähes kaikki neuvoivat treenaamaan rytmipuolta kuntoon. Skaalat ovat sitten asia erikseen...

Ja rytmi on kuitenkin aina kaiken pohja. Vaikka ois mikä vinkuintia ja mikrotonaliikka valloillaan, ni rytmi on aina rytmi.

Vaikka kuuntelijalla ei ois pätkääkään sävelkorvaa eikä mitään hajua miltä soiton pitäis kuulostaa, väärä/epämääräinen rytmi särähtää lähes jokaisen korvaan.

ihan siis niinku yleensä...
Aluks hei, väliin hei, loppuun hei hei...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)