Thomas M 20.02.2009 11:25:56 (muokattu 20.02.2009 11:28:10) | |
---|
Olin aikeissa ostaa klassisen kitaran mutta kun olen tottunut sähkökitaraan niin otelauta tuntuu hieman ihmeelliseltä varsinkin peukalo-otteet. Tiedustelin eräältä arvostetulta soitinrakentajalta asiaa mutta hän kielsi muuttamasta otelautaa. Sormet ei kuitenkaan taivu noin leveälle kaulalle, miksi sitä muka ei saa muuttaa? Eikö ole oma asiani mitä soittimelleni teen, ei kuulema ole? |
Pehvanssi 20.02.2009 16:06:29 | |
---|
:D Ei helvetti! PS. Olinks eka? |
--Tomppa-- 20.02.2009 20:17:21 | |
---|
:D Ei helvetti! PS. Olinks eka? Jaa nyt multa meni tän pointti ohi? Mutta se pääsi hyvään kotiin, hyvään kotiin se pääsi.. ihan varmasti se on hyvä koti mihin se pääsi, hyviä tyyppejä, mukavia poikia olivat.. hyvään kotiin, hyvään kotiin pääsi Marshall. - JCM |
Krice 20.02.2009 20:43:11 | |
---|
|
Kielipoliisi 20.02.2009 20:52:38 | |
---|
Olin aikeissa ostaa klassisen kitaran mutta kun olen tottunut sähkökitaraan niin otelauta tuntuu hieman ihmeelliseltä varsinkin peukalo-otteet. Tiedustelin eräältä arvostetulta soitinrakentajalta asiaa mutta hän kielsi muuttamasta otelautaa. Sormet ei kuitenkaan taivu noin leveälle kaulalle, miksi sitä muka ei saa muuttaa? Eikö ole oma asiani mitä soittimelleni teen, ei kuulema ole? On. http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=97883518 |
Thomas M 20.02.2009 22:54:56 (muokattu 20.02.2009 22:56:08) | |
---|
Godin on ratkaissut tämän ongelman: Aika mielenkiintoinen juttu toi Godin mistä niitä saa? Heti testaamaan! Otin jo esiin ton saman työkalun ajattelin kokeilla vanhaan kitaraan mutta ehkä ostan kokonaan uuden soittinen toi Godin on muutenkin semmoinen vähän nykyaikaistettu että sopinee tyyliin olla modattu kaula. Se guru oikeastaan suuttui kun ehdotin kaventamista, taidanpa ostaa tommoisen ilman lupaa. Pehvanssi joo ole tarkkana että ehdit ensimmäisenä apajille |
Pehvanssi 21.02.2009 10:13:41 | |
---|
Jaa nyt multa meni tän pointti ohi? No eipä kyllä mitään. Keskustelun aloittajan edellinen threadi oli vain sen verran hulvatonta menoa etten osannut odottaa tämän olevan asiallinen, eikä trolli. Jatkakaa :) |
Krice 21.02.2009 12:34:03 | |
---|
Aika mielenkiintoinen juttu toi Godin mistä niitä saa? Thomannilta vaikka. Hintaa on ihan kivasti, mutta laadun kanssa ei varmaan ole nuukailtu. Tietty jos hakee perinteisempää akustista niin luulisi, että joku olisi keksinyt tehdä sellaisen ohuemmalla kaulalla ja kaarevalla otelaudalla. http://www.thomann.de/fi/godin_acs_nylon_slim_nt_cedar.htm |
sepisti 21.02.2009 13:18:13 | |
---|
Tiedustelin eräältä arvostetulta soitinrakentajalta asiaa mutta hän kielsi muuttamasta otelautaa. Voi hyvän tähden... Semmosia ne on knockblockin poijjaat... Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! |
Satu ja Tuija 21.02.2009 19:01:05 | |
---|
Thomas M: Olin aikeissa ostaa klassisen kitaran mutta kun olen tottunut sähkökitaraan niin otelauta tuntuu hieman ihmeelliseltä varsinkin peukalo-otteet. Tiedustelin eräältä arvostetulta soitinrakentajalta asiaa mutta hän kielsi muuttamasta otelautaa. Sormet ei kuitenkaan taivu noin leveälle kaulalle, miksi sitä muka ei saa muuttaa? Eikö ole oma asiani mitä soittimelleni teen, ei kuulema ole? Laita sähköskebaas nylonit. Siimakin käy, jämäkästä perukkeesta punotut, niin ei tarvi muuttua/muuttaa yms. |
Thomas M 22.02.2009 23:53:01 (muokattu 22.02.2009 23:59:26) | |
---|
Satu ja Tuija: Laita sähköskebaas nylonit. Siimakin käy, jämäkästä perukkeesta punotut, niin ei tarvi muuttua/muuttaa yms. muuten ihan hyvä idea mutta noi plain kielet soi vähän huonosti, sinulla on varmaan jotai siihen sopivia mikkejä kun kerran ehdoitat? Oli kyllä muuten Marc Silber se rakentaja jolta asiaa kysyin! |
Satu ja Tuija 23.02.2009 00:28:02 | |
---|
Thomas M: muuten ihan hyvä idea mutta noi plain kielet soi vähän huonosti, sinulla on varmaan jotai siihen sopivia mikkejä kun kerran ehdoitat? Oli kyllä muuten Marc Silber se rakentaja jolta asiaa kysyin! YLE:llä on hyviä mikkejä. Ja ei muutens ollu, koska M. Silber lasketteli juurikin etelärinteellä kun nää kyselit tyhmiä. |
Mr. Moonbeam 23.02.2009 10:28:11 | |
---|
Thomas M: Olin aikeissa ostaa klassisen kitaran mutta kun olen tottunut sähkökitaraan niin otelauta tuntuu hieman ihmeelliseltä varsinkin peukalo-otteet. Hyvä herra Tuomas, klassista kitaraa soittaessa vasemman käden peukalon tulee ehdottomasti AINA olla kaulan takana ja kämmen ei saa koskettaa kaulaa! Peukaloa käytetään vain tukena. Joku huumehörhö keksi joskus aikoinaan että peukalollakin pitäisi painella sointuotteita, mutta se on ihan kerettiläistä puuhaa eikä sillä ole mitään tekemistä oikean kitaransoittamisen kanssa. |
sulevi 23.02.2009 14:35:38 | |
---|
Mr. Moonbeam: Hyvä herra Tuomas, klassista kitaraa soittaessa vasemman käden peukalon tulee ehdottomasti AINA olla kaulan takana ja kämmen ei saa koskettaa kaulaa! Peukaloa käytetään vain tukena. Joku huumehörhö keksi joskus aikoinaan että peukalollakin pitäisi painella sointuotteita, mutta se on ihan kerettiläistä puuhaa eikä sillä ole mitään tekemistä oikean kitaransoittamisen kanssa. Haistan vienon sarkasmin, mutta väittäisin että tässä piilee silti jonkunlainen totuuden jyvänen. Varsinkin vasta-alkajilla tuntuu helpottavan vasurin otteen korjaaminen enempi "klassisotteeksi" jos sointuotteiden pito käy sormiin tai hermoille. Sormissa on niveliä sen takia että niiden kohdalta voi koukistaa... |
Mr. Moonbeam 23.02.2009 14:46:56 | |
---|
sulevi: Haistan vienon sarkasmin, mutta väittäisin että tässä piilee silti jonkunlainen totuuden jyvänen. Varsinkin vasta-alkajilla tuntuu helpottavan vasurin otteen korjaaminen enempi "klassisotteeksi" jos sointuotteiden pito käy sormiin tai hermoille. Sormissa on niveliä sen takia että niiden kohdalta voi koukistaa... Juuri näin. +++ |
Thomas M 27.02.2009 19:42:14 | |
---|
Satu ja Tuija: YLE:llä on hyviä mikkejä. Ja ei muutens ollu, koska M. Silber lasketteli juurikin etelärinteellä kun nää kyselit tyhmiä. Ajaa, Californassa on ruvennut satamaan lunta! Toi Satu ja Tuija onko yksi persoona + sivupersoona ja kumpi kirjoittele viisaita täällä? |