Aihe: Mitä seuraavaksi?
1
Gedanke
17.02.2009 21:25:20
Olen soittanut nyt reilut puolitoista vuotta kitaraa. Olen opetellut lähinnä soittamaan tabeista muiden biisejä, soitan ja olen soittanut parissa bändissä, Olen opetellut myös bendit, vibratot, alternative pickaukset, pinch squelit etc. Mutta mitä kannattaisi "seuraavaksi" tehdä? Haluaisin kehittyä kitaristinä, mutta en ole huomannut muuta kuin että rytmitaju on parantunut kitaraa soittaessa ja osaan soittaa joitain vaikeitakin kappaleita. Vinkkejä kiitos.
blaekie
17.02.2009 22:08:19

Olen soittanut nyt reilut puolitoista vuotta kitaraa. Olen opetellut lähinnä soittamaan tabeista muiden biisejä, soitan ja olen soittanut parissa bändissä, Olen opetellut myös bendit, vibratot, alternative pickaukset, pinch squelit etc. Mutta mitä kannattaisi "seuraavaksi" tehdä? Haluaisin kehittyä kitaristinä, mutta en ole huomannut muuta kuin että rytmitaju on parantunut kitaraa soittaessa ja osaan soittaa joitain vaikeitakin kappaleita. Vinkkejä kiitos.

Seuraava vaihe on että opettelet kuuntelemaan, mitä soitetaan, vaikka saksofonisoolonvetäjältä, tai pianosooloilijalta, tai vaikka basistilta. Soitat sitten saman perässä.
Nii onkii ... vai oliko sittenkään ..
Satu ja Tuija
17.02.2009 22:10:27
...ja sit johku sävelkulkuoppilaitokseen jotta voi hölmöillä yhteneväisin termein...
ekikoo
17.02.2009 22:17:56
Sijoita jonkinlaisiin äänityslaitteisiin, nauhoita ja kuuntele soittoasi...
Jos tabeista oot opetellu soittamaan juttuja, tiiätkö varsinaisesti mitä soitat? Ehkä teoriasta jotain sointujen rakentelua, skaalojen perusteita. Mnetistä löytyy faqqiakin noista.
All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH!
Krice
17.02.2009 22:56:23

Mutta mitä kannattaisi "seuraavaksi" tehdä? Haluaisin kehittyä kitaristinä

Ala tekemään musiikkia jos osaat jo kaiken muun.
Apricot
18.02.2009 00:55:19 (muokattu 18.02.2009 00:56:06)
Haluaisin kehittyä kitaristinä, mutta en ole huomannut muuta kuin että rytmitaju on parantunut kitaraa soittaessa ja osaan soittaa joitain vaikeitakin kappaleita.

- korvakuulo: kuuntele levyjä ja kopioi kaikkea mahdollista mikä kiinnostaa
- äänitä omaa soittoasi ja kuuntele sitä kriittisesti
- opettele musiikin teoriaa eli hahmotusta
- jos mahdollista, niin hakeudu itseäsi kokeneempien soittajien kanssa samaan bändiin (mikäli huolivat :)
Jucciz
18.02.2009 08:41:40
Oisko tässä mitään, mitä et vielä täysin suvereenisti osaa:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=38&t=154912#p7828675
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)