santtu0404 17.02.2009 20:42:33 | |
---|
mietin vaan että jos on käyttänyt stratomallista pelkästää noin kolmevuotta. Niin kauan on kestänyt sitten totulla v-malliseen. Innostuin taas niistä ni mietin vaan että miten sillä nyt tässä tietokonetuolilla rämpyttäis. Nii siis että vituttaako vieläkin että kun meni ostaan v:n vai tottuko nopeasti. juu tiiän vähä tyhmä kysymys mut mietityttää et kannattaaks sellasta ostaa jos testailun jälkeen on sellane olo että asento on ihan outo ja soitto ei suju nii hyvin ku stratolla |
Spider III 17.02.2009 21:45:00 (muokattu 17.02.2009 21:47:51) | |
---|
Ite totuin vajaassa viikossa omaan Jacksoniin. Ei tainut mennä kuin 2 päivää. *aska puhetta ettei muka RR malleilla pysty soittamaan istualtaan. Ennen Jacksonia olin soittanut kaksi vuotta jollain halppis Telecasterilla. Ja nyt on onnistunut vaihto takaisin ihan hyvin tuohon Ibazesin RG:hen. Välillä vaihtelen vauhdista eikä mitään tottumistuskia. Summary: Tottuu ja nopeasti tottuukin, kumminkin päin. -What Iron?
-Fu*king Iron Maiden! |
jonne.i 17.02.2009 21:51:44 (muokattu 20.02.2009 20:24:03) | |
---|
no, en soita v-mallista mutta voithan seistä koneen ääressä tai laittaa sen v-aukon reiden päälle |
teukka 17.02.2009 21:57:42 | |
---|
Paras soittoasento sillä on verrattuna mihinkään muuhun. Eli kuitenkin vähän tuolin reunalla joutuu istumaan ja V reittä vasten. Seisten kepukka on suunnilleen samassa asennossa joten kaikki on yhtä helppoa soittaa. Mulla tosin on sellainen ongelma että usein puutuu perse ja kassit...mut sehän olen vaan mä ja mun verenkierto tai oikeastaan sen puute. Totuin heti V-malliin ja takaisin en vaihda. There´s only one rule of metal...PLAY IT FUCKING LOUD!!! |
Peltsi88 17.02.2009 22:15:16 | |
---|
Joo itekkin totuin ihan parissa päivässä. Mulle ainakin sopii hyvin v-mallinen kitara. Nykyään kun tulee yhä vähemmän soitettua Ibanezilla, niin vähitellen se perinteinen malli tuntuu tosi oudolta kädessä. Tosiaan nopeasti siihen tottuu. Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. |
hapan 17.02.2009 22:43:39 | |
---|
Itellä on ollu Flying V numero ykkösenä kohta 4 vuotta. Pitkästä aikaa läjäsin straton ja huomasin, että sen kanssa on saatanan vaikea soittaa seisaallaan vaikka kädet ovat suunnilleen samoissa kohti V:n kanssa, kun peräkkäin niitä kokeilee. Parempaan suuntaan meni aika yllättävällä ratkaisulla: kitaraa alemmas. Mutta anyway, Flying V on se the kitara ever. |
Krice 17.02.2009 22:58:34 | |
---|
ettei muka RR malleilla pysty soittamaan istualtaan. Millä tahansa voi soittaa istualtaan, mutta eri asia miten hyvä tai huono ergonomia siinä on. Minä olen sitä mieltä, että istualtaan soittaminen ylipäätään on aika epämukavaa, paitsi jos soittelee huvikseen jotain dorkaa tai on klassinen kitaristi. |
N33m0 18.02.2009 00:00:05 (muokattu 18.02.2009 00:03:43) | |
---|
Eka kitara oli strato, toka lespa, kolmas rr ja siinä vasta kolahti. Nykyään löytyy oma custom V jolla soittelen ylivoimasesti eniten. Välillä tulee napattua noita perinteikkäämmän mallisia keppejä käteen kun koneen äärellä soittelee niin tuntuu et käsi jännittää jotenki oudosti. Istualteen tykkään eniten soitella V-mallisilla, se asettuu jotenkin hyvään kohtaan ja syystäkin, samoilla kohilla noi klasaritkin lepää. All in all, kyl siihen tottuu nopeesti enkä ite nää V-malleissa mitään huonoa puolta stratoihi ja lespoihin verrattuna soittoasennon puolesta. Ite tykkään ku hullu puurosta ainaki :) edit: se vielä täytyy lisätä ku on kattonut monia kavereita kamppailemassa istualteen V:n kanssa niin ALAPIIKKI HAARUKSIIN, siitä lähtee rok rok "Distortion always starts with the amp. Pedals just sit on top of the sound. They don't feel like a full part of it, just some fuzz on top." - James Hetfield |
Wadler 18.02.2009 02:43:21 (muokattu 18.02.2009 02:44:33) | |
---|
Starocasterit ovat meikäläisen unelma skebat. Sillä meinaan sitä että se tuntuu käsissä tosi mukavalta ja kaulakin on sopivan oloinen. Wadler Drake ps: Dragon Sword |
Asakakka 18.02.2009 09:50:13 | |
---|
Kyllä tuohon tottuu aika nopeasti. V mallisella on oikeastaan aika hyvä soittaa istualteen. |
Ellefson_88 19.02.2009 12:58:20 | |
---|
|
J Silver 19.02.2009 13:22:17 | |
---|
Klasarimalliin soitettunahan tuo toimii ihan ok. Muuten seisten. |
MetalMessiah 19.02.2009 17:49:53 | |
---|
Mulla ollu nyt muutaman viikon RR ja en kyllä vaihtais takasin ESP KH-2:een ikinä. Paljon parempi soittaa vaikka istualteen. Hetki meni totutella ns. kaulapainoon eli kitara on aika hassun tuntuinen aluksi. Mutta kun siihen pääsee sisälle, niin paluuta ei ole... :) Vatasen jalat, omat kädet... |
Terrorwrist300 19.02.2009 19:15:27 | |
---|
Heti jos soitetaa vähän ärhäkämpää tavaraa, eli sellaista jossa plekukäsi on kovilla mun on mallista riippumatta pakko laittaa keppi siihen jalkojen väliin reiden päälle. Tuntuu täysin vammaselta soittaa "normaali"asennossa, sen verta tottunut RR:ään. Muutenkin kun on kitara silleen 45asteen kulmassa niin tuntuu että otelauta olisi jotenkin helpommin lähestyttävissä. Muutenkin se on kitaran asento on aikalailla sama kuin seisaaltaan soittaessa... |
nikoniko 19.02.2009 20:18:57 | |
---|
Saha vaan rohkeest käteen... Pahoin pelkään että vain yksi täällä kirjoittavista voisi menestyä
kitö-loppetissa
www.kitoloppet.fi :) |
Spike 19.02.2009 21:34:17 | |
---|
Joo pari päivää ehkä meni. Jos soittaa jonkun aikaa pelkästään veetä, niin sen jälkeen strato-malli tuntuu aivan luonnottamalta. Mut pääasia on se, et kitara soi hyvin ja on hyvä soittaa. Look! I can play E5! I must be a fucking Mozart! |
tommium 20.02.2009 10:53:13 | |
---|
Millä tahansa voi soittaa istualtaan, mutta eri asia miten hyvä tai huono ergonomia siinä on. Minä olen sitä mieltä, että istualtaan soittaminen ylipäätään on aika epämukavaa, paitsi jos soittelee huvikseen jotain dorkaa tai on klassinen kitaristi. Kyllä ehkä vielä dorkempaa on soitella himassa seisaaltaan :) Itse hommasin RR mallisen viime viikolla ja ei ole mitään ongelmaa soitella istualtaan sohvalla tai tuolilla. Olen toisaalta ns. normaalimallisillakin soitellut vuoden verran siten että kitara on levännyt vasemman jalan päällä ja runko lepää oikeaa reittä vasten. RR mallin on vielä mukavampi tuossa haaroissa kun valitsee sellaisen missa piuhan paikka on yläsakarassa. ...mä sanon viimeisen sanan, Jasse on gay. |
hapan 20.02.2009 11:15:35 | |
---|
Kyllä ehkä vielä dorkempaa on soitella himassa seisaaltaan :) Jaa, itsehän treenaan nimenomaan seisaaltaan, koska ei keikalla tai treenikämpälläkään istuta. |
Rainer Frilund 20.02.2009 13:25:20 | |
---|
Linkitetyssä kuvassa soittaa kaveri, joka on käyttänyt Flying V -mallista kitaraa sitten vuoden 1971: http://fubb.pp.fi//images/andy_powell.jpg Kuvassa on Wishbone Ashin Andy Powell ja kuva on otettu vuoden 2008 AshCon:in akustisen session aikana. Vee on kustomoitu malli, jossa on mm. piezomikit. --- Valitan, että kuvassa on mikkiteline ja muutama pää edessä, mutta eiköhän siitä saa selvää kuinka kitara on sijoitettu kun soitellaan istuen. "The company you keep is the measure of a man." |
Krice 20.02.2009 14:02:54 (muokattu 20.02.2009 14:06:28) | |
---|
Kyllä ehkä vielä dorkempaa on soitella himassa seisaaltaan :) Istuminen on aina selälle huonompi asento kuin seisominen. Minua ei ainakaan nappaa istua yhtään enempää kuin mitä joudun töissä istumaan, ja kotona tietokoneella. Mitä tulee V-mallin ergonomiaan niin kannattaa erottaa toisistaan subjektiivinen mielipide ja faktat. V-malli ei ole pahimmasta päästä, mutta strato tukee esim. rannetta paremmin ja se siitä. Minusta myös straton hihnatappien paikat on parhaimmat sen kannalta miten kitara pysyy tasapainossa, ilman että sitä tarvitsee pitää kiinni. Jotkut V-mallit on kaulapainoisia, joka ei ole ergonomisesti missään tapauksessa hyvä asia. |