trunkki 04.05.2009 18:35:29 | |
---|
Onko muilla tullut vastaan samaa ongelmaa? Vain siis silloin jos istualteen kotona soitan penkillä, niin n. vartin soittamisen jälkeen huomaan että leuka on aivan jumissa ja vähän aikaa pitää sitä verrytellä että pystyy jatkaan. Kai se on koko ajan jossain härö asennossa mutta en vain sitä itse huomaa. "..the chastisement of our peace was upon him; and with His stripes we are healed." Isaiah 53:5 |
teline 04.05.2009 18:51:06 (muokattu 04.05.2009 18:52:23) | |
---|
Aika huvittava vaiva kun miettii :D Mutta ihan ymmärrettävää. Kun keskittyy johonkin tosi tarkkaan niin automaattisesti jännittää jotain. Esim jos sulle sanotaan että "katso tarkkaan" niin sä siristät silmiäsi vaikka sillä ei ole mitään tekemistä näön kanssa. Jos sulla on noin kaukaa haettu vaiva (leualla ei ole Hendrixiä lukuunottamatta mitään tekemistä skeban kanssa) niin suosittelen etsimään soittaessa muita paikkoja myös jotka jostain syystä jännittyy. Tiputa tempoa ja nosta tempoa vasta kun pystyt soittamaan TÄYDELLISEN RENNOSTI. Tarkoittaen että et liikuta mitään muuta kuin sormia/rannetta ja et sinänsä tunne lihasjännitystä. E: Kun sulle muuten joku sanoo että rentoudu, niin mieti mitä rentoutuminen OIKEASTI on. En Kerro |
Fintrollx 04.05.2009 19:56:59 | |
---|
trunkki: Onko muilla tullut vastaan samaa ongelmaa? Vain siis silloin jos istualteen kotona soitan penkillä, niin n. vartin soittamisen jälkeen huomaan että leuka on aivan jumissa ja vähän aikaa pitää sitä verrytellä että pystyy jatkaan. Kai se on koko ajan jossain härö asennossa mutta en vain sitä itse huomaa. Ei nyt ongelmaks tota sanois mut kyl itelläki huomaa, et nyt kun täs on soitellu sellaset kolme tuntii niin toi leuan venyttely suun avulla tuntuu mukavalta :) |
washburn21 04.05.2009 20:03:29 (muokattu 04.05.2009 20:07:23) | |
---|
Muutenkin kitaran soiton aloittelijoille tulee "pakkoliikkeitä" kun kovasti keskittyy johonkiin toiseen asiaan niin joku toinen saattaa unohtua/ruveta toimimaan esimerkkitapaus: Itse olin 6.kk soittanut. Soitin ihan normaalisti musiikintunnilla jotain uutta hankalaa kappaletta, kunnes kaveri tuli sanomaan: "miks teet noin?" "Ai miten niin noin?" "No kun sun leukas nykii" "aha..." (Anteeksi huono keskustelu, en muista sanatarkasti ;)) Sitten seuraavana iltana kuvasin soittoani ja niinhän se nyki, mutta tämä johtui kovasta keskittymisestä ja nykyään kun biisi on tuttu niin ei mitään "pakkoliikkeitä" synny Taisi olla tieteen kuvalehdessäkin joskus juttu tästä "ongelmasta" E: Ei luultavasti tästä kiinni mutta voihan se olla että jännität huomaamattasi leukaa soittaessasi "Neekerit, homopopparit ja muut hipit jamittelevat. hewy äjjät vaan mulkoilevat toisiaan ja virittävät kitaroita kilpaa alemmas." -Jawski " |
d3monilaama 04.05.2009 20:53:11 | |
---|
Omalla kohalla oon huomannu sen, että helposti tulee purtua hampaita yhteen huomaamatta jos pitää kovasti keskittyä soittamiseen. Nämä vahingossa tulevat manööverit varmaankin juu kannattaisi opetella pois ja kesittyä muutenkin siihen rennosti soittamiseen. Kun demokratia ja sananvapaus on uhattuna, ne pitää siirtää turvaan. Ja kun niitä ei ole paikalla, voi tehdä kaikenlaista. |
Burn 05.05.2009 11:11:58 | |
---|
trunkki: Onko muilla tullut vastaan samaa ongelmaa? Vain siis silloin jos istualteen kotona soitan penkillä, niin n. vartin soittamisen jälkeen huomaan että leuka on aivan jumissa ja vähän aikaa pitää sitä verrytellä että pystyy jatkaan. Kai se on koko ajan jossain härö asennossa mutta en vain sitä itse huomaa. http://www.youtube.com/watch?v=5_RnMBGstTg Ootko tuo mieees? Olipa kerran pedofiili, raiskaaja ja pappi. Ja siinä oli vasta tarinan ensimmäinen henkilö... |
Lennu 05.05.2009 13:33:39 | |
---|
Burn: http://www.youtube.com/watch?v=5_RnMBGstTg Ootko tuo mieees? http://www.youtube.com/watch?v=c46fr2EZOhQ Sisko ja veli nauroi, kun mä pienenä kerroin, että mulle tulee leuat kipeiks huonosta musasta, siis just noi sivuilla olevat leukalihakset. Mä en ymmärtänyt miks muilla ei muka tule. Sitä varmaan jännittää leukojaan aina silleen jännästi, että ne väsyy tai jotain. Nykyään se on vähän helpottanut, kun on oppinut, että maailmassa suurin osa musiikista on huonoa, ei jaksa enää kiristellä. |
Full Throttle 08.05.2009 03:29:53 | |
---|
Itselläni alkaa joskus jalka vispaamaan ihan tajuttoman lujaa... Yleensä poljen jalkaa tahdissa samalla kun soitan skebaa, sit jalan hallinta vaan lähtee näpistä eikä sitä voi pysäyttää. Siis jos poljen tavallisesti neljäsosia niin jalka alkaakin meneen 16-osia. Aika jännä, en tiedä mistä johtuu. Sit mä kuolaan usein ku soitan. Leuat ei oo koskaan tullu kipeiks, vaikka joskus tapasin hampaat irvessä soittaa. |
apenaattori 08.05.2009 14:27:11 | |
---|
Lopeta wahin käyttö. ;-) http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg |
Räkkipeli 08.05.2009 14:29:37 | |
---|
Full Throttle: Sit mä kuolaan usein ku soitan. :D Mainiota. Itselläni mauttomat fiilistelyilmeet ei niinkään kasvolihaksiani väsytä tai satuta. Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..."
Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!" |
Lennu 09.05.2009 00:15:34 | |
---|
apenaattori: Lopeta wahin käyttö. ;-) Tähän vaivaan riitti yksi aikoinaan videolle taltioitu keikka, niin loppui se mulkunimemisilme siihen. |
Laddy Master 09.05.2009 11:27:19 (muokattu 09.05.2009 11:31:04) | |
---|
Niistä imutteluilmeistä, tämän kaverin soitto on yhtä reisille tulemista. http://www.youtube.com/watch?v=ubVVSWHkxs8 Ei silti, taitava pianisti. Ketjun aloittajalle, tutulta kuulostaa tuo ongelma. Täytyy vain oppia soittamaan rennosti ja siihen auttaa rutiini ja rutiini. Kyllä pakkojännitteet poistuu viimeisintään silloin kun osaa kappaleen joka ainoan nuotin mielessään ulkoa puolta nopeammalla temmolla. Vielä vähän offaria kevennykseksi; musiikillisena suorituksena hipoo täydellisyyttä, mutta kasvoilla käy tuskin ilmeen häivääkään. Kivikasvoisuus herättää monissa ristiriitaisia tunteita, mutta mulla tulee ne mulkunimemisilmeet jo pelkästä kuuntelemisesta. http://www.youtube.com/watch?v=oPfZVflJdp0"Ihmisen voima on moraali" -Beethoven |
antti.merikapteeni 09.05.2009 14:10:34 | |
---|
Niistä imutteluilmeistä, tämän kaverin soitto on yhtä reisille tulemista. Katsoin ja nauroin. "Hey. They laughed at Louis Armstrong when he said he was gonna go to the moon. Now he's up there, laughing at them." |