Vuor1 15.04.2009 11:18:33 | |
---|
Kumma juttu, kun on joskus soittanu paljon, niin tulee sellanen fiilis, ettei enää nuottiakaan pysty kuunteleen. Ei edes radiota voi aukasta. Kestää parista päivästä pariin viikkoon ja sitten taas soitellaan riemurinnoin. Why to live, why not to die? Why to set goals so high? Who am I and what I'm living for? |
Da Make 15.04.2009 11:24:25 | |
---|
Itse olen huomannut saman. Treenien jälkeen automatkalla kotiin ei tee mieli avata radiota. Seuraavana päivänä tai jo kotona sitten normaalisti luonnistuu kuunteleminen. Jos kauhean tarkkaan kuuntelee esimerkiksi miksatessa niin kuuloaisti turtuu kyllä melko nopeasti. Olisi tärkeää pitää taukoja soittamisen välissä ja lepuuttaa korvia. Istua vaikka juttelemaan bändikavereiden kanssa. Yleensä silloin syntyy myös merkittäviä ideoita. |
Lord of the strings 15.04.2009 13:05:47 (muokattu 15.04.2009 13:06:44) | |
---|
No musiikkia soittaessa aivojen tietyt osat tekevät aika helvetin paljon duunia. En ole mikään neurologi mutta eiköhän ne aivojen osat väsy siinä työskennellessä eikä siis musiikkia jaksa edes kuunnella kun musiikin kanssa pelailevat aivojen osat turtuvat. Perustan väitteeni: "Itsehän arvostan niin tiede- kuin panomiehiäkin" -PomppoK |
aalataur 15.04.2009 14:01:45 | |
---|
Ihan perusjuttua. Ei lempiruokaansakaan voi syödä joka päivä, siihenkin kyllästyy. Itselläni on niin että jos on pitkään treenannut kitaraa, loppupäivänä ei sitten kuunnellakaan enää mitään. Seuraavana päivänä taas maistuu. Päinvastainen reaktio tapahtuu jos joutuu olemaan pitkään ilman musiikkia. Esim. intissä pitkien leirien jälkeen musa kuulosti tavallista paremmalta. |
Vladi 15.04.2009 19:05:13 | |
---|
aalataur: Ihan perusjuttua. Ei lempiruokaansakaan voi syödä joka päivä, siihenkin kyllästyy. Itselläni on niin että jos on pitkään treenannut kitaraa, loppupäivänä ei sitten kuunnellakaan enää mitään. Seuraavana päivänä taas maistuu. Päinvastainen reaktio tapahtuu jos joutuu olemaan pitkään ilman musiikkia. Esim. intissä pitkien leirien jälkeen musa kuulosti tavallista paremmalta. Pystyn varsinkin jälkimmäisen allekirjoittamaan! Senkin olen huomannut, että jos soittaa paljon pelkästään treenejä ja esim erilaisia asteikoita, korva kyllästyy paljon nopeammin kuin jos jammailisin levyn tahdissa. Kyllä se siitä. |
Vuor1 26.04.2009 17:24:48 | |
---|
Itsellä korva kyllästyy todella nopeasti jos biisi noudattaa luonnollista mollia orjallisesti. Jos pitkään kuuntelee, tulee sellanen olo, että lentää laatta. Why to live, why not to die? Why to set goals so high? Who am I and what I'm living for? |
Räkkipeli 27.04.2009 10:39:29 | |
---|
Itselläni on sen verran suuri intohimo musiikkiin että vaikka joskus onkin vähän väsynyt kuuntelemaan, niin aina löytyy olotilaan oikea musiikki. Eli monipuolinen musiikinkuuntelu omalla kohdallani ratkaisee tämänkin ongelman. Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..."
Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!" |
Valdemart 27.04.2009 13:12:07 | |
---|
On se jännä You Can't Put Your Arms Around a Memory |
Zerzy 27.04.2009 15:07:43 | |
---|
Ite olen aina soittellut päivittäin ja into on kova. Tuossa kuitenkin yhden pitkän nauhoitteluviikonlopun jälkeen ei ole ollut mitään motivaatiota ottaa kitaraa ja alkaa soittaa. Ennen tuota sessiota meni päivittäin aika paljonkin aikaa pelkästään treenaamiseen ja säveltämiseen. Vähän alkaa jo pelottaa kun tätä on jatkunut pari viikkoa. Takki on jotenkin tyhjä. Noh, kaipa se tästä taas... |
--Tomppa-- 27.04.2009 18:07:32 (muokattu 27.04.2009 18:07:43) | |
---|
Aina ei ole rokkitähtifiilis. Silloin on aika heittää kitara naulaan, ja ottaa haitari kaulaan... Mutta se pääsi hyvään kotiin, hyvään kotiin se pääsi.. ihan varmasti se on hyvä koti mihin se pääsi, hyviä tyyppejä, mukavia poikia olivat.. hyvään kotiin, hyvään kotiin pääsi Marshall. - JCM |
epi2 27.04.2009 18:43:33 | |
---|
Ite oon huomannu, että aluks kun menee harkkoihin, musa kuullostaa paremmalta ja soitto sujuu paremmin. Viimeks korostu eritysesti, kun eluks vedettiin yks biisi, se meni tosi hyvin, varmaan parhaiten ikinä, ja kun lopuks vedettiin taas se biisi, se kuullosti tosi huonolta ja laiskalta. Mäkin oon myös kyllä huomannu ton, että harkkojen jälkeen ei tee mieli kauheesti kuunnella musaa. |