conjuring 15.03.2009 19:55:13 (muokattu 15.03.2009 19:56:48) | |
---|
Eli kyseessä on Yngwie Malmsteenin biisi Caprici di Diablo, joka on Ynkän uusimmalla levyllä (Perpetual Flame). Haluasin tähän tabit jos jollakin sattuu olemaan. Olen yrittänyt etsiä niitä joka paikasta, mutta ei vaan löydy. Olen myös yrittänyt opetella sitä korvakuulolla, mutta olen saannut vain hyvin vähän aikaan. Joten jos jollakin on nämä kyseiset tabit nii kertokaa. |
Räkkipeli 15.03.2009 20:19:46 | |
---|
Täytyy sanoa että hyvin harvoin täällä kellään mitään tabulatuureja on mihinkään. Eli jos normaalisti googlen kautta ei löydy niin tuskin koko tabeja on edes olemassa. Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..."
Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!" |
kylie-o 15.03.2009 23:15:39 | |
---|
Ehdotan että muunnat biisin levyltä mp3:ksi, lataat Audacityn ja hidastat biisiä sillä niin paljon että alat saamaan selvää. Opit muuten samalla tuhat kertaa enemmän kuin tabia tuijottamalla. |
John Titor 15.03.2009 23:39:01 | |
---|
Mä nuotinnan maksusta vaikka äitini. Ne, jotka väittävät etteivät kuule ääniä päässään, eivät ole ikinä kuulleet millaista on kun ne ovat vaiti. |
aalataur 16.03.2009 14:43:15 | |
---|
kylie-o: Ehdotan että muunnat biisin levyltä mp3:ksi, lataat Audacityn ja hidastat biisiä sillä niin paljon että alat saamaan selvää. Opit muuten samalla tuhat kertaa enemmän kuin tabia tuijottamalla. Transcribe! on tähän hidastamiseen erikoistunut ohjelma. Sillä voi tarvittaessa jopa korjata vähän virettä. Itse todennut huippuojelmaksi plokkailuun. http://www.seventhstring.com/xscribe/download.html |
conjuring 16.03.2009 19:28:17 | |
---|
aalataur: Transcribe! on tähän hidastamiseen erikoistunut ohjelma. Sillä voi tarvittaessa jopa korjata vähän virettä. Itse todennut huippuojelmaksi plokkailuun. http://www.seventhstring.com/xscribe/download.html kiitos neuvosta, en tiennykkää et tämmone on mahollista :) |
aalataur 16.03.2009 23:20:05 (muokattu 16.03.2009 23:20:43) | |
---|
conjuring: kiitos neuvosta, en tiennykkää et tämmone on mahollista :) Joo, ohjelman ulkoasu on karu, mutta toimiva softa. Tuo vireenkorjauskin on ihan käyttökelpoinen jos ei paljoa muuta sillä virettä. Itse esim. otin Metallican Onen joka on levyllä soitettu pikkasen ylävireisillä soittimilla. Madalsin virettä muistaakseni 28 pykälää siitä audio effects -ikkunan tuning/cents -liukusäätimestä. Nyt kappaleen mukana soitto onnistuu tasan E-vireestä, eikä tarvii enää erikseen virittää Onea varten. Tietenkään sillä ei voi lähteä kokonaisia sävelaskelmia muuttamaan virettä, soundi menee epäluonnolliseksi. Mutta pientä korjausta ei juuri huomaa soundissa. |
kylie-o 18.04.2009 11:57:47 | |
---|
Kaikki yllämainittu onnistuu myös täysin ilmaisella Audacityllä. |
aalataur 18.04.2009 21:23:12 | |
---|
kylie-o: Kaikki yllämainittu onnistuu myös täysin ilmaisella Audacityllä. Taitaa onnistua joo. Transcribessä ne on ainakin mukavan kompaktissa muodossa, kun ohjelma on ihan sitä varten suunniteltu. Saattaa kyllä onnistua Audacitylla ihan yhtä helposti, en ole vaan kokeillut. |
Räkkipeli 20.04.2009 14:43:39 | |
---|
John Titor: Mä nuotinnan maksusta vaikka äitini. Jos mä nuotittaisin akkani ni ois aika snadi FORTEE! Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..."
Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!" |
kylie-o 20.04.2009 15:25:17 | |
---|
aalataur: Taitaa onnistua joo. Transcribessä ne on ainakin mukavan kompaktissa muodossa, kun ohjelma on ihan sitä varten suunniteltu. Saattaa kyllä onnistua Audacitylla ihan yhtä helposti, en ole vaan kokeillut. Yes, efektivalikosta vaan joko tempo (nopeuden säätö prosenteissa) tai pitch (sävelaskeleittain, lajeittain tai prosentteina). Helppo homma ja kestää muutamia sekunteja. Audacityn kiistattomin etu on ilmaisuus.. |
Triqqer 04.05.2009 17:06:34 (muokattu 04.05.2009 19:18:25) | |
---|
kylie-o: Yes, efektivalikosta vaan joko tempo Jaa a eipä mulla ainakaan tuo efekti valikko sisällä mitään muuta kuin efektien nimiä, mutta kaikki harmaina ja käyttökelvottomina. Eli mikään efekti ei ole käytössä. Missä vika? Miten korjataan? Edit: Kiitos kiitos Jaqqi nyt toimii! |
kylie-o 04.05.2009 17:39:01 | |
---|
Triqqer: Jaa a eipä mulla ainakaan tuo efekti valikko sisällä mitään muuta kuin efektien nimiä, mutta kaikki harmaina ja käyttökelvottomina. Eli mikään efekti ei ole käytössä. Missä vika? Miten korjataan? Mikä versio käytössä? Kyllä sieltä pitäisi "Pitch and Tempo" löytyä. Ja kaipa sulla on joku äänitiedosto siihen ladattuna, muuten tietysti kaikki valinnat on harmaina. |
Jaqqi1991 04.05.2009 18:17:13 | |
---|
Triqqer: Jaa a eipä mulla ainakaan tuo efekti valikko sisällä mitään muuta kuin efektien nimiä, mutta kaikki harmaina ja käyttökelvottomina. Eli mikään efekti ei ole käytössä. Missä vika? Miten korjataan? Sun pitää mustata se alue mihin haluat efektointia. Muuten ne tosiaan näkyy harmaana. We may be humans, but we're still animals |
kylie-o 05.05.2009 01:19:16 | |
---|
Muistin että on myös mahdollista että joskus äänitiedoston importtaus menee pieleen, jolloin kaikki valikot ovat harmaana. Silloin vain Audacityn uudelleenkäynnistys ja uusi yritys. Näin siis Macissa. |
John Titor 05.05.2009 18:04:38 | |
---|
Biisi soimaan ja nuotintamaan, ei se sen kummempaa ole, perkele. Kauheet arpajaiset menossa. Ne, jotka väittävät etteivät kuule ääniä päässään, eivät ole ikinä kuulleet millaista on kun ne ovat vaiti. |