Aihe: Korvassa vikaa?
1
aalataur
04.08.2009 23:39:46

Kuulostaako tässä pätkässä olevat stemmalaulut teidän mielestä falskilta?

http://www.4shared.com/file/122886786/cb990dcf/kissanraiskaus.html

Mun mielestä kuulostaa. Kohdissa 0:23, 0:32 ja 0:50 kaikkein selvimmin. Mutta parikin musiikinharrastajaa on sanonut nyt mulle, ettei noissa stemmoissa ole mitään vikaa, vaan että kyse on harvinaislaatuisemmasta sovituksesta joka on tarkoituksellinen. Voisiko joku selittää miten esimerkin mukaiset harmoniat muodostetaan esim. kitaralla ja mitä tällaisella "tehokeinolla" tavoitellaan? Tiedän että esim. kantrissa duurin ja mollin väliä saatetaan haluta pitää epämääräisenä, mutta samasta asiasta ei tainnut nyt olla kyse?

Tää nyt ei suoraan liity kitaraan, mutta tuo laulupuoli vaikutti aika kuolleelta ja onhan kyse sentään Paul Gilbertin levystä. (Racer X - Second Heat)
kylie-o
05.08.2009 01:58:20
Vähän jäi noista sekuntimerkinnöistä epäselväksi mitä kohtia tarkoitit. Siinä 0:20 paikkeilla on useampikin stemma, jotka kyllä kuulostaa mun korvaan ihan perus kvartti-intervallilta. Se taustalaulajien toisto yhdessä kuulostaaa vähän ehkä hassulta, jotenkin duurimaiselta, mutta ehkä siihen sattuu juuri joku sopiva nuotti kitaroista.

0:32 en kuule mitään stemmaa vaan tiedosto pätkäisee

0:50 kuulostaa taas ihan molli-intervallilta

Kyllä nuo mun mielestä on ihan "normaaleja". Itse asiassa kuulosti aika Iron Maiden -maisilta..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)