Aihe: Sähkökitara tutkinto 2/3
1
VadeTheFlame
06.02.2009 16:00:57
Moro.
Oisin menossa tossa maaliskuun alussa suorittamaan 2/3 tutkintoa sähkökitaralla.
Niiltä joilta löytyy kokemusta haluaisin saada vihjeitä ja informaatiota niin, että tästä tulisi kattava kokonaisuus myös muille aloittelijoille, joita tämmöine "taitojen virallistaminen" kiinnostaisi.
Kiitos.
Veli
07.02.2009 08:04:05
Moro.
Oisin menossa tossa maaliskuun alussa suorittamaan 2/3 tutkintoa sähkökitaralla.
Niiltä joilta löytyy kokemusta haluaisin saada vihjeitä ja informaatiota niin, että tästä tulisi kattava kokonaisuus myös muille aloittelijoille, joita tämmöine "taitojen virallistaminen" kiinnostaisi.
Kiitos.

Hei,

Näillä pääsee varmaan alkuun:
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &t=168702&o=0&#p8429093
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &t=154247&o=0&#p7814803
apenaattori
07.02.2009 22:19:45 (muokattu 07.02.2009 23:18:57)
Moro.
Kiitos.

Treenaa prima vista sujuvaksi. Tätä mielestäni painotetaan suht. paljon muihin osa-alueisiin nähden, ainakin kun suhteutaan eri osa-aluiden vaaditut vaatimustasot. Mutta ei siellä kuitenkaan loppujen lopuksi mitään sirkustemppuja tarvitse esittää.
http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg
mugena
08.02.2009 14:27:47
Itsellä oli 6 biisiä soitettavana. Yritin valita mahdollisimman eri tyylilajeista aina jazzista sinne hevimedelin puolelle. Biisit kannattaa siis olla hallussa, mutta prima vista ja soitettavat asteikot kadensseineen ovat myös ratkaisevia. Mulla meni prima vista rimaa hipoen läpi, mutta ei tuntunut vaikuttavan paljoa tutkinnon suorittamiseen.
Joe Pine (60's talk show host who sported a wooden leg) "So, with your long hair, I guess that makes you a woman." Frank Zappa's response "So with your wooden leg, I guess that makes you a table."
pietari-poika
08.02.2009 19:10:53
Itsellä oli 6 biisiä soitettavana. Yritin valita mahdollisimman eri tyylilajeista aina jazzista sinne hevimedelin puolelle. Biisit kannattaa siis olla hallussa, mutta prima vista ja soitettavat asteikot kadensseineen ovat myös ratkaisevia. Mulla meni prima vista rimaa hipoen läpi, mutta ei tuntunut vaikuttavan paljoa tutkinnon suorittamiseen.

Mulla ainakin pianotutkinnossa (2/3 olen suorittanut) tuli erikseen primavistanumero. Sen ei pitäisi siis vaikuttaa itse arvosanaan, riippuu varmaan kans tuomareista. Sain 4/5 pojoo suorituksesta ja 2/5 primavistasta ku "hieman" jännitti. Kitaralla mulla ei oo vielä ollu yhtään suoritusta.
ESP Horizon
Veli
11.02.2009 15:38:32 (muokattu 11.02.2009 15:41:01)
Biisit kannattaa siis olla hallussa, mutta prima vista ja soitettavat asteikot kadensseineen ovat myös ratkaisevia. Mulla meni prima vista rimaa hipoen läpi, mutta ei tuntunut vaikuttavan paljoa tutkinnon suorittamiseen.

Prima vistasta ei käsittääkseni enää uuden tutkintojärjestelmän mukaan tule numeroarvosanaa vielä 1/3-3/3 -kursseissa, arvostelu on hyväksytty/hylätty -pohjalta. Tuossa tietysti voi olla oppilaitoskohtaisia eroja.

Prima vista on kyllä siinä mielessä merkityksellinen, että jos reputtaa prima vistan, ei voi päästä läpi tutkinnosta vaikka muut osa-alueet olisivat menneet kunnialla läpi.
Apricot
11.02.2009 22:10:32
Prima vistasta ei käsittääkseni enää uuden tutkintojärjestelmän mukaan tule numeroarvosanaa vielä 1/3-3/3 -kursseissa, arvostelu on hyväksytty/hylätty -pohjalta. Tuossa tietysti voi olla oppilaitoskohtaisia eroja.

No, mä en ainakaan saanut siitä erillistä arvosanaa edes B-kurssissa. Ajat on muuttuneet.
VadeTheFlame
13.07.2009 13:38:57
Vähä myöhäs tulee, mut ajattelin silti ilmottaa, et arvosanoiksi tuli 4/5 ja prima vistasta 3/5.
Tonski
13.07.2009 14:23:34

VadeTheFlame: Vähä myöhäs tulee, mut ajattelin silti ilmottaa, et arvosanoiksi tuli 4/5 ja prima vistasta 3/5.

Hyvinhän toi on sitten menny! On towards 3/3
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)