Aihe: Hyvä lattiamonitori treenikselle/baarikeikoille hakusessa
1
Aaron Presley
19.12.2024 18:16:07
Tervehdys kanssa veljet!

Olisiko suositella hyvää lattiamonitoria treenis/baarikeikkakäyttöön? Budjetti jotakin ja alle 500 €. Mikseripöytä on olemassa, eli itse lattiamonitorissa ei välttämätöntä olla omia potikoita, joskin ei kai olemassaolosta haittaakaan ole. Nykyisellään keikoilla se ongelma, että on PA-kaappien varassa, jotka suunnattuna yleisölle, ja esiintyessä mun etupuolella, niin eihän siinä tahdo oikein kunnolla aina itseään kuulla, tai ainakaan mitään nyansseja.

Muutamia eri malleja on netistä tullut väijyttyä, mutta kun ei itse osaa näistä mitään sanoa.
iec
20.12.2024 15:06:11

Aaron Presley: Tervehdys kanssa veljet!

Olisiko suositella hyvää lattiamonitoria treenis/baarikeikkakäyttöön? Budjetti jotakin ja alle 500 €. Mikseripöytä on olemassa, eli itse lattiamonitorissa ei välttämätöntä olla omia potikoita, joskin ei kai olemassaolosta haittaakaan ole. Nykyisellään keikoilla se ongelma, että on PA-kaappien varassa, jotka suunnattuna yleisölle, ja esiintyessä mun etupuolella, niin eihän siinä tahdo oikein kunnolla aina itseään kuulla, tai ainakaan mitään nyansseja.

Muutamia eri malleja on netistä tullut väijyttyä, mutta kun ei itse osaa näistä mitään sanoa.

Vahva suositus IEM-systeemille (jos ei juokse ympäri lavaa, riittää ihan langallinen kampe.)

Hyvä perussetti on Shuren SE215-napit korviin ja sitten joku Behringerin Powerplay P2 vyölle kiinni ja kaveriksi riittävän pitkä XLR-piuha tai vaihtoehtoisesti 6,3mm stereopiuha, jos mikseristä löytyy sellainen lähtö ja haluaa soundit stereona. Jos haluaa pomminvarman kuulokevahvarin vyölleen, kannattaa hommata kalliimpi Fischer Ampsin vastaava malli. (Behku on vähemmän yllättäen sen kopio.)

Toki ymmärrän, että IEM ei ole kaikkien mieleen ja lavamonitorillakin pärjää. IEM:n ehdottomasti paras puoli on, että kun oikeasti kuulee kunnolla mitä laulaa, tulee lauluun varmuutta ja vire pysyy kontrollissa paremmin.

Kovin paljoa ei voi mennä lavamonitorin suhteen pieleen, mikäli hankkii dB Technologies Flexsys-mallin. Joko Flexsys FM12 tai FM10.
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Aaron Presley
21.12.2024 14:52:10
Moi,

Kiitos IEC vastauksesta ja suosituksista. Mulla on toisen bändin kanssa käytössä korvamonitorointi. Tähän toiseen proggikseen puolestaan avoimilla saundeilla duunailu sopii paremmin, kun me ei oo keikoilla mikitetty instrumentteja. Kämpillä välillä ollaan, jos nauhotellaan treenisessioita, mutta ei muuten.

Noita DBn vehkeitä ja SubZero C12MA:ta olin tossa vähän katsellut. DB:llä tuskin menee tietysti metsään.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)