Muusikoiden.net
03.12.2016
OGRE | Klikkaa tästä lisätietoa ja jälleenmyyjät 

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: TC Helicon VoiceLive 2
1
stonedeaf
06.04.2011 20:01:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kellään käyttäjäkokemusta TC Helicon VoiceLive 2 vokaaliprosessorista? Laite on kallis, mutta ilmeisesti yksi parhaista, onko kuitenkaan hintansa väärti?

http://www.tc-helicon.com/products/voicelive-2/
http://www.youtube.com/watch?v=8xC1-UJeSYY
http://www.youtube.com/watch?v=smlnco1e27Y

Mikko L
07.04.2011 11:54:32
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole tuota päässyt testaamaan mutta oon omistanut Heliconin pedaaleita ja tällä hetkellä Boss VE-20:sen. Tässä on tullut huomattua että tuollaiset pedaalihärpäkkeet vie aika paljon siitä laulukeskittymisestä kun se tunne kuitenkin on se tärkein asia laulussa. Toki jos haluaa vaan jonku autotunen niin sen voi jättää päälle, mutta sitten taas livelaulaminen niin että kuulee päällekkäin oman oikean laulun ja tunetetun laulun on aika omituinen tilanne. Stemmapedaaleita saa halvemmallakin.

Pari sataa säästää kun ottaa tuon Voicelive Touchin: http://www.thomann.de/fi/tchelicon_voicelive_touch.htm mutta se ei oo kovin rock-uskottava. :)

Mun käyttötarpeet oli loppujen lopuksi että koko ajan on reverbi päällä ja voin vaihtaa napista delayn päälle ja pois. Haluttaessa saan myös stemmat ja vaikka sen t-pain autotunen tästä VE-20:sesta myös, mutta rehellisesti sanottuna ne on ollu vähäisellä käytöllä.

Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen.
stonedeaf
07.04.2011 18:02:58

Mikko L: En ole tuota päässyt testaamaan mutta oon omistanut Heliconin pedaaleita ja tällä hetkellä Boss VE-20:sen. Tässä on tullut huomattua että tuollaiset pedaalihärpäkkeet vie aika paljon siitä laulukeskittymisestä kun se tunne kuitenkin on se tärkein asia laulussa. Toki jos haluaa vaan jonku autotunen niin sen voi jättää päälle, mutta sitten taas livelaulaminen niin että kuulee päällekkäin oman oikean laulun ja tunetetun laulun on aika omituinen tilanne. Stemmapedaaleita saa halvemmallakin.

Pari sataa säästää kun ottaa tuon Voicelive Touchin: http://www.thomann.de/fi/tchelicon_voicelive_touch.htm mutta se ei oo kovin rock-uskottava. :)

Mun käyttötarpeet oli loppujen lopuksi että koko ajan on reverbi päällä ja voin vaihtaa napista delayn päälle ja pois. Haluttaessa saan myös stemmat ja vaikka sen t-pain autotunen tästä VE-20:sesta myös, mutta rehellisesti sanottuna ne on ollu vähäisellä käytöllä.

Touch ei ole kovin hyvä vaihtoehto, koska soitan samalla ja harmonioita ja kaikua on tarkoutus vaihdella lennosta.

TC Heliconilla olisi tietysti halvempiakin laitteita, harmony g, reverb, correctia yms, mutta jos näitä taas ostaa useampaa on jo lie ihan sama ostaa voicelive2.

Laite on aika kallis ja kitara puolelta itselle tuttu ilmiö ainakin on että hienot efektilaitteet on aluksi ihan kivoja leluja mutta loppujen lopuksi vuoden päästä niitä ei oikein enää jaksa edes käyttää.

Syy miksi tämä on herättänyt kiinnostukseni, koska soitamme bändissä akustisilla cover musiikkia ja olen itse huomannut että 1,5h setti akustisilla ilman rumpuja alkaa käydä vähän tylsäksi, niin jos tällä saisi muutamaan biisiin hillitysti käyttämällä tuotua vähän uusia ulottuvuuksia.

jannu79
08.04.2011 09:13:18

Nää on kyllä mielenkiintosia laitteita. Ite hokasin vasta pari viikkoa sitten että tallasia on olemassa ja kattelin demoja youtubesta.

Meillä on akustinen duo pystyssä ja tarkoitus ois itellä keikkailla joskus trubaduurinakin, niin tällanen laite vois tuoda vähän lisämahdollisuuksia biiseihin.
Houkuttelevimmalta kuulostaa, että kertseihin vois lisätä polkasemalla stemmat.

Tuo voicelive tosiaan vähän liian kallis omaan talouteen, mutta karvalakkimalli vois olla hyvä>> http://www.thomann.de/fi/tchelicon_harmonyg_xt.htm

Kun olen vasara - lyön kovaa. Kun olen alasin - olen kärsivällinen.
Mikko L
08.04.2011 13:57:07

Joo. Nää pedaalit on kaikki aika kovaa tekoa että en voi kuin suositella. Tosiaan siitä tulee lisäsäätämistä. Silti oma henkkoht mielipide on varsinkin akustisen musiikin puolella että ne stemmat vois tulla toisen ihmisen suusta. Se soundi on niin paljon parempikin vielä. Sitten stemmakoneisiin pitää yleensä syöttää skaalat yms. Se voi olla iso työ, mutta jos aina soittaa samasta skaalasta niin ei siinä sitten ole ongelmaa.

Kaiken voi oppia kunhan vaan lopettaa harjoittelemisen.
stonedeaf
13.04.2011 18:18:29

voicelive 2 laitettu tilaukseen kun sattu just sopivasti saksan pojalla olemaan tuote blowoutseissa.. Nyt kun malttais vielä odottaa paketin saapumista, pitää sitten kirjoitella käyttäjäkokemuksia kun on vähän ehtinyt tuotteeseen tutustumaan :)

stonedeaf
15.05.2011 14:36:08

vekotin on nyt ollu testissä parin viikon ajan.
Täytyy myöntää että laadukkaan oloinen vehje. Efektejä on vähän liikaakin ja kuten aina keep it simple ajattelu pätee tässäkin parhaiten jos ei sitten halua kone musiikkia tekemään. Omaksi suosikeiksi tässä vaiheessa on löytyneet Double efekti, joka antaa mm. kertosäkeiden laulamiseen vähän lisäpotkua. Harmony ominaisuus toimii joissakin biiseissä ja näissä tuo ominaisuus että kitara kiertää voiceliven kautta ja tunnistaa näin soitettavat soinnut ja tekee harmoniat lauluun sen mukaan pelaa yllättävän hyvin. Reverb ja Delay toiminnot on myös laadukkaan oloiset. Laulun auto tune ominaisuus on toimiva mutta antaa ääneen konemaisen soudin joten parempi opetella itse laulamaan nuotilleen. Laitteessa on ominaisuuksia ja esiasetuksia loputon määrä ja kaikkea pääsee säätämään vielä erikseen rajattomasti. Netistä saisi ladattua myös valmiita esiasetuksia tietyille biiseille. Vaikka laitetta käytettäessä mikiltä PA-laitteistoon tuleekin muutama kaapeli väliin lisää ei mitään ylimääräisiä häiriö ääniä ääneen synny, päin vastoin laite korjaa häiriö äänet ja vahvistaa ääntä. Kaikkineensa mainio vehje, ainoa ongelma on että jotta tästä saa todellisen hyödyn irti täytyy laitteeseen jo ihan oikeastikin perehtyä. Ja monille hankinnassa voi hinta tulla kynnyskysymykseksi. Eli jos haluaa päästä halvemmalla suosittelen TC Heliconin Reverb, Double ja Harmony pedaalejen ostamista erikseen, koska ne ovat varmasti ne tärkeimmät lisät mitä lauluun kannattaa laittaa jos tarvitsee.

pava
27.06.2011 10:48:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

stonedeaf: Onko kellään käyttäjäkokemusta TC Helicon VoiceLive 2 vokaaliprosessorista? Laite on kallis, mutta ilmeisesti yksi parhaista, onko kuitenkaan hintansa väärti?

mulla boss ve-20 ja hinta/laatu kohdallaan ja harmoniat ilman skebaa tai kiiparia, mikkinä seheiser 845 konkka..ei aloittelijan mikki..voice live 2 kallis mulle....

BigAgib
23.08.2011 14:35:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Meikäläisellä kanssa viikon verran ollut voicelive 2 extreme testissä ja vaikuttaa todella lupaavalta!
Kaiut laadukkaita ominaisuuksia vaikka muille jakaa ja stemmat esim. akustisen kitaran kanssa toimii erittäin hyvin!
Kun vielä säätä tarkemmin presetteistä balansseja kööreissä ja vähän muokkaa kaikuja, niin päästään vielä tuosta lievästä "synteettisyydestä" mukavasti eroon!

Näitähän muudään myös erillisinä purkkeina, jos ei halua ihan kaikkea ostaa- Voicelivessähän yhdistyvät koko tuoteperheen spedut

Suosittelen

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti