Juba 06.05.2009 19:34:49 | |
---|
Olen kesällä ostamassa PA settiä niin haluaisin tietää että mitä eroa on aktiivisella ja passiivisella setillä ja että kumpi kannattaisi ostaa ? |
Mange 06.05.2009 21:32:49 (muokattu 07.05.2009 10:33:32) | |
---|
Passiivinen = Erilliset vahvistimet ja kaiuttimet Aktiivinen = Vahvistimet sisäänrakennettu kaiuttimiin. Voi myös olla niin että subbarissa on vahvistimet myös (passiiviselle) samaan sarjaan kuuluvalle yläkaiuttimelle (tai -ille). E: Itse ostaisin aktiivisetin. Laatumerkkiä kannattaa ostaa, esim. RCF, JBL, Mackie tai Dynacord. Halpismerkkien ääni on todella kauas siitä mitä nämä vähän kalliimmat antaa. Minulla on Behringerin Eurolive B212A jonka käytän monitorina, mutta sen soundi on kyllä aika paska... |
Satu ja Tuija 08.05.2009 23:45:37 | |
---|
Aktiivinen korjaa laulajan vireongelmat, passiivinen istuu munkki-kaffeella... No eiku aktiivinen ei oo PA. |
rintapek 09.05.2009 00:52:18 | |
---|
Satu ja Tuija: Aktiivinen korjaa laulajan vireongelmat, passiivinen istuu munkki-kaffeella... No eiku aktiivinen ei oo PA. Satu ja Tuija ny sit vissiin kertoo asiasta lisää? Jotain semmoista, jota en tiedä? One kind of music only - the good kind |
Satu ja Tuija 09.05.2009 06:46:41 | |
---|
rintapek: Satu ja Tuija ny sit vissiin kertoo asiasta lisää? Jotain semmoista, jota en tiedä? Pystyisinkin, kun en edes itte tiedä mitä tossa muka pitäisi lukea. Ajatus lens johonkin varmaan hirmunkin kovaa. Piti oikeen tarkistaa, että mitäs täällä illalla juotiinkaan. :) No Mange on tohon asian kirjoittanut. |
Lesko 22.06.2009 19:54:20 (muokattu 23.06.2009 14:51:59) | |
---|
------ siirretty |
Roki 24.06.2009 22:30:52 | |
---|
Juba: Olen kesällä ostamassa PA settiä niin haluaisin tietää että mitä eroa on aktiivisella ja passiivisella setillä ja että kumpi kannattaisi ostaa ? Suurin ero lienee kannettavien muppaloiden määrä. Aktiivisetissä ei tarvitse kantaa vahvistimia, mutta kaapelikasan paino nousee vähän kun sähköä pitää vetää joka komerolle, ja kaiuttimet painavat hieman enemmän kappaleelta. Kannattaa ostaa hyvä. Toimintaperiaatteella ei niin väliä. Jos tiedät vielä käyttötarkoituksen, toivotut ominaisuudet ja budjetin niin tulee ehkä tarkempiakin vinkkejä. Been there - done that - don't ask. |
labrador 09.10.2024 23:29:02 | |
---|
Roki: Suurin ero lienee kannettavien muppaloiden määrä. Aktiivisetissä ei tarvitse kantaa vahvistimia, mutta kaapelikasan paino nousee vähän kun sähköä pitää vetää joka komerolle, ja kaiuttimet painavat hieman enemmän kappaleelta. Kannattaa ostaa hyvä. Toimintaperiaatteella ei niin väliä. Jos tiedät vielä käyttötarkoituksen, toivotut ominaisuudet ja budjetin niin tulee ehkä tarkempiakin vinkkejä. Ostat aktiivisen tai passiivisen, tarvitset mikserin myös. Siis passiivisetissä tarvitset vahvistimen ja mikserin tai mikserivahvistimen ja aktiivikamoissa on oltava pääteaste molemmissa kaapeissa. Kun kymmenenkin vuotta voimistelet ämyreitä tolpan nokkaan, alat jossain vaiheessa nähdä unia roudareista. |
basisti1971 12.10.2024 07:25:19 | |
---|
Moi. Jumakleisson, joku änkeää Zombieksi Zombien völjyyn necrobumppailukerhoon :/.
Satu ja Tuija: Aktiivinen korjaa laulajan vireongelmat, passiivinen istuu munkki-kaffeella... No eiku aktiivinen ei oo PA. :D Klassisia 90-luvun heittoja äänimieheltä kännissä typeriä kyseleville kun aktiivisetit alkoivat yleistymään. Tosin mun käyttämässä versiossa passiivinen oli kaljalla. Ja taisipa olla sellainenkin variaatio jossa aktiivinen lauloi kaikki rahansa, ja oli PA. T:Samuli |