Aihe: "Rääkyminen"
1 2 3 4 538 39 40 41 4263 64 65 66 67
Exhausted
08.04.2008 21:25:55 (muokattu 08.04.2008 21:26:19)

Saakos tuota kuultua mistään? Ihan mielenkiinnosta vaan, nimittäin ainakin nämä Devin Townsendin melodiset rääkynät ovat parasta parhautta :)

www.mikseri.net/crp kappale on From Wound to Scar ja kyseinen lyhyt kohta tulee 4:34 kohdalla. Koko biisin soitto pysähtyy ja vaihtuu hiljaiseen osioon vielä moduloiden. Tuo laulumelodia jotenkin sattumanomaisesti linkittää nuo osiot toisiinsa. Vielä kun osaisi tehdä saman livenä...:)
Mohla
08.04.2008 23:05:00

Tuo Sentenced tyylinen raspiääni on vähän eri juttu mitä Exhausted tossa kuvailee. Sentencediä imitoimalla kyllä helposti tekee jotain väärin, koska se kuulostaa vaan jotenkin... no, semmoselta että sitä imitoidessa luonnollisesti ihmiset yrittää jotenkin tehdä jotain väärin. En osaa selittää :)

Kai siinäkin on se avain vaan, että pitää löytää se sopiva suhde sen raspin ja cleanin välillä. Siis se niiden suhde.

Ei tästä mun höpinästä kyllä taas mitään hyötyä varmaan kenellekään oo... Noh, tuleepahan kirjoteltua.
Huom! On suuri todennäköisyys, että ylläoleva kirjoitus on sarkastinen. ...muttei tietenkään välttämättä.
- - - - - - - - -
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charli
Diego
09.04.2008 12:17:01
Tuo Sentenced tyylinen raspiääni on vähän eri juttu mitä Exhausted tossa kuvailee. Sentencediä imitoimalla kyllä helposti tekee jotain väärin, koska se kuulostaa vaan jotenkin... no, semmoselta että sitä imitoidessa luonnollisesti ihmiset yrittää jotenkin tehdä jotain väärin. En osaa selittää :)

Kai siinäkin on se avain vaan, että pitää löytää se sopiva suhde sen raspin ja cleanin välillä. Siis se niiden suhde.

Ei tästä mun höpinästä kyllä taas mitään hyötyä varmaan kenellekään oo... Noh, tuleepahan kirjoteltua.

Ville Laihialan puheäänikin on jo sellanen, että ei itsensä ainakaan tarvitse varmasti niin ponnistella. Meinaan siis sitä, että puhuessaankin mies kuulostaa hyvin samalle. :) Itse oon yrittänyt tuota treenata vetämällä ihan vaan puhtaasti, mutta jotenkin "puskemalla" äänen särölle. Ainakaan noin ei mulla minnekään koske tai happi lopu.
"Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." - Ushimir @ Suomi24.fi
jwa
14.04.2008 13:48:51
treeniä treeniä treeniä - kaikki pitää loppupeleissä itse löytää ja mikä tuntuu pahalta kannattaa unohtaa tai muuttaa tekniikkaa. itse olen löytänyt uuden ulottuvuuden viimeisen vuoden aikana kovalla treenillä. aiemmin olen painottunut huutoon/kirkumiseen. alunalkaen aloitin matalasta örinästä - se oli lähes kymmenen vuotta taka-alalla. puolitoista vuotta sitten palasin ruotuun ja aloin taas harjoittamaan sitä puolta - vuosi sitten aloitin harjoittelut bm-tyylisen korkean örinän eli nk kähinän aikaan saamiseksi. mielestäni edistystä on tullut ja viimeisimpiä soundeja kuuleekin tuolla demolisherin tuoreissa biiseissä. esim keskitempoisen "darkness evolution" -biisin säkeistöihin sai paljon väriä örinä laulannalle eli ei mene nk yhdellä nuotilla ja matalalta.

että semmoista - treeniä vaan niin kyllä nämä asiat etenevät.
"The day you die is the day I smile"
Buffa D
08.05.2008 16:02:16
Iltaapäivää.
Nyt olisi uutta näytettä ulkona. Tsekatkaa ihmeessä.
http://www.myspace.com/cameronofficial

Mielipiteitä ja rakentavaa kritiikkiä otetaan vastaan oikeen AVOSYLIN!
Niklodeus
10.05.2008 10:12:28

Iltaapäivää.

Mielestäni kuullosta siltä että et vahingoita kurkkuasi yhtään ärjymisilläsi, mikä on tietysti todella hyvä juttu. Käytä myös eri korkeuksisia huutoja, niinkuin sinä hieman käytitkin. Itse en tässä ole ammattilainen mutta kaiken kuulemani perusteella voin sanoa että hyvin sinä ärjyt.

Ja mitä tulee tuohon yhtyeeseen kokonaisuudessaan niin mielestäni kuullostaa todella hyvältä. Joistakin kohdista tuli mieleen Lamb Of God, mikä on hyvä asia tai huono asia miten sen nyt ottaa.
Keep It Going !
GROM !! - Conan The Barbarian
Buffa D
11.05.2008 10:30:39
Juu hei kiitos tästä!
Oon kyllä huomannu että tuota äänialaa tulisi harjoitella. Mutta kaikki aikanaan (kai).
Eihän Lamb of godit kuulosta ollenkaan huonolta.. hehhheeeee :D
Punisher
11.05.2008 11:05:21 (muokattu 11.05.2008 11:06:44)

Mainostan nyt itseäni ja hengentuotoksiani täälläkin, elikkä omalta projektiltani ABYSMALIAlta on tulossa uusi levy, ja Mikserissä/MySpacessa on kolme kappaletta ns. "maistiaisina" tulevalta levyltä. Heittäkää kommenttia kappaleista tai mistä ikinä keksittekin.

Peril (Intro)
Shipwrecked on the Sea of Delusions
Coma Recurring
Whispering Insomnia

www.mikseri.net/abysmalia
www.myspace.com/abysmalia

Jouni Koskela - Laulu, Kitara, Ohjelmointi
Antti Jylhä - Basso

Marko Nikula - Puhtaat laulut kappaleessa "Shipwrecked on the Sea of Delusions"

Edit: VIttulainen tuo Cameron toimii. "Rules of Engagement" erityisesti potkii perseelle kaikin puolin! ERITTÄIN jees :O
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Wilhelm Nietzsche
Exhausted
11.05.2008 13:33:39

Mulla on kanssa uusimmat tyylinäytteet osoitteessa www.mikseri.net/crp. Biisejä tuli miksattua useampi kuukausi ja ihan viimeisellä viikolla töräytin epäpuhtaat vokaalit vielä uudestaan, koska tuntui, että ilmaisutaito oli sen verran kehittynyt. Ainakin tuli paljon pidempiä ja monipuolisempia huutoja.
Buffa D
11.05.2008 13:43:41
Kiitokset vaan! Mukava kun tykkäät.
Ei muuten ollenkaan pahoja teijän tuotoksetkaan!
Exhausted
20.05.2008 15:39:27

Rupesin miettimään ihan kilpailumieltä lietsomatta, että kuinka pitkiä huutoja/murinoita/karjumisia/rääkymisiä pystytte päästämään ulos? Itsellä tuntuu happi loppuvan jo alle 10 sekunnin kohdalla, mutta tuntuisi, että tämä on sellainen osa-alue, jossa kehittyy koko ajan.
Hipelius
20.05.2008 17:08:27
Rupesin miettimään ihan kilpailumieltä lietsomatta, että kuinka pitkiä huutoja/murinoita/karjumisia/rääkymisiä pystytte päästämään ulos? Itsellä tuntuu happi loppuvan jo alle 10 sekunnin kohdalla, mutta tuntuisi, että tämä on sellainen osa-alue, jossa kehittyy koko ajan.

Pystyn vetämään semmoista pirullisen korkeaa rääkäisyä todella pitkään, melkein yhtä pitkään kuin puhtaasti laulaessa. Mataloita ei sitten niin pitkään pystykään vetämään.
http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))>
Mohla
21.05.2008 11:06:18

Iltaapäivää.

Toi huutosoundi on oikein jees, etenkin noissa korkeimmissa huudoissa on mukavasti munaa. Artikulointiin kannattaa kuitenkin kiinnittää huomiota, sanoista ei hirveästi saa selvää.
Pääosin kuitenkin varsin jees-meininki!

Artikulointi tuntuu monilla huutajilla jäävän vähän liiankin toissijaikseksi. Se on studiossa sitten helpompaa, kun ei tarvitse ottaa uusia ottoja sen takia, että sanoista ei saa selvää.
Huom! On suuri todennäköisyys, että ylläoleva kirjoitus on sarkastinen. ...muttei tietenkään välttämättä.
- - - - - - - - -
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charli
Troitek
21.05.2008 17:30:44

Iso peukku teille osaajille! :)
I feel good.
-sic-
22.05.2008 02:56:47

noniin poijaat! täs olis mun uus pändi Sleigh MSN. ollaan vuoden alusta soiteltu kimpas ja nyt saatiin eka demo ulos! voin sanoa että mä oon ainakin tosi tyytyväinen ite lopputulokseen ja oma laulu meni ihan jees. mut sehän on sit vaan mun mielipide :)

jos putoo sellaset bändit ku lamb of god, pantera, threat signal, fear factory jne. niin tsekkaa ihmees. elikkäs neljän biisin setti löytyy

http://www.mikseri.net/artists/?id=108706

biiseistä en osaa sit sanoo yhtään mikä on paras eikä osannu kukaan mukaan bändin jätkistä :) et jos ensimmäinen putoo niin kannattaa kyl kuunnella loputki. tsekkaa myös myspace www.myspace.com/sleighmsn

laittakaa ihmees kommenttia meikäläisen laulusuorituksesta, olis kiva kyl kuulla :P

vähä vielä mainostan sen verran, et kotisivut löytyy pian www.sleighmsn.com sivuilta...aukee varmaan tän viikon aikana...ehkä :D
aarghto
24.05.2008 01:23:17

Artikulointi tuntuu monilla huutajilla jäävän vähän liiankin toissijaikseksi. Se on studiossa sitten helpompaa, kun ei tarvitse ottaa uusia ottoja sen takia, että sanoista ei saa selvää.

Epäselvä artikulointi on paljon hauskempaa. Lyriikat voi sitten lukea levyn kansivihosta.
There is no hell. There is only France.
_Pearl_
27.05.2008 18:13:59
Hei mitä mieltä olette siitä jos rumpali ja rääkyjä/laulaja on sama tyyppi bändissä? Onko miten mahdollista toteuttaa?? Aika rankkaa se on, mitä itse olen sitä kokeillut, mutta kertokaa mielipiteitänne tästä...
Diego
28.05.2008 09:00:39
Hei mitä mieltä olette siitä jos rumpali ja rääkyjä/laulaja on sama tyyppi bändissä? Onko miten mahdollista toteuttaa?? Aika rankkaa se on, mitä itse olen sitä kokeillut, mutta kertokaa mielipiteitänne tästä...

Sori, mutta mulle tuli vain mieleen että Remu on ruennut soittaa metallia. Sehän rääkyiskin jo valmiiks. Harmi ettei osaa soittaa. :)

No ei kai, kyllähän se voi sinänsä toimia miten hyvin vain, mutta jotenkin metallimusassa tuntuu, että sen laulajan pitäis liidata sitä koko hommaa, aivan vastaavasti kuin missä tahansa muussakin elävässä musiikissa. Tuntuu vaan vähän kolkolta. Mutta enpä minä mistään mitään tiedä...
"Etkä ikinä pysty soittaa niinku minä laiho ja ynkkä." - Ushimir @ Suomi24.fi
S3k7u
28.05.2008 14:44:39

Siis onha joitai bändejä jossa rumpali on laulaja.. Respectiä vaa.. tietysti live tilanne onki iha eri..
_Pearl_
29.05.2008 10:00:10
Siis onha joitai bändejä jossa rumpali on laulaja.. Respectiä vaa.. tietysti live tilanne onki iha eri..

Joo se livetilanne mua just mietityttääki...mutta ootko kuullu yhtäkään bändiä, jossa rumpali rääkyy?? Niitä ei taija ihan joka päivä nähä :D Oishan se tietty siistiä olla yks niistä harvoista... Kato meillä on bändissä vähän kokoonpanovajausta.. puuttuu kakkoskitaristi ja ykköskitaristi on tällä hetkellä armeijassa :c
ja laulajaa ei oo ollenkaan ellen minä siihen ruppee rumpujen kera :D
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)