-J.- 26.12.2007 17:45:54 | |
---|
Miten kannattas lähteä semmosta Petri Lindroos (Norther) -tyylistä korinaa harjoittamaan? -Tilutuksen harjoittaminen vaatii vikkeliä sormia ja aivan kuten muukin kitaran käyttäminen, pitkiä hiuksia. Suuresta egosta, nahkahousuista ja lavakarismasta on myös etua tilutuksessa |
Hipelius 26.12.2007 18:23:40 | |
---|
Miten kannattas lähteä semmosta Petri Lindroos (Norther) -tyylistä korinaa harjoittamaan? Lue ketju läpi, ei täällä mitään uutta ole aikoihin sanottu. http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))> Tervesin foorumi polisi |
-J.- 27.12.2007 19:05:30 | |
---|
Lue ketju läpi, ei täällä mitään uutta ole aikoihin sanottu. ÄÄ... ja sivuja noin paljon. -Tilutuksen harjoittaminen vaatii vikkeliä sormia ja aivan kuten muukin kitaran käyttäminen, pitkiä hiuksia. Suuresta egosta, nahkahousuista ja lavakarismasta on myös etua tilutuksessa |
Sahtimies666 27.12.2007 20:08:33 | |
---|
ÄÄ... ja sivuja noin paljon. En mäkään kehtaa selittää kaikkea uuestaan aina ku joku kysyy. Anna mennä vaan. |
Mohla 29.12.2007 12:48:00 | |
---|
Noi mohlan vedot on kyllä ihmo aika kovia. Toi ysärin räppisoundi ei oikein iske :D Muuten toimaa kaikki, etenkin puhtaat. Kiitos! Ysärin räppisoundi on ilmaisuna niin hieno, että pitää rueta käyttämään sitä (ilmaisua) enemmänkin! "Tähän kohtaan mä ajattelin että voisin vetää sillä ysärin räppisoundilla nää laulut." :D Huom! On suuri todennäköisyys, että ylläoleva kirjoitus on sarkastinen. ...muttei tietenkään välttämättä. - - - - - - - - -
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charli |
Sheikki 05.01.2008 13:58:04 | |
---|
Onko (ja jos on niin saisiko linkin) laitteita, joilla pystyisi säröttämään omaa lauluaan? Ei tietenkään rääkymiseen saakka saa varmaankaan millään laitteella, mutta edes säröä? Ja tiedän, että tästä on saatettu puhua, luin 10 sivua eikä ainakaan vielä löytynyt :D |
Exhausted 05.01.2008 18:30:10 | |
---|
Meikäläisen tuoreimmat tyylinäytteet löytyy Consciousness Removal Projectin uusista biiseistä, joita saa kuunnella täältä: www.mikseri.net/crp . From Wound to Scar-kappaleen viimeisessä lauluosuudessa sain jotenkin vahingossa muutettua rääkymisen/örinän nuottiin meneväksi. Tuplasin osuuden kuuntelematta ja tein täsmälleen saman asian, ja lopputulos kuulosti meahtavalta. |
Mohla 06.01.2008 23:14:06 | |
---|
Onko (ja jos on niin saisiko linkin) laitteita, joilla pystyisi säröttämään omaa lauluaan? Ei tietenkään rääkymiseen saakka saa varmaankaan millään laitteella, mutta edes säröä? Ja tiedän, että tästä on saatettu puhua, luin 10 sivua eikä ainakaan vielä löytynyt :D Öö... miten ois särö? Livenä jotkut käyttää erilaisia kitara stombbeja. Studiossa sitten taas on omat vermeet myös. Huom! On suuri todennäköisyys, että ylläoleva kirjoitus on sarkastinen. ...muttei tietenkään välttämättä. - - - - - - - - -
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charli |
Exhausted 06.01.2008 23:24:44 | |
---|
Laulusäröt voi alkaa kiertämään helposti livenä. Veikkaisin että isot bändit, jotka tätä tekee, laittaa säröä vain etupäästä tulevaan signaaliin, ja monitoreista paukkuu ihan vain puhdasta. Onhan niitä ihan vokaaliprosessoreitakin tehty, mutta mikään ei estä laittamasta kitaran säröpedaalia mikin ja laulunvahvistuslaitteiden väliin. |
Mohla 07.01.2008 11:36:02 | |
---|
Laulusäröt voi alkaa kiertämään helposti livenä. Veikkaisin että isot bändit, jotka tätä tekee, laittaa säröä vain etupäästä tulevaan signaaliin, ja monitoreista paukkuu ihan vain puhdasta. Onhan niitä ihan vokaaliprosessoreitakin tehty, mutta mikään ei estä laittamasta kitaran säröpedaalia mikin ja laulunvahvistuslaitteiden väliin. Mulla oli kerran kaks mikkiä, joissa oli toiseen ajettu säröä etupäästä. Soitin samalla kitaraa ja käytin tota säröä vain joissain kohdissa. Ihan ok systeemi, vaikkakaan en sitä sen jälkeen koskaan tarpeelliseksi kokenut. Huom! On suuri todennäköisyys, että ylläoleva kirjoitus on sarkastinen. ...muttei tietenkään välttämättä. - - - - - - - - -
tommijk 10.01.2008 16:08:09 | |
---|
|
Outkast 10.01.2008 23:20:30 | |
---|
Öö... miten ois särö? Livenä jotkut käyttää erilaisia kitara stombbeja. Studiossa sitten taas on omat vermeet myös. Kompuraa ? Doublebassjazz. |
Mohla 11.01.2008 01:56:04 | |
---|
Kompuraa ? No, eikai nyt kompuraa sentään lauluun kannata laittaa.
(ks.allekirjoitus) Huom! On suuri todennäköisyys, että ylläoleva kirjoitus on sarkastinen. ...muttei tietenkään välttämättä. - - - - - - - - -
Shied 16.01.2008 19:10:01 (muokattu 16.01.2008 19:16:20) | |
---|
|
south_of_heaven 19.01.2008 08:18:30 (muokattu 19.01.2008 08:19:25) | |
---|
Semmosta kyselisin, että osaisko joku neuvoa miten voi rääkyä tällä tavalla niin kuin Alesana nimisessä bändissä. Kuunnelkaa vaikka myspacesta Congratulations I hate you niminen biisi. Tässä linkki: http://www.myspace.com/alesana Laitetaan vielä toinen bändi: http://myspace.com/snowwhitespoisonbite Ihan normaalia hardcore-rääkymistähän tuo on, jota kuulee noin kiljoonassa bändissä. Lue tämä threadi läpi, samat jutut kannattaa harjoitella mitä on mainittu, niillä se lähtee. Tällaista varten löytää kyllä paljon myös harjoitusmatskua ja opetusvideoita netistä. Lisäksi tämä kuuluu sarjaan "kaikki luulevat osaavansa ja laittavat videon nettiin", joten yritä vältellä niitä. Sama koskee sitä normi-deathcore-bree-squeal-tekniikkaa. Youtube on täynnä videoita v*tun teinitytöistä, joilla ei ole hajuakaan mistään tekniikasta mutta yrittävät sitä kun se on varmaankin niin helppoa ja se kuuluu MTV:n heille osoittamaan skeneen, ja siitä tietysti pitää laittaa video sitten nettiin. |
saastara 21.01.2008 01:00:42 | |
---|
Heikot haluavat järjestystä. Mestarit hallitsevat kaaoksen. |
Buffa D 23.01.2008 01:54:59 (muokattu 23.01.2008 01:55:44) | |
---|
Mulla ainooksi ongelmaksi (ja isoksi sellaiseksi) on noussut semmonen juttu etten pysty tukemaan ääntä kunnolla. Itse saundiin olen kuitenkin ihan tyytyväinen, mutta varsinkin livetilanteessa en kuulu muitten läpi sitten millään. Mikäs nyt neuvoksi? Auttakaa plz. persemoi. |
Sahtimies666 23.01.2008 15:56:51 (muokattu 23.01.2008 15:57:26) | |
---|
Mulla ainooksi ongelmaksi (ja isoksi sellaiseksi) on noussut semmonen juttu etten pysty tukemaan ääntä kunnolla. Itse saundiin olen kuitenkin ihan tyytyväinen, mutta varsinkin livetilanteessa en kuulu muitten läpi sitten millään. Mikäs nyt neuvoksi? Auttakaa plz.
Hommaa parempi pa. Tarkoitus ei ole huutaa muitten yli. Edit. Ja jos treeniksella on paska akustiikka niin käy helposti niin että kaikki hukkuvat toistensa joukkoon. |
migreeni 23.01.2008 20:24:01 | |
---|
Hommaa parempi pa. Tarkoitus ei ole huutaa muitten yli. Edit. Ja jos treeniksella on paska akustiikka niin käy helposti niin että kaikki hukkuvat toistensa joukkoon. Kyseessä on siis liian hiljainen äänenvoimakkuus jota kaveri yrittää parantaa. |
Mohla 23.01.2008 21:18:56 | |
---|
Mulla ainooksi ongelmaksi (ja isoksi sellaiseksi) on noussut semmonen juttu etten pysty tukemaan ääntä kunnolla. Itse saundiin olen kuitenkin ihan tyytyväinen, mutta varsinkin livetilanteessa en kuulu muitten läpi sitten millään. Mikäs nyt neuvoksi? Auttakaa plz. Ei se muillakaan välttämättä mikään tajuttoman kova se voluumi siinä rääkymisessä ole. Mikkitekniikka auttaa livenä tommoseen. Jos soundi on hyvä, niin sehän se pääasia on. Huom! On suuri todennäköisyys, että ylläoleva kirjoitus on sarkastinen. ...muttei tietenkään välttämättä. - - - - - - - - -