Aihe: "Rääkyminen"
1 2 3 4 532 33 34 35 3663 64 65 66 67
_molli_
25.11.2007 14:53:40
Eikun lähinnä meinasin sillei pidemmällä tähtäimellä, että aloittaa sen lauleskelun ja sitten kun on jo pidemmän aikaa lauleskellut niin voisi aloittaa örinälaulut.
möyssy
25.11.2007 18:34:13 (muokattu 25.11.2007 18:35:41)
Mites kun toi inhale-tekniikka toimii joinakin päivinä oikein hyvin, mutta on sitten kans sellaisia päiviä, jolloin tulee suunnilleen pelkkää pihinää. Huono tekniikka, vai mistä mahtaa johtua?

Oikein hyvin ei kyllä tarkoita, etteikö siinä olisi myös parantamisen varaa.
Too much, or too sexy?
möyssy
26.11.2007 20:46:25
Mites kun toi inhale-tekniikka toimii joinakin päivinä oikein hyvin, mutta on sitten kans sellaisia päiviä, jolloin tulee suunnilleen pelkkää pihinää. Huono tekniikka, vai mistä mahtaa johtua?

Moi, Oletko nukkunut tarpeeksi? Ainankin itselläni hieman heikommaksi jääneet yöunet vaikuttavat sitten laulamiseenikin.

Tsemppiä ja toivottavasti tästä oli apua.
Too much, or too sexy?
Buffa D
27.11.2007 01:47:39
Kyllä on ihan tullut huomattua, että joskus vaan on huonompia päiviä.

Tehkää hengitysharjoituksia! Parin viikon ajan on tullut tehtyä joka ilta ennen nukkumaanmenoa erilaisia hengitystreenejä ja kehitys on ollut huimaavaa.
Ääni ei väsy läheskään niin helposti kuin ennen, rääkäsyissä on enemmän voimaa (ainakin aikaisempiin huutoihini verrattuna. Saisi vieläkin olla lisää voimaa äänessä). Myös itse äänenlaatu on parantunut huomattavasti.

hellurei
persemoi.
Mohla
29.11.2007 01:57:31

Nuo Möyssyn kaksi peräkkäistä viestiä hämmentää mua.
Olethan Möyssy nukkunut tarpeeksi? ;)
Huom! On suuri todennäköisyys, että ylläoleva kirjoitus on sarkastinen. ...muttei tietenkään välttämättä.
- - - - - - - - -
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charli
möyssy
01.12.2007 16:33:15
Nuo Möyssyn kaksi peräkkäistä viestiä hämmentää mua.
Olethan Möyssy nukkunut tarpeeksi? ;)

Otin päikkärit ja koin valaistuksen!
Too much, or too sexy?
south_of_heaven
05.12.2007 07:05:18
Miten siihen saa sitten vähän volyymia? Vai onko tarkoitus ylipäätään?

Mulla on toisinaan suht ok kuulonen tekniikka, mutta volyymiltaan lähes kuiskaus/puhetasolla. Meidän vokalisti taitaa vetää samaan tyyliin, ihan pikkasen lujempaa. Ei silti treeneissä mitään kuule. Millä keinoilla sais vähän enemmän ääntä mukaan?
möyssy
05.12.2007 17:52:59

Mulla on toisinaan suht ok kuulonen tekniikka, mutta volyymiltaan lähes kuiskaus/puhetasolla. Meidän vokalisti taitaa vetää samaan tyyliin, ihan pikkasen lujempaa. Ei silti treeneissä mitään kuule. Millä keinoilla sais vähän enemmän ääntä mukaan?

Onnea teille. Olette ketjun 666 postaaja. Palkinnoksi paljon isällisiä selkään taputuksia.

Itse aiheeseen en osaa sanoa oikeastaan mitään.
Too much, or too sexy?
elbowski
07.12.2007 02:54:38

Palleaa pirusti mukaan niin pitäs ääntä lähteä enempi.
Exhausted
07.12.2007 10:08:31

Ei sen tarvitsekaan tulla lujaa. Moni vissiin laulaa puhtaita kovempaa kuin örinöitä
virevire
12.12.2007 17:59:06
Tuskin sen kuitenkaan ihan kuiskaustasolla tulee olla... kyllä siitä vähän tehoa pitäisi saada mukaan että siinä on ylipäätänsä järkeä.
virevire
12.12.2007 18:02:19
Lisäisin vielä että kyllä varmasti örinää kovempaa puhtaat lauletaan useimmiten mutta itse huuto/karjuminen/rääkyminen tulisi olla agressiivisemmalla tasolla.
Hipelius
12.12.2007 20:09:23
Lisäisin vielä että kyllä varmasti örinää kovempaa puhtaat lauletaan useimmiten mutta itse huuto/karjuminen/rääkyminen tulisi olla agressiivisemmalla tasolla.

Ei se agressiivisuus volasta tule. Esim Marko Annala vetää örinät/huutamiset aivan pirun hiljaa. PA-vahvistaa ja rock-uskottava irvistys luo illuusiota kovasta volasta.
http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))>
Tervesin foorumi polisi
Exhausted
12.12.2007 20:53:19

Ja kompressori tasoittaa lopulliset volume-erot.
virevire
13.12.2007 15:56:40
Itse en haluaisi olla sentään niin riippuvainen mikistä :) kyllä ääntä ja asennetta pitää olla, ja silti sen voi tehdä teknisesti itseään vahingoittamatta. Kyllä huudon ainaki treeniksessä tulisi kuulua normaali pa-kamoilla ettei homma mene ihan pelleilyksi. :)
virevire
13.12.2007 16:00:15 (muokattu 13.12.2007 16:04:58)
Ei se agressiivisuus volasta tule. Esim Marko Annala vetää örinät/huutamiset aivan pirun hiljaa. PA-vahvistaa ja rock-uskottava irvistys luo illuusiota kovasta volasta.

Mutta eipä se agressiivisuus kuiskaamisestakaan tule eikä pelkkä ilmeily riitä. :D
En nimittäin oikein osaa pitää hyvän kuullosta kuiskausta tai puhetta niinkään tekniikkana. ainakaan tässä tapauksessa. imitoiminen ym. voi olla sitten toinen asia. :)
Hipelius
13.12.2007 16:05:03
Mutta eipä se agressiivisuus kuiskaamisestakaa tule eikä pelkkä ilmeily riitä. :D

No kuiskaus on aika liiottelua :D. Mun rääkymiset tulee ihan puhevolalla, hieman hiljempaa kuin puhdas laulu. Eikä mulla ainakaan ongelmaa sen kanssa ole.
http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))>
Tervesin foorumi polisi
Mazah
14.12.2007 19:07:40 (muokattu 14.12.2007 19:07:54)

Pistetäänpäs pari linkkiä liittyen tuohon puheäänen voimakkuudella örinään. Huomattavasti agressiivisempi esimerkki on Marko Farmakonista jossa soitan rumpuja. Äänenvoimakkuus on matalissa soundeissa paljon paljon hiljaisempi kuin Markon puhtaassa laulussa, siis huomattavasti. Korkeimmissa rääkäisyissä ehkä hädin tuskin normaalin lauluvoimakkuuden tasoa:
www.myspace.com/farmakon

Sitten oma esimerkki:
www.myspace.com/dualitymetal
Sama juttu, matalat soundit tulevat hieman puheääntä voimakkaammin, korkeimmat rääkäisyt jäävät kauas kovaäänisimmistä puhtaista lauluista. Meillä on Markon kanssa eri tekniikat, tosin korkeissa soundeissa ovat hyvin lähellä toisiaan (luulisin), kumpikaan näistä ei vahingoita äänihuulia, ja minun korvaani molemmat soundaavat varsin hyvältä =)
www.myspace.com/themetalmonk www.farmakonband.com www.myspace.com/avenie www.myspace.com/screamchain www.crimsonlotus.org http://www.farmakonband.com/media/ReconditeFinal.mp3
Fuckbarbie
18.12.2007 23:15:01 (muokattu 20.12.2007 18:25:20)
http://www.youtube.com/watch?v=WxfsCYuBdS0

Toi niinimaan ääni on ihan uskomaton. Kellään mitään ideoita miten voisi tuollaista lähteä tavoittelemaan? Rääkymisen perusjutut osaan jo.
Closure
24.12.2007 19:08:20
Noi mohlan vedot on kyllä ihmo aika kovia. Toi ysärin räppisoundi ei oikein iske :D Muuten toimaa kaikki, etenkin puhtaat.
" 5-vuotiaana tarhassa samanikäinen tyttö vaan sanoi "Moi" ja sitten nykäs meikäläiseltä housut alas. Kalsarit ja kaikki. Se oli magein juttu mitä mä oon ikinä kokenut." Naama-amis
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)