![]() 20.03.2007 08:29:19 | |
---|---|
Ilta-Sanomista blokattua: IS:n saamien tietojen mukaan uusi laulaja olisi kuitenkin norjalaisen Tristania-yhtyeen ex-solisti Vibeke Stene. http://www.iltasanomat.fi/viihde/uutinen.asp?id=1338805 | |
![]() 20.03.2007 12:16:57 | |
Ilta-Sanomista blokattua: IS:n saamien tietojen mukaan uusi laulaja olisi kuitenkin norjalaisen Tristania-yhtyeen ex-solisti Vibeke Stene. http://www.iltasanomat.fi/viihde/uutinen.asp?id=1338805 Hhmmm... nätti tyttö, mutta kyllä aika heikolta vaikuttaa ääni parin kappaleen perusteella. Mä odottaisin, että ne ottais joko erittäin vahvaäänisen klassisen laulajan tai sitten vahvaäänisen rock-laulajan, jolta löytyisi säröä äänestä. Jos ääni on sellanen puhdas, hentonen, lyyrinen sopraano, tulkinnalla on taipumusta jäädä bändin alle. Unholy water /Sanguine addiction /Those silver bullets / A last blood benediction | |
![]() 27.03.2007 15:07:48 | |
Minua hieman kiusaa tässä T.T:n seuraajaa käsittelevässä keskustelussa, että monet tuntuvat pitävän Tarjaa jonain huippulaulajana. Kylmä totuus on, että klassisen laulun maailman tasoon varrattuna hän on ihan tavallinen riviammattilainen, ei millään muotoa mikään huippu. Siksi hänet on myös helppo korvata, jos haetaan laulullisesti samaa tasoa olevaa laulajaa. Maailmalta löytyy taatusti kertahaulla tusinoittain klassisen laulukoulutuksen saaneita, päteviä laulajia, joiden ulkonäkökin kelpaisi lavalle, ja joiden tulkintoja NW:n biiseistä hädin tuskin erottaisi Tarjan laulusta äänenvärinkään puolesta. Todennäköisesti kuitenkin haussa on edes vähän erilainen tyyppi, kuin Tarja, en tiedä. Jos Tarjan laulussa olisi jotain tosi persoonallista, vaikkapa Janis Joplinin tyyliin, olisi tilanne ihan toinen. Ja nuo vertailut Within Temptationin laulajaan: Hänhän on Tarjan rinnalla täysi amatööri. Esim. viimekesäisen festivaalikeikan taltiointi (oliko se Provinssista) kertoi kovaa kieltään - sekä sävelpuhtaus että etenkin äänen tuotto ailahteli kovasti. Pelkkä "köyhän miehen Tarja". | |
![]() 01.04.2007 14:23:44 (muokattu 01.04.2007 14:24:32) | |
Ja itse pidän Marco-poikaa yhtenä parhaista metalliäänistä koko maailmassa Sehän oli joskus Bruce Dickinsonin lähdettyä Maidenista käynyt kokeilemassa koelaulussa. Oli kuulemma päässy viiden parhaan joukkoon. Lopulta kuitekin Blaze Bailey vei pestin. Ja nykyään on taas Bruce ja hyvä niin... Mut olis se aika mielenkiintosen kuulosta ja näköstä: Hietala vetämässä Maidenia jossain Doningtonissa tai jonkun muun brittiyleisön eessä. Huhhuh. ED: Anteeksi, täysin off-topic. pöö | |
![]() 01.04.2007 15:45:15 | |
Minua hieman kiusaa tässä T.T:n seuraajaa käsittelevässä keskustelussa, että monet tuntuvat pitävän Tarjaa jonain huippulaulajana. Kylmä totuus on, että klassisen laulun maailman tasoon varrattuna hän on ihan tavallinen riviammattilainen, ei millään muotoa mikään huippu. Siksi hänet on myös helppo korvata, jos haetaan laulullisesti samaa tasoa olevaa laulajaa. Maailmalta löytyy taatusti kertahaulla tusinoittain klassisen laulukoulutuksen saaneita, päteviä laulajia, joiden ulkonäkökin kelpaisi lavalle, ja joiden tulkintoja NW:n biiseistä hädin tuskin erottaisi Tarjan laulusta äänenvärinkään puolesta. Todennäköisesti kuitenkin haussa on edes vähän erilainen tyyppi, kuin Tarja, en tiedä. Jos Tarjan laulussa olisi jotain tosi persoonallista, vaikkapa Janis Joplinin tyyliin, olisi tilanne ihan toinen. Ja nuo vertailut Within Temptationin laulajaan: Hänhän on Tarjan rinnalla täysi amatööri. Esim. viimekesäisen festivaalikeikan taltiointi (oliko se Provinssista) kertoi kovaa kieltään - sekä sävelpuhtaus että etenkin äänen tuotto ailahteli kovasti. Pelkkä "köyhän miehen Tarja". Olen miettinyt aivan samaa. Voisin melkeimpä väittää, että kaikki (klassiseen) lauluun perehtymättömät väittävät Tarjaa superlahjakkaana huippulaulajana. Myöskin WT:n laulajasta olen samaa mieltä, livetaltioinnit ovat paikka paikoin kamalaa kuultavaa. Myöskään Katrasta en pidä laisinkaan, vokaaleista ei saa mitään selvää. Katra tuntuu olevan vielä melko alkutekijöissä, toivottavasti kehittyy :) | |
![]() 13.05.2007 20:40:27 (muokattu 13.05.2007 20:41:00) | |
Uusi laulaja on näköjään kirjoittanut studiopäiväkirjaan. :) http://nightwish.com/fi/band/reports?c=8 Julistan uuden singlen odotuksen helvetillisimmän vaiheen alkaneeksi ja loppu toukokuun vapaaksi keskittymiskyvyn kannalta! ;) Ihmeen hyvin on muuten pysynyt laulajan henkilöllisyys salassa, vaikka ovat ilmeisesti joku toimittajakin on ehtinyt häntä jo haastattelemaan... Bow before a war, call it religion. | |
![]() 14.05.2007 09:36:44 | |
Olipas hauska lukea tuota. Paljon positiivista. Uusi laulaja tuntuu olevan ihan fiksu ja jalat maassa. Tervettä itsetuntoa löytyy. Mikä parasta, kertoi käyttäneensä kaikki laulutapojaan studiossa. Tarjalla kun oli noin yksi. En tarkoita, että pitää muutella ääntään sirkusmaisesti koko ajan, mutta laulujen jännitteen kannalta on tosi hyvä, jos pystyy laulamaan eri tavoin esim. perinteinen klassinen tapa, hiljaisempi vuotava laulu, rankempi karhea ja säröinen laulu jne. Unholy water /Sanguine addiction /Those silver bullets / A last blood benediction | |
![]() 14.05.2007 13:22:47 | |
Uusi laulaja on näköjään kirjoittanut studiopäiväkirjaan. :) http://nightwish.com/fi/band/reports?c=8 ... Voisko päätellä, että kyseessä on suomalainen nainen?! | |
![]() 14.05.2007 14:58:24 | |
Fiksulta ja taitavalta vaikuttaa kirjoitustensa perusteella uusi solisti.Tulevaa levyä jään kyllä todella mielenkiinnolla odottamaan.=) En laula nuoteista.Laulan rahasta! | |
![]() 14.05.2007 18:08:24 (muokattu 14.05.2007 18:09:16) | |
Voisko päätellä, että kyseessä on suomalainen nainen?! Kansalaisuutta pohdiskellessani luin suomeksi, englanniksi ja saksaksi uuden laulajan päiväkirja merkinnät ja saksan kielinen näytti jotenkin "luonnollisimmalta" versiolta, joten veikkaisin laulajaa jostain tuolta Saksan - Itävallan seuduilta... Tai sitten vaihtoehtoisesti saksan taitoni on huono ja siksipä kaikki 3 sanaa pidemmät saksan kieliset lauseet näyttävät silmissäni suorastaan mestariselta lahjakkuudelta. :D Ja positiivinen kuva minullekin laulajasta jäi. :) Bow before a war, call it religion. | |
![]() 14.05.2007 20:17:22 | |
Kansalaisuutta pohdiskellessani luin suomeksi, englanniksi ja saksaksi uuden laulajan päiväkirja merkinnät ja saksan kielinen näytti jotenkin "luonnollisimmalta" versiolta, joten veikkaisin laulajaa jostain tuolta Saksan - Itävallan seuduilta... Tai sitten vaihtoehtoisesti saksan taitoni on huono ja siksipä kaikki 3 sanaa pidemmät saksan kieliset lauseet näyttävät silmissäni suorastaan mestariselta lahjakkuudelta. :D Ja positiivinen kuva minullekin laulajasta jäi. :) Heh! Mäkin päätin lukea ne eri kielillä. Mun mielestä englanninkielinen versio vaikuttaa luonnollisimmalta, lähinnä siis eniten nuoren naisen kirjoittamalta. Suomenkielinen versio on aika korrektia kieltä ja saksankielinen jopa vielä enemmän. Voi tietenkin olla, että kääntäjä on vetänyt englanniksi vaan rennommalla otteella kuin toiselle kielellä tms., mutta mä sanoisin, että toi on kirjotettu aluksi englanniksi ja sitten käännetty suomeksi ja saksaksi. Tää nyt vaan nopeen vilkasun perusteella. :) Unholy water /Sanguine addiction /Those silver bullets / A last blood benediction | |
![]() 15.05.2007 09:47:51 | |
Heh! Mäkin päätin lukea ne eri kielillä. Mun mielestä englanninkielinen versio vaikuttaa luonnollisimmalta, lähinnä siis eniten nuoren naisen kirjoittamalta. Suomenkielinen versio on aika korrektia kieltä ja saksankielinen jopa vielä enemmän. Voi tietenkin olla, että kääntäjä on vetänyt englanniksi vaan rennommalla otteella kuin toiselle kielellä tms., mutta mä sanoisin, että toi on kirjotettu aluksi englanniksi ja sitten käännetty suomeksi ja saksaksi. Tää nyt vaan nopeen vilkasun perusteella. :) Päivälehdessä puhuttiin ulkomaalaisesta laulajasta. Saunominen on vaan niin suomalaista ;) | |
![]() 23.05.2007 15:39:57 | |
Huomenna jo paljastuu! Lukekaahan nightwish.com :ista uutiset, ja ladatkaa ihmeessä Eva-sample. Ihan siistin kuuloinen on uusi laulajatar. Tekee varmaan rankemmissakin biiseissä hyviä juttuja. | |
![]() 23.05.2007 23:22:27 | |
En pitänyt näytteen perusteella. Onhan tällä kaunis ääni, mutta se ei mielestäni Nightwishiin istu. Klassisen laulun puolesta ikuisesti liputtaen, liian kevyt laulutyyli. | |
![]() 24.05.2007 10:44:17 | |
Huomenna jo paljastuu! Lukekaahan nightwish.com :ista uutiset, ja ladatkaa ihmeessä Eva-sample. Ihan siistin kuuloinen on uusi laulajatar. Tekee varmaan rankemmissakin biiseissä hyviä juttuja. Novalta tuli näyte myös äsken. Miekin tykkäsin. Kauns ääni, kauniimpi ehkä kuin edeltäjällään. Ja kun luin päiväkirjaa, on hän todennäköisesti myös laulullisesti monipuolisempi. Tänään klo 17.00 on kuulemma paljastusten aika! Aurinkua päivään ja kuuta yöhön! | |
![]() 24.05.2007 15:46:51 (muokattu 24.05.2007 15:47:50) | |
Sähköpostiini tulvahti Vahingossa kokonainen biisi. On kyllä tehty ihan varta vasten radioita ajatellen, mikä varmaan on ihan järkevää. Nyt se saa soittoa, ja uutta ihanan kantrityylistä laulajaa kuullaan mahdollisimman paljon. It's a cruel children's game. *möks* Nytkin on jo ihan tarpeeks vertailtu Tarzaan, ja nyt kun uus joikaaja Oikeesti käyttää ääntään aika lailla samalla tavalla kuin mä, niin arvaan vaan vertaako kukaan ketään mihinkään.. Toinen levymmehän ilmestyy tyyliin puoli vuotta tämän uuden Nightwish-kiekon jälkeen. Helena - Ikuinen Kopio. *murjots* | |
![]() 24.05.2007 23:47:15 | |
Minua hieman kiusaa tässä T.T:n seuraajaa käsittelevässä keskustelussa, että monet tuntuvat pitävän Tarjaa jonain huippulaulajana. Kylmä totuus on, että klassisen laulun maailman tasoon varrattuna hän on ihan tavallinen riviammattilainen, ei millään muotoa mikään huippu. Siksi hänet on myös helppo korvata, jos haetaan laulullisesti samaa tasoa olevaa laulajaa. Maailmalta löytyy taatusti kertahaulla tusinoittain klassisen laulukoulutuksen saaneita, päteviä laulajia, joiden ulkonäkökin kelpaisi lavalle, ja joiden tulkintoja NW:n biiseistä hädin tuskin erottaisi Tarjan laulusta äänenvärinkään puolesta. Todennäköisesti kuitenkin haussa on edes vähän erilainen tyyppi, kuin Tarja, en tiedä. Jos Tarjan laulussa olisi jotain tosi persoonallista, vaikkapa Janis Joplinin tyyliin, olisi tilanne ihan toinen. Ja nuo vertailut Within Temptationin laulajaan: Hänhän on Tarjan rinnalla täysi amatööri. Esim. viimekesäisen festivaalikeikan taltiointi (oliko se Provinssista) kertoi kovaa kieltään - sekä sävelpuhtaus että etenkin äänen tuotto ailahteli kovasti. Pelkkä "köyhän miehen Tarja". *kompkomp* | |
![]() 28.05.2007 20:37:38 | |
*möks* Nytkin on jo ihan tarpeeks vertailtu Tarzaan, ja nyt kun uus joikaaja Oikeesti käyttää ääntään aika lailla samalla tavalla kuin mä, niin arvaan vaan vertaako kukaan ketään mihinkään.. Toinen levymmehän ilmestyy tyyliin puoli vuotta tämän uuden Nightwish-kiekon jälkeen. Helena - Ikuinen Kopio. *murjots* Noh, jos se sinua yhtään lohduttaa, KAIKKI klassista laulua laulavat saavat kuulla tarjaturusvertauksia, varsinkin, jos pukeutumisellaan tms. olemuksellaan viittaa siihen suuntaan, että saattaisi pitää hiukan muustakin kuin klassisesta musasta. "Oletko hakenut Nightwishin paikkaa?", on ehkä yksi yleisimpiä kysymyksiä, joita kuulin jossain vaiheessa. Itse koen vertaukset lähinnä ärsyttäviksi ja loukkaaviksi. Ne ovat osastoa "ehhehee-ehhehee, voi kuinka hauska juttu eheheheheheheheheh". Ihan kuin Tarja Turunen olisi Suomen Ainoa Klasarilaulaja? Mutta minkäs sille voi, kun yleisö on tämän asian näin käsittänyt. Huoh. Ad surdas auras canere | |
![]() 29.05.2007 01:18:29 (muokattu 30.05.2007 13:38:21) | |
Mää jo aattelin, että eikös tähän ketjuun enää kukkaan meinnaa kirjottaa mittään (hahahahaha....) Noh, jos se sinua yhtään lohduttaa, ...... Huoh. You have my sympathies Fifi & LNA =D Sikälis, kun olen muistavinani noita juttuja, niin sehän oli alunpern ihan vaan vahinko että NW:stä tuli sellainen kuin se sittemmin oli.... Että, jotta... kyllä mun hermot lepäsi, kun kuuntelin sitä (loppuun asti miksattua) näytepätkää "Eva"-kappaleesta, mikä on niiden sivuilla. Ei ollu ees yritetty mitään "uutta samanlaista" vaan oli tehty niinkuin pitääkin: uusista lähtökohdista, uusilla resursseilla. Toivottavasti Anetten pää kestää tän hullutuksen.. onneks se ny ei oo enää "ihan kakara"... :D (ja paljon hyviä hymioita ja positiivisia fiiliksiä tähän!!!) Edit: Lisäsin LNA:n tonne :) | |
![]() 30.05.2007 09:34:49 | |
Mulla tuli Nightwishin uudesta laulajasta ekana mieleen Within temptationin laulajan ääni. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)