Aihe: Täysin epäasiallinen laulupalstan fiilistelyketju
1 2 3 4 523 24 25 26 27
insight
12.10.2006 13:10:47
Eilen oivalsin jotain juttuja. Oli aika mielenkiintoista =) Hyvin mielenkiintoista. Rääkkäsin ääntäni aika armottomasti, mutta onneksi ei ääni edes käheytynyt. Laulu on toisinaan melko mystinen soitin.

Nimim. Vaiston varassa ;)
Paljon tietoa + sen jäsentäminen minä-tasolla = tunne
tanjuli
12.10.2006 15:36:54
klasarikeikka, kolme biisiä, väsyttää jo valmiiks, ei nappaa, en osaa biisejä, kroppa löysää makaroonia, sanat tulee menemään sekaisin. vittu.

ehkä tää tästä kun vähän kahvia, loppuis päänsärkykin.
[i hear voices but at least they're on tune]
insight
12.10.2006 16:15:05
klasarikeikka, kolme biisiä, väsyttää jo valmiiks, ei nappaa, en osaa biisejä, kroppa löysää makaroonia, sanat tulee menemään sekaisin. vittu.

ehkä tää tästä kun vähän kahvia, loppuis päänsärkykin.

Remutookkia kehiin, jos sanat unohtuu. Hyvin se menee =)
tanjuli
13.10.2006 08:03:34
Remutookkia kehiin, jos sanat unohtuu. Hyvin se menee =)

hehe :)

näköjään mitä valmistautumattomampana (omasta mielestä) ja vittuuntuneempana (omasta ja puolison mielestä) ja väsyneempänä (kaikkien mielestä) menee keikalle niin sitä tujakammin tsemppaa. väsymystä ei huomannut oikeastaan kun siitä että o ja a oli vähän lytyssä ylimenolla mutta muuten oli kai ihan jee-meininki (nauhan mukaan ainakin).

ehkä seuraavaa varten jaksaa tsempata ees sen verran että kehtaa täälläkin mainostaa :D
insight
13.10.2006 09:07:00

o ja a oli vähän lytyssä ylimenolla

Mä en edes tiedä mitä toi ylimeno tuossa tarkoittaa?
Suu
13.10.2006 21:49:40

En mäkään, mutta arvaan: rekistereiden vaihdoskohtaa eli ns.breikkiä

JA YLLÄRI PYLLÄRI, sit voisin itse avautua tähän päälle vielä:
Tää viikko on ollut ihan perseestä. Olen läski, ruma, hiukset on kamalat ja huonosti, huonot väärät vaatteet ja ei oo kenkiä ja ei huvita treenata eikä urheilla ja tunnitkin menneet vähän miten sattuu ja ei oo rahaa ja ei huvita ja ei huvita ja ei huvita. Tuntuu, että tällä viikolla jotenkin kroppa ja sitä myötä sekä mieli että ääni ovat toimineet tosi heikosti, jos haluamallani tavalla ollenkaan.

Buukkasin just kaksi lippua delhiin hulluilta päiviltä. Väsyttää.

-ÄÄÄ ää

ÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ ÄÄ
ÄÄ ä

ä
sound in - pleasure out
Suu
14.10.2006 00:38:20
Jiihaa.

Mnetiin tuskastuneena perustin tällasen.
Vokalismiin erikoistunut foorumi. Tulkaa mukaan.

PAKKO KATSOA!

www.armleg.com/vokalisti
sound in - pleasure out
paavi
14.10.2006 10:45:45

www.armleg.com/vokalisti

Wautzi! Täytyy reksiteröityy tonne paremmalla ajalla sitten...
tanjuli
14.10.2006 10:48:22

joo just tota rekisterinvaihdoskohtaa tarkoitin. ja sit sitä että o ja a -vokaalit olivat "lytyssä" eli ei niin nättejä pyöreitä tasapainoisia kuin i e u y ä ja ö. harmi vaan kun kaikissa biiseissä mitä esitin niin pyörivät siellä ylimenolla juuri "huippukohdissa" ja sitten siellä oli sitä aata ja oota. sit kaikissa ei-huippukohdissa siellä oli noita hyviä vokaaleja :D

no mut sit vaan hinkkaamaan :|

ei tosin ehkä tänään kun on lepopäivä.
fifi
14.10.2006 12:16:42

joo just tota rekisterinvaihdoskohtaa tarkoitin. ja sit sitä että o ja a -vokaalit olivat "lytyssä" eli ei niin nättejä pyöreitä tasapainoisia kuin i e u y ä ja ö.

Klassisen laulun ihanuuksia: milloin ne vokaalit on liian leveitä, liian lytyssä, liian pyöreitä, liian kapeita jne... :D Nimim. kokemusta on. Aina saa olla säätelemässä.

By the way, minullakin on usein käynyt niin, että silloin, kun ei ole huvittanut yhtään, on tullut paras keikka ikinä. Minä ainakin menen sitten lavalle vaan sillä ajatuksella, että nyt on vain hoidettava velvollisuutensa, ja jotenkin sellaiset ylimääräiset jännitykset ovat hävinneet, kun on vaan mennyt tekemään työnsä. Kuulostaako loogiselta..? :D Todennäköisesti kyseisissä tapauksissa on käynyt niin, että olen o i k e a s t i keskittynyt musiikkiin, enkä siihen, että "mitähän ne muut ajattelevat" tai "apua, kohta tulee se vaikea kohta"...

Kiitos Suulle foorumin avauksesta! Täytyy saada sinne elämää pikimmiten. Suomi24:llakin vähän väliä joku kyselee, että mistä löytyisi musiikkikeskustelupalstoja. Itse piipahtelen silloin tällöin vilkuilemassa suomi24:lla, mutta koska siellä on sellaista villin lännen menoa, hyvin harvoin tulee otettua osaa keskusteluihin. Sieltä voi kuitenkin löytää oppilaita, koska aina silloin tällöin joku ilmoittelee etsivänsä opettajaa.

Tästä saankin hyvän aasinsillan kysymykseen: onko teillä ja kuinka paljon teillä on oppilaita? Mitä kautta olette niitä saaneet/hakeneet? Tässä täytyisi vähitellen aloittaa opetustoimintaa, koulun puolesta tulee ensi syksynä pedioppilas, mutta haluaisin jo nyt alkaa pikkuhiljaa opettamaan.
insight
14.10.2006 21:30:51
Tässä yksi osallistuja lisää vokalistiin =) eli rekisteröidyin äsken.

Hyvä Suu =)
tanjuli
15.10.2006 10:43:47
Tästä saankin hyvän aasinsillan kysymykseen: onko teillä ja kuinka paljon teillä on oppilaita? Mitä kautta olette niitä saaneet/hakeneet? Tässä täytyisi vähitellen aloittaa opetustoimintaa, koulun puolesta tulee ensi syksynä pedioppilas, mutta haluaisin jo nyt alkaa pikkuhiljaa opettamaan.

Mulla on ihan kaverin kaverit kyselleet kavereilta että tunteeko ne ketään kaverin kaverin kaveria joka voisi opettaa, ja sitten ovat saaneet mun yhteystiedot. Yksi kysyi irkissä että voisinko jeesata jossain opiskeluun liittyvässä laulujutussa, toinen nappasi hihasta kiinni yhteisissä työkuvioissa (joissa oli kuullut mun laulua)... sitten näiden kavereita ja kaverin kavereita. Yhden oon bongannut mnetin wanted-palstalta. Pari ollut koulun kautta, lähinnä pedioppilaita. Tällä hetkellä mulla on kolme oppilasta, näiden muiden hommien kanssa ihan hyvä määrä - ei liikaa mut ei liian vähänkään. Kaverilla on vajaa 20 oppilasta (koulun ja keikkojen lisäksi - tekee myös diplomia tossa samalla...) ja se ei oikein vaikuta siltä että sitä jaksaa kovin pitkään.
faith
20.10.2006 23:25:01
Voi pakoputki. Kohta 5 viikkoa ilman laulua takana, flunssa ei lähe pois enkä uskalla kokeilla.. tai no aina välillä vähän yritän mutta ei hyvä. Luovutan siis suosiolla... Syö naista ku ei saa purkaa tunteita laulamalla!!!
faith
20.10.2006 23:57:17
Hihi, LNA:lle tiedoksi, että Wanted-palstalla etsitään naislaulajaa tyyliin Nightwish ja Tacere :D

(oli IHAN pakko!) :)

No hittolainen, onneksi selasin tätä palstaa taaksepäin ennen ku laitoin tota linkkiä kyseiselle sivulle.. (ihan hyvä etten yrittäny, olisin vaan nolannu itteni ku en yleensä onnistu linkittään =D) Pitäiskö LNA:n hakea kyseistä laulajan paikkaa ja kokeilla pääseekö sisään? ;)
tanjuli
21.10.2006 01:12:55
Voi pakoputki. Kohta 5 viikkoa ilman laulua takana, flunssa ei lähe pois enkä uskalla kokeilla.. tai no aina välillä vähän yritän mutta ei hyvä. Luovutan siis suosiolla... Syö naista ku ei saa purkaa tunteita laulamalla!!!

Tota sitkeempää flunssaa on nyt liikkeellä, muutama laulajakaveri ihan hiilenä sen takia kun toista kuukautta kyvyttömänä mihinkään. Tai sillä tavalla ettei oo niin korkee kuume ettei normaalia hommailua voi hoitaa mutta sen verran räkää/yskää/yms ettei voi kunnolla laulaa :|

Mulle iski toi suhteellisen sateeton syksy ihan alta vyön - nenän limakalvot kuivui yhtäkkiä niin pahasti että joka aamu alkaa veren niistämisellä. Huoh. Onneksi on nenäkannut.
Coelhinho21
21.10.2006 16:18:57 (muokattu 21.10.2006 16:20:23)

Usko vain, kärsivällisyys maksaa palkkansa.
Mulla tuli flunssa ja ääni heikkeni loppukesästä. Sinnillä vedin vielä kaks keikkaa (ei luonne antanu periksi perua), lopputuloksena ääni lähti kokonaan. pari viikkoa meni melki puhumatta ja tuliko n. 6 vkoa laulamatta. Eilen kokeilin ekat reenit varovasti (vähän ääni käheytyi ja tuntu raskaalta, mutta aukes se vähän), tänään uudestaan (ehkä vähän reilummin jo) ja sunnuntainaki (eli huomenna) olis vielä yhet reenit (tuun vetään rokkia Patelaan)

Edit: sarvikuonon ja vesipiipun hankin joku aika sitten ja niillä hoivannut itteäni..voin suositella :-)
Confidence is the feeling you have before you understand the situation.
faith
21.10.2006 23:25:58
Usko vain, kärsivällisyys maksaa palkkansa.
Mulla tuli flunssa ja ääni heikkeni loppukesästä. Sinnillä vedin vielä kaks keikkaa (ei luonne antanu periksi perua), lopputuloksena ääni lähti kokonaan. pari viikkoa meni melki puhumatta ja tuliko n. 6 vkoa laulamatta. Eilen kokeilin ekat reenit varovasti (vähän ääni käheytyi ja tuntu raskaalta, mutta aukes se vähän), tänään uudestaan (ehkä vähän reilummin jo) ja sunnuntainaki (eli huomenna) olis vielä yhet reenit (tuun vetään rokkia Patelaan)

Joo oon kokeillu sitä kipeenä laulamista. Oli kuvaelma viime jouluna ja ääni lähti kokonaan viikko ennen ekaa esitystä. No, sinnillä vedin kaikki esitykset läpi, sen jälkeen ei sitte vähään aikaan äänellä tehty mitään. Epäilen että siitä jäi jonkunäköstä pysyvämpääki vauriota, toivottavasti kuiten korjaantuu joskus. Ääni kuitenki käheytyy nykyään enemmän/helpommin.

Damn, mie just eilen lähin Patelasta "/ Mihin mestaan meet??

Edit: sarvikuonon ja vesipiipun hankin joku aika sitten ja niillä hoivannut itteäni..voin suositella :-)

Joo, sarvis pitäis hommata, piippu löytyy ja on ihana. Purukiskoki auttais jos muistais käyttää =|
Olis mukavaa laulaa jossain mukavassa kokoonpanossa. Mutta eipä se tietenkään onnistu ku ei vedä mitään heviä. *mutin*
faith
21.10.2006 23:31:15
Tota sitkeempää flunssaa on nyt liikkeellä, muutama laulajakaveri ihan hiilenä sen takia kun toista kuukautta kyvyttömänä mihinkään. Tai sillä tavalla ettei oo niin korkee kuume ettei normaalia hommailua voi hoitaa mutta sen verran räkää/yskää/yms ettei voi kunnolla laulaa :|

Joo, sepä se. Flunssa on menny täysin ohi mutta on semmonen palantunne kurkussa koko ajan, joskus tosi häiritsevä puhuessaki. Olis edes jotaki nenän niistämistä tms kans, niin olis semmonen tunne että on edelleen kipeä. Ei turhauttais niin paljon.

Mulle iski toi suhteellisen sateeton syksy ihan alta vyön - nenän limakalvot kuivui yhtäkkiä niin pahasti että joka aamu alkaa veren niistämisellä. Huoh. Onneksi on nenäkannut.

Voi että. Tsemppiä sinne!

Hei muuten. Tuosta tuli mieleen, miten toi huuhtelu noin niinku toimii ja voiko sitä tehä ilman sarvikuonoa (tai siis nenäkannua)? En oo vielä uskaltautunu kokeileen, ajattelin nyt lomalla testata.. jos se siis onnistuu ilman sitä kannua?
Olis mukavaa laulaa jossain mukavassa kokoonpanossa. Mutta eipä se tietenkään onnistu ku ei vedä mitään heviä. *mutin*
faith
22.10.2006 22:58:23
No niin, tänään kävin kaiken uhalla testailemassa laulua tuolla reenikämpässä. Oi että ku oli kivaa! Vähän käheyty ääni mutta se nyt tais enemmänki olla taas sitä ku ei oo laulanu pitkään aikaan. Mutta ei ollu enää sitä mahotonta räkää, ainakaan haitaksi asti. Ja ku teki kunnon lämppärit niin ihan hyvin meni. Ei voinu vetää ihan täysillä mutta kuitenki. =)

Huomas ettei ole pitkään aikaan laulanu, vireen kanssa piti taistella ja mikki tuntu ihan vieraalta. Huh! Meni tunti totutella =D
LNA
23.10.2006 12:17:04

No hittolainen, onneksi selasin tätä palstaa taaksepäin ennen ku laitoin tota linkkiä kyseiselle sivulle.. (ihan hyvä etten yrittäny, olisin vaan nolannu itteni ku en yleensä onnistu linkittään =D) Pitäiskö LNA:n hakea kyseistä laulajan paikkaa ja kokeilla pääseekö sisään? ;)

Heh.. Onneksi on tarpeeksi hommaa jo omankin pumpun kanssa. Muuten kyllä :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)