Aihe: Täysin epäasiallinen laulupalstan fiilistelyketju
1 2 3 4 521 22 23 24 25 26 27
tanjuli
18.09.2006 19:16:12
Tuntuu siltä, että laulunopettajat sanovat miten tulee toimia laulaessaan, mutta ei sanota miksi niin tehdään.

tuntuu siltä, että on sanottu ihan liikaa - tänään eräs suuri guru pamautti päin näköä että jostain syystä olen oppinut ajattelemaan liikaa ja nyt pitäisi sitten oppia siitä pois.

sano se kyl paljon muutakin. ai että ihanaa. kun viime viikolla kolme eri ihmistä sanoi kolme eri aspektia mun artikulaatiosta mitkä oli pielessä niin tää sanoi suoraan miten mun pitää tehdä ja se toimi. aah. jos joku sanoo vielä kerran että "sun pitäis tehdä enemmän tekstiä/tekstin pitäis olla kropassa/otat tekstin siihen eteen/älä häiritse legatoa/artikulaatio on jäykkää/etc" selittämättä sen kummemmin niin saatan vaikka suutahtaa.

lauantaina iski totaalinen epäusko itseensä. se on vähän liian hienoa mennä siinä tilassa koelauluun. no, jos vaikka kohta taas ryhdistäytyisi.
[i hear voices but at least they're on tune]
Apricot
18.09.2006 21:07:19
se on vähän liian hienoa mennä siinä tilassa koelauluun.

Ai mihinkäs koelauluun? Nightwishiin?
"I got the Pieksämäki railway station blues."
tanjuli
18.09.2006 21:31:14
Ai mihinkäs koelauluun? Nightwishiin?

jepjep :D

pariin näyttämölliseen proggikseen hakivat solisteja. ei kummempaa.
fifi
22.09.2006 19:16:37

Ihanaa! Nyt on taas ensin kesän duunit varmistettu. Linnan kummitus kutsuu... ;)
tanjuli
22.09.2006 23:15:36 (muokattu 22.09.2006 23:15:48)
Ihanaa! Nyt on taas ensin kesän duunit varmistettu. Linnan kummitus kutsuu... ;)

uuh! onneajee!

offtopic: pitäiskö perustaa keikkojenmainostustopic?
insight
23.09.2006 11:46:08 (muokattu 23.09.2006 11:49:08)
Huh olinpas eilen jurrissa. Intoudun tapani mukaan laulamaan humalassa =D Crashdietin Riot in everyone =D
"And there's a riot in everyone!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" =D Oltiin avovaimon kanssa ekaa kertaa baarissa yhdessä esikoisen syntymän jälkeen. Meidän Matias on kohta puolitoistavuotias. Kyllä mä NIIIIIN rakastan sitä taaperoa! =)
..and there's a riot in everyone!
Suu
24.09.2006 17:01:27
offtopic: pitäiskö perustaa keikkojenmainostustopic?

Joo!

Kuka on rohkea ja tekee sen ensimmäisenä.

Ihana viikonloppu :D
sound in - pleasure out
Freya
24.09.2006 23:21:23
Kylläpä tuo Mozartin Requiem on loistava.

Ei malta taas odottaa..
..If you don't see, I'll remain unseen.. Romantikkoitkijät #35
tanjuli
25.09.2006 08:41:19
Kuka on rohkea ja tekee sen ensimmäisenä.

se jolla on ekana keikka? :D onneks ei oo ihan hetkeen tulossa... :)
Suu
25.09.2006 20:48:16
se jolla on ekana keikka? :D onneks ei oo ihan hetkeen tulossa... :)

Köh.
Nojoo.
Emmä. Joku muu voisi tällä kertaa olla se, joka työntää ekana nenänsä joka paikkaan.

Toi miittipäivä ens ke ei käy mulle. Pitäiskö yrittää sopia sitä jonnekin pidemmän matkan päähän. Miten olisi sunnuntai 8.10? Mua itseäni ei niinkään kiinnosta kakoileminen baarien tupakansavussa, vaikka sitäkin voin tehdä. Enemmän mua kuitenkin kiinnostaisi ihan vaan nähdä ja tutusta tyyppeihin jotka kirjotteelee täällä viisaita. JUTELLA. Kaikkee.
sound in - pleasure out
tanjuli
25.09.2006 23:02:50 (muokattu 25.09.2006 23:03:43)
Miten olisi sunnuntai 8.10?

vanhenen ja olen menossa. mutta jos muut tulevat niin tulen piipahtamaan. päivällä olen kiinni.

fiilistelyä: hommasin vihdoin sen sarvikuonon. härregyyd miksen tehnyt sitä aikaisemmin. toisaalta haistaa paljon enempi inhoja hajuja :P
fifi
26.09.2006 09:50:51

fiilistelyä: hommasin vihdoin sen sarvikuonon. härregyyd miksen tehnyt sitä aikaisemmin. toisaalta haistaa paljon enempi inhoja hajuja :P

Eikös olekin ihanaa, kun voi hengittää nenän kautta? :)

Sarvikuonosta on myös se hyvä puoli, että kun tulee flunssa, voit tehdä sitä vaikka 10 kertaa päivässä, ja lima tulee ulos, eikä jää pyörimään kurkun ja nenän välillä. Tällä tavoin pystyy nopeuttamaan taudin poistumista ja välttämään yskää.
insight
26.09.2006 13:53:00 (muokattu 26.09.2006 13:54:21)
Mikä ihmeen sarvikuono? Kertokaa mullekin mistä noita saa ja mitä niillä tehdään ja paljon maksaa ja...

Onks se tällainen? http://personal.inet.fi/koti/vitmi/neti.htm
Eka mitä löysin googlella.
d-iivil
26.09.2006 14:27:43 (muokattu 26.09.2006 14:27:55)
Mikä ihmeen sarvikuono? Kertokaa mullekin mistä noita saa ja mitä niillä tehdään ja paljon maksaa ja...

Onks se tällainen? http://personal.inet.fi/koti/vitmi/neti.htm
Eka mitä löysin googlella.

Se on just tuommoinen. Sillä huuhdellaan kanavat ikään kuin imppaamalla neste nenästä sissään ja suusta ulos. Kylä lähtee :)

Itse olen tosin hoitanut tuon huuhtelun aina reilulla huikalla minttuviinaa suun kautta nautittuna, jaksa lotrata noiden sarvikuonojen kanssa.
Lahjoita rahaa köyhälle muusikolle: 800021-15687625! Pienimmätkin summat otetaan avosylin vastaan.

Firenote - Kasariheavyrockia
fifi
26.09.2006 16:24:43

Se on just tuommoinen. Sillä huuhdellaan kanavat ikään kuin imppaamalla neste nenästä sissään ja suusta ulos. Kylä lähtee :)

Hmm... voi sitä kai niinkin käyttää, mutta itse kyllä teen nenästi sisään - nenästä ulos, sarvikuonon ohjeiden mukaan. Eli sierainten välillä on yhteys, kun toiseen sieraimeen kaataa jotain, se tulee oikeassa asennossa toisesta sieraimesta ulos. En tiedä, onko siitä varsinaisesti hyötyä jos ei haittakaan jos sen tekee niin, että se tulee suun kautta ulos. Paremmin tietävät vastatkoon tuohon.

Sarvikuonoja saa apteekeista, maksaa n. 13 euroa.

Laitetaan nyt tännekin tämä linkki:

http://www.allergia-apu.fi/index_tiedostot/Page906.htm

Eli tuolla on myös se kuuluisa nhs-vesipiippu, joka on kyllä ehdottomasti flunssaisen tai kuivakurkkuisen laulajan apu. Mutta älkää tilatko välttämättä tuota kautta, apteekeista löytyy ainakin sarvikuonoja ja nhs-vesipiippuja, ja voivat olla halvempia. Hintavertailu kannattaa! Kyseisessä sivustossa on vain niin hyvin esitelty erilaiset allergikon/laulajan apuvälineet, että laitoin tähän. Näistä tuotteista kun tulee vähän väliä kysymyksiä.
tanjuli
26.09.2006 17:35:04
tulipa sitten säädettyä sarvikuonon kanssa aikas hädässä aamulla eikä kaikki vesi tullu ulos. ihanaa ku tuli treenatessa vettä nenästä :D (sit tietty ne vedet valu nieluun ja sit yskitti jne)

mut sit kun sai räittyä noi vedet veks ni kylläpä oli saundi auki :O ohhoh, sano omena kun puusta putos.
Suu
26.09.2006 17:59:42
tulipa sitten säädettyä sarvikuonon kanssa aikas hädässä aamulla eikä kaikki vesi tullu ulos. ihanaa ku tuli treenatessa vettä nenästä :D (sit tietty ne vedet valu nieluun ja sit yskitti jne)

mut sit kun sai räittyä noi vedet veks ni kylläpä oli saundi auki :O ohhoh, sano omena kun puusta putos.

Mulla on myös käynyt niin, että tunti nenän huuhtelun jälkeen kun kumarrun poimimaan jotain lattialta, alkaa nenästä valumaan ihan kunnolla vettä. YÄK :D
sound in - pleasure out
fifi
26.09.2006 19:10:09

Joo, ekat kerrat oli kyllä ihan kauheita minullakin. Aivan ekalla kerralla tuntui, että silmätkin pullistuivat ulos (ne ihan verestivät jälkeenpäin!). Vesi ei meinannut tulla läpi, koska poskiontelot olivat aivan tukossa. Mutta sen jälkeen, kun aloin tehdä sitä säännöllisesti aamuin illoin, oikea rutiini on löytynyt, samoin kuin oikea tapa saada se vesi ulos. Pakkasella on vähän vaarallisempaa, jos sitä vettä jää sinne poskionteloon, se saattaa jäätyä sinne, ja siitä voi sitten tulla tulehdustila. Mutta kyllä sen oppii, ja kun siihen tottuu, ilman sitä ei voi olla! :)
insight
26.09.2006 22:11:55
Onko pk-seudulla jotain liikettä mistä tollasen vois ostaa?

P.S. V*tuttaa, kun uusi muka parempi netti onkin huonompi kuin vanhempi. Olen intohimoinen Joint Operations pelin pelaaja ja nyt noi pingit on ihan mitä sattuu eikä löydy kaikkia servereitä =( Suosikkiservuja ei lainkaan =(
fifi
26.09.2006 22:18:27

Onko pk-seudulla jotain liikettä mistä tollasen vois ostaa?

Apteekit, hyvä mies. Apteekit. Luontaistuotekaupoistakin löytää. :)

P.S. V*tuttaa, kun uusi muka parempi netti onkin huonompi kuin vanhempi. Olen intohimoinen Joint Operations pelin pelaaja ja nyt noi pingit on ihan mitä sattuu eikä löydy kaikkia servereitä =( Suosikkiservuja ei lainkaan =(

Minuakin ketuttaa. Uusi netti herjaa meidän koulun sivustoilla (siis sellaisilla, minne mennään omilla käyttäreillä ja salasanoilla), että tämä ei ole luotettava sivusto, ei suositella kirjautumaan sisään. Huoh. Enkä löydä mistään mitään, millä sen herjan saisi pois. Eihän se ole kuin yksi ylimääräinen sivu, jonka voi kyllä ohittaa, mutta se vaan ärsyttää. Joutuu klikkailemaan turhaan hiirellä. Rasittavaa. :P
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)