Aihe: viraatto, OHOII!
1 2 3
ann4
26.04.2008 22:17:48
Esther Philip btw on myös aika helvetin hyvä. Kuuntele :
http://www.youtube.com/watch?v=axNNxMEa744

ps, olin kuulevinani estherin tuossa ihan alussa vetävän samanlaisen kikan kuin kuvailemani amylta. ihanaa laulantaa . hhaluan oppia myös itse vetämään tollaisen korun !

miten toi koru tehfään ? :=O
kipipi
03.05.2008 15:49:28
Vähän erilainen mutta vibratoon liittyvä kysymys klassisen puolen tietäjille:
Olen aloittelija joten varsinaisesti ei vielä ole klassista äänenmuodostusta.
Välillä biisien mukana hoilatessani huomaan _käyttäväni_ vibratoa.
Aluksi luulin, että se on luonnollinen ja tulee itsestään, mutta pohdiskeltuani (sen jälkeen aloin miettimään kun "oikeampi" vibrato tuli vahingossa ja säikähdin sitä :D) huomasin aivan minimaalista liikettä yläetuhampaideni seutuvilla, joka saa aikaan puoliksi kontrolloidun vibraton - eli voin lähes täysin päättää koska se alkaa ja koska päättyy. Harjoituksen avulla sen saa varmasti paremmin kontrolliin. Samalla tunnen erityisen vahvaa tärinää hampaissa, ja vaatii rentoutta tämänkin vibraton aikaansaamiseen.

Varsinainen kysymys - onko klassisessa laulannassa olemassa ainoastaan tuo itsestään esiin hyppäävä, "ei minkään tuntuinen" vibra vai onko niitä useampi?
Pitääkö tietoisesti alkaa kitkeä tätä toista pois, onko se varsinaisesti tekniikkavirhe?
Sandsea
24.05.2008 19:28:05
Heihoi.
Heräsi semmoinen kysymys, että onko vibraato siis merkki hyvästä perustekniikasta? Itellä tota yäyää tule mahasta väkisinkin mutten jaksa uskoa että laulutekniikassani voisi olla mitään oikein..
Emirien
06.06.2008 09:23:29 (muokattu 06.06.2008 09:30:53)
Käsittääkseni luonnollista vibraattoa esiintyy, kun hengitystekniikka on kunnossa.

En "pakota" vibraattoa itse. En itseasiassa laulamisen aloitettuani edes pyrkinyt muodostamaan vibraattoa, se tuli luonnostaan ajan kanssa. Pystyn hallitsemaan luonnollista vibraattoa osittain. Kai kykenen ennakoimaan, mitkä äänet kannattaa jättää täysin suoriksi ja mihin pieni kevyt väreily sopii.

Vibraatto menettää vähän hohtonsa, jos sitä on liikaa ja koko ajan. En tykkää yhtään äänistä joissa vibraatto on kova ja jopa konemaisen kuuloinen. Kuulostaa kärjistettynä siltä, että jotain kuristettaisiin ja ravisteltaisiin. Kun sitä on riittävän vähän ja se kuulostaa luonnolliselta, niin se on juuri passeli. Sellainen, ettei välttämättä tulisi edes huomattua että no nyt se vetää jotain vibraa.
http://www.myspace.com/immortalangelica
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)