Aihe: Täysin epäasiallinen laulupalstan fiilistelyketju
1 2 3 4 516 17 18 19 2023 24 25 26 27
tiina62
15.08.2006 17:05:47
Sehän meinaa vaan sitä, että harjoituksen määrää on lisättävä. Miittejä useamman kerran vuodessa, vai mitä?

Mulla ääni pysyi suht koht, mutta LNAlla oli kyllä ääni aikas kateissa muutaman päivän.
Aurinkua päivään!
jogo3000
15.08.2006 21:30:55

Sehän meinaa vaan sitä, että harjoituksen määrää on lisättävä. Miittejä useamman kerran vuodessa, vai mitä?

Aivan! Kannatetaan! Kiitoksia ompuista :D
insight
16.08.2006 21:14:20 (muokattu 16.08.2006 21:16:44)
Lauloin tossa pari tuntia sitten pikkasen heviä kotona. Sujuipas yllättävän hyvin. Siistii =)

Pysty laulamaan kylmiltään tosi hiljaakin tosi korkeelta =D

Telkusta tuli joku Marionin vanha veto vuodelta 1971. Hyvin se veti siinäkin. Marion lauloi 70-luvun taitteen aikoihin tosi hyvin.
Ilmaista mainostilaa myynnissä - tässä.
paavi
17.08.2006 08:56:25

Telkusta tuli joku Marionin vanha veto vuodelta 1971. Hyvin se veti siinäkin. Marion lauloi 70-luvun taitteen aikoihin tosi hyvin.

Joo, tää oli mulle oikeestaan ihan uutta. Tosi hienoja tulkintoja.
hannakatriina
17.08.2006 18:26:47

Äääh, kai se on pakko uskoa, että kohta on loma ohi. On ollu kivaa keikkailla ja treenailla silleen leppoisaan tahtiin kuluneen kesän ajan. Syyskuun alusta lähtien sitä sitten tehdäänkin duunia ihan tosissaan, 22 lauluoppilasta/vkk ja kuoron vetäminen vielä siihen päälle. Ai mitä, pitikös mun jossain vaiheessa opiskellakin jotain, tai treenata/ tehdä & sovittaa biisejä/ äänittää bändin kans, ja vielä keikkaillakin..? Miten tässä taas näin pääsi käymään! Kalenteri täyttyy kummasti... Heeh, yks coverkeikka on buukattu jo ens kesällekin, kun ei oo vielä edes tämän kesän häistä selvitty. Kiva tietysti, että ihmiset on tykänneet kuulemastaan :)
Apricot
17.08.2006 19:43:43
...kun ei oo vielä edes tämän kesän häistä selvitty.

Eli on vielä monta tuolileikin säestystä edessä!

Arki alkoi jo. Laulubändin treenit 2 krt / viikko. Pitäis sovittaa, tehdä opinnäytetyötä, B -kurssia, ja parin viikon päästä tulee 15 kitaraoppilasta niskaan. Mutta ei olla ekaa kertaa pappia kyydissä, joten bring it on!
"I got the Pieksämäki railway station blues."
tanjuli
18.08.2006 00:03:47
Arki alkoi jo. Laulubändin treenit 2 krt / viikko. Pitäis sovittaa, tehdä opinnäytetyötä, B -kurssia, ja parin viikon päästä tulee 15 kitaraoppilasta niskaan. Mutta ei olla ekaa kertaa pappia kyydissä, joten bring it on!
arkeen karu paluu täälläkin. yrittää tässä suunnitella valmistumista kun opinto-oikeuksia myönnetään niin vähän että pakollisten kurssien suorittaminen vaaditussa ajassa on mahdotonta.

esim. anoin laulun yksityisopetusta. laulu on pääaineeni. teen B-kurssin ensi keväänä. kurssivuodelle saa anoa tuplamäärää tunteja.

sain tuplamäärän.

se on 20h/lukukausi. vielä muutama vuosi sitten normaalimäärä pääinstrumentilla oli 17h/lkk.

sivuinstrumenttiani varten ei tällä hetkellä ole näkyvissä lainkaan opetusta, vaikka kurssi (pakollinen) pitäisi vääntää. luultavasti menee omasta pussista jos ei pokka pidä mennä näillä taidoilla.

no, kaveri joka tekee diplomia, sai opetusta 6h tälle vuodelle.

että näin meillä suomen ainoassa ja "yhdessä maailman parhaassa" musiikkiyliopistossa. valmistu tässä sitten. kevyttä kenttäagressiota alkaa pikku hiljaa olla ilmassa. ihminen, joka asiasta jotain tietää, ei vastaa sähköpostiin eikä puhelimeen. vtuttaa.

mut muuten on ihan kivaa :)
[i hear voices but at least they're on tune]
LNA
18.08.2006 09:04:47

arkeen karu paluu täälläkin. yrittää tässä suunnitella valmistumista kun opinto-oikeuksia myönnetään niin vähän että pakollisten kurssien suorittaminen vaaditussa ajassa on mahdotonta.

esim. anoin laulun yksityisopetusta. laulu on pääaineeni. teen B-kurssin ensi keväänä. kurssivuodelle saa anoa tuplamäärää tunteja.

sain tuplamäärän.

se on 20h/lukukausi. vielä muutama vuosi sitten normaalimäärä pääinstrumentilla oli 17h/lkk.

sivuinstrumenttiani varten ei tällä hetkellä ole näkyvissä lainkaan opetusta, vaikka kurssi (pakollinen) pitäisi vääntää. luultavasti menee omasta pussista jos ei pokka pidä mennä näillä taidoilla.

no, kaveri joka tekee diplomia, sai opetusta 6h tälle vuodelle.

että näin meillä suomen ainoassa ja "yhdessä maailman parhaassa" musiikkiyliopistossa. valmistu tässä sitten. kevyttä kenttäagressiota alkaa pikku hiljaa olla ilmassa. ihminen, joka asiasta jotain tietää, ei vastaa sähköpostiin eikä puhelimeen. vtuttaa.

mut muuten on ihan kivaa :)

Voi hyvä tavaton. Näin täällä.. Yksityistunneilla herran kukkarossa. Kallistahan tuo on ja duunia on painettava ja bändihulinakin samalla hoidettava, mutta parempi näin kuin Joensuussa ilman bändiä.
Kuule Taceren single I Devour kulutta. PE 18.08. SEMIFINALISSA TACERE & MOONMADNESS - OVET 21:00 - SISÄÄN 6¤ /K-18
hannakatriina
18.08.2006 10:08:05

Eli on vielä monta tuolileikin säestystä edessä!

Heh, joku toinenkin on ilmeisesti päässyt kokemaan hääbändien ilot ja surut ihan konkreettisesti ;) Joo, vielä yksikin tuolileikki, niin... no, ei siinä mitään. Kerran jopa päästiin (siis jouduttiin) säestämään jotain kaason vetämää karjalaista kansantanssia. Kieltämättä nyt alkaa jo vähän tympiä ne ainaiset kimpun heitot ja sukkanauhan riisumiset sekä etenkin ne mukavitsikkäät ja mukahauskat ohjelmanumerot, jotka ei oikeesti naurata ketään. Parhaita häitä on ehdottomasti sellaiset, joissa on rento tunnelma, mukava porukka eikä liikaa ohjelmaa, ja joissa aikataulutkin pitää edes suunnilleen.
Apricot
18.08.2006 11:02:56
Parhaita häitä on ehdottomasti sellaiset, joissa on rento tunnelma, mukava porukka eikä liikaa ohjelmaa, ja joissa aikataulutkin pitää edes suunnilleen.

Näin on. Kaikkien hääkeikkojen jälkeen tuntuu siltä, että jos itselläni olisi häät joskus, niin never ever mitään sellaisia korneja juhlia. Se on että "tahdotko - no tahdon", ja sillä siisti. Muu on turhaa kikkailua.
LNA
18.08.2006 11:14:10

Näin on. Kaikkien hääkeikkojen jälkeen tuntuu siltä, että jos itselläni olisi häät joskus, niin never ever mitään sellaisia korneja juhlia. Se on että "tahdotko - no tahdon", ja sillä siisti. Muu on hyvät bileet.
Kuule Taceren single I Devour kulutta. PE 18.08. SEMIFINALISSA TACERE & MOONMADNESS - OVET 21:00 - SISÄÄN 6¤ /K-18
Suu
18.08.2006 14:11:49
Se on että "tahdotko - no tahdon", ja sillä siisti.

Joo. Mäkin pitäisin tällaisista juhlista.
:D
sound in - pleasure out
insight
18.08.2006 16:36:33
Mä taas haluisin isot kirkkohäät ja paljon vieraita ja kaikkea kivaa ja ja... =)
When Bruce Banner gets mad, he turns into the Hulk. When the Hulk gets mad, he turns into Chuck Norris.
tanjuli
18.08.2006 17:27:26
Näin on. Kaikkien hääkeikkojen jälkeen tuntuu siltä, että jos itselläni olisi häät joskus, niin never ever mitään sellaisia korneja juhlia. Se on että "tahdotko - no tahdon", ja sillä siisti. Muu on turhaa kikkailua.

niin mäkin aattelin ja nimenomaan suunniteltiin hommat silleen että ei mitään perinteenvuoksi-kakkoja sinne väliin vaan semmosia hommia mistä tykätään. saatiin kaverit hoitamaan musapuolet ja muut, ja niiden osalta yritettiin katsoa ettei kukaan ole koko iltaa "töissä" vaan kerkee bilettäänkin välillä. onnistui kyllä yli odotusten - ja budjetti & aikataulukin piti! kimppu ja sukkanauha kyllä heitettiin, mutta leikattiinhan kakkukin. tuolileikkien sijaan oli katrillia ja piñatan rikkomista ja bändiä ja dj:tä, toimi varsin mainiosti. puheitakaan ei pitäneet kuin meidän isät, jotka halusivat semmoiset pitää.

monet häät nähneenä kyllä tietää aika tarkkaan mitä haluaa ja mitä ei halua - ja varsinkin, mitä ohjelmapuolen suhteen kannattaa ottaa huomioon :) pitäisköhän ruveta hääsuunnittelijaksi?

(ja monet häät ja morsiamet nähneenä onnistuin ehkä jopa välttymään horror-morsian-sivupersoonasta joka joskus valtaa ihmisiä. tuli kylmät väreet kun ajattelinkin että olisi pitänyt jotain hörselö-konvehteja käydä säätämään tai morsiamenryöstöjä odottamaan...)
fifi
18.08.2006 18:26:44

Kyllähän sitä kaikenkarvaisia (?!) hääesityksiä on tullut nähtyä. Juuri sen verran, että itse haluan joskus tulevaisuudessa välttää niitä kaikista perinteisimpiä mukahauskuuksia.

Ja se, mikä on pahinta: olit sitten hyvä tai huono laulaja, mutta laulaminen hääparille 3 promillen humalassa ei välttämättä anna oikeata kuvaa taidostasi, eikä myöskään ilahduta hääparia. Muista tämä! Onneksi en ole itse tällaisessa tilanteessa töpännyt, mutta olen ollut myötähäpeilijöiden seassa todistamassa sellaista tapahtumaa. Ei hyvä. Ei.
tanjuli
18.08.2006 19:11:11
Ja se, mikä on pahinta: olit sitten hyvä tai huono laulaja, mutta laulaminen hääparille 3 promillen humalassa ei välttämättä anna oikeata kuvaa taidostasi, eikä myöskään ilahduta hääparia. Muista tämä! Onneksi en ole itse tällaisessa tilanteessa töpännyt, mutta olen ollut myötähäpeilijöiden seassa todistamassa sellaista tapahtumaa. Ei hyvä. Ei.

Musta parasta on se, että kaaso ottaa 3 promillen humalan ja lähtee laulamaan ("koska mä osaan soittaa käyrätorvee ni voinks laulaa nuoruustangon??") jonka jälkeen kaataa pa:n ja puolen soittimista (mukaanlukien flyygeli) päälle suuren määrän tahmeaa drinkkiä kompastuessaan mattoon jonka päällä seisoo (!!?) ja sen jälkeen liukenee paikalta. Mmmh, me like
insight
18.08.2006 20:09:06
Mä olin systerin häissä DJ:nä. Musiikki oli ihan hyvää, mutta äänenlaatu ei =)
When Bruce Banner gets mad, he turns into the Hulk. When the Hulk gets mad, he turns into Chuck Norris.
Apricot
19.08.2006 00:39:37 (muokattu 19.08.2006 00:41:59)
Musta parasta on se, että kaaso ottaa 3 promillen humalan ja lähtee laulamaan ("koska mä osaan soittaa käyrätorvee ni voinks laulaa nuoruustangon??") jonka jälkeen kaataa pa:n ja puolen soittimista...

Sehän on legendaarinen juttu, että etukäteen ilmoitetaan bändille että "bestman laulaa sitten Elvistä yhden biisin", ja tarkistetaan että biisi lähtee tarvittaessa. Sitten se bestman on hirveässä kännissä osittain bileiden takia, ja osittain vaan turvakännissä koska on niin epävarma taidoistaan. Seurauksena biisi käytännössä soitetaan ja lauletaan kokonaan bändin voimin, ja se bestman heiluu nolon näköisenä mikin varressa, eikä tiedä mistä laulu lähtee tai mihin se päättyy. Hip heijaa!

Haluan siis bestmaniksi - saa sekoilla rauhassa.
LNA
21.08.2006 10:40:53

Mä taas haluisin isot kirkkohäät ja paljon vieraita ja kaikkea kivaa ja ja... =)

Mäki! Vähänks mennään naimisiin. (vitsi)
insight
21.08.2006 15:52:24
Mäki! Vähänks mennään naimisiin. (vitsi)

Hö, ehdin jo innostua =(
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)