Aihe: Täysin epäasiallinen laulupalstan fiilistelyketju
1 2 3 4 512 13 14 15 1623 24 25 26 27
hannakatriina
26.06.2006 23:38:19

Joo, stressiä on... Kai se mikä tahansa pöpö iskee helpommin jos elimistö ei oo ihan täydessä terässä puolustautumassa vastaan. Mutta ei yks flunssa maailmaa kaada. Kaikki on tuntunut mahdolliselle sen jälkeen kun hyppäsin benji-hypyn lauantaina :D (ja vieläpä selvin päin)!
Tänään kävin ostamassa sen paljon puhutun ja kehutun vesipiipun - tuntuu muuten toimivan. Että kyllä tämä tästä vielä lauluksi muuttuu, lauantain keikkaan mennessä...
Apricot
27.06.2006 11:39:37
Kaikki on tuntunut mahdolliselle sen jälkeen kun hyppäsin benji-hypyn lauantaina

Siitä voi saada veritulpan, jonka myötä kaikki todellakin voi olla mahdollista...
"I got the Pieksämäki railway station blues."
Juhani
28.06.2006 00:55:02

Joo, stressiä on... Kai se mikä tahansa pöpö iskee helpommin jos elimistö ei oo ihan täydessä terässä puolustautumassa vastaan. Mutta ei yks flunssa maailmaa kaada. Kaikki on tuntunut mahdolliselle sen jälkeen kun hyppäsin benji-hypyn lauantaina :D (ja vieläpä selvin päin)!
Tänään kävin ostamassa sen paljon puhutun ja kehutun vesipiipun - tuntuu muuten toimivan. Että kyllä tämä tästä vielä lauluksi muuttuu, lauantain keikkaan mennessä...

Oon kanssa hypännyt. Syynä ihan omien rajojen rikkominen. Hirveä korkeanpaikan kammo on. Fiilis kuitenkin mitä mahtavin hetkellä kun hyppäsin ja putosin.
faith
29.06.2006 21:57:52
Jeeeee! sain oman biisin laulettavaan kuntoon, eli ite väänsin soinnut, melodian ja sanat (nimenomaan tässä järjestyksessä..). siitä tuli vieläpä aika mukava, noin niinku ekaksi tekeleeksi.. kokonaiseksi.
Ei mikään kesäkissa.
alanko
29.06.2006 22:50:17
Täytyypä itekin hehkuttaa. Oli tänään bänditreenit pitkästä aikaa (tai no ei ainakaan kahteen viikkoon oo koko bändi ollu paikalla) ja kyllähän kulki. Oli aivan loistavaa laulaa ja huutaa ja tanssia ja mitä nyt vaan! Kämpässä oli lämminta varmaan 27 ja hiki virtas ja ilmassa oli suuren urheilujuhlan tuntua. Ja nyt sopivasti saunakaljoissaan tuntuu vielä paremmalta. On tää musiikki hauska harrastus!
LNA
30.06.2006 00:03:01

Meni keikka Tavastialla ihan putkeen. Hiton hyvä fiilis kun ees jossain onnistuu. Jesh! XD
Apricot
30.06.2006 03:18:07
Meni keikka Tavastialla ihan putkeen.

Hittolainen, tekis mieli kuulla teidän orkkaa livenä, koska ainakin nettisivun näytteissä on hyvä meininki. Jos oisin aiemmin huomannut, niin olisin voinut tulla kuunteleen kun sattuu löytymään oikein vip -korttikin Tavalle...
LNA
30.06.2006 06:12:12 (muokattu 30.06.2006 13:36:49)

Hittolainen, tekis mieli kuulla teidän orkkaa livenä, koska ainakin nettisivun näytteissä on hyvä meininki. Jos oisin aiemmin huomannut, niin olisin voinut tulla kuunteleen kun sattuu löytymään oikein vip -korttikin Tavalle...

Voi juku.. Mähän julistin keikkamainosviestejä jok'ikiseen lankaan jonka keksin.. :) Mutta pidetään mielessä - ehkä me vielä joskus keikkaillaan.

E: Voi paska. Jo ehtivät imperiumin keskustelussa haukkua mut lyttyyn. No - elämä on ja LNA ei. Pitääköhän mun oikeasti yrittää etsiä jokin varasto-homma loppuelämäksi?
Freya
30.06.2006 21:57:16
E: Voi paska. Jo ehtivät imperiumin keskustelussa haukkua mut lyttyyn. No - elämä on ja LNA ei. Pitääköhän mun oikeasti yrittää etsiä jokin varasto-homma loppuelämäksi?

Ehei..älä niistä välitä, ne ei vain osaa.

Tulkaas nyt tänne Kuopioon keikalle, niin pääsisi teidät näkemään! Tuo Helsinki on niin pirun kaukana. :)
..If you don't see, I'll remain unseen.. Romantikkoitkijät #35
Apricot
01.07.2006 00:15:20
Pitääköhän mun oikeasti yrittää etsiä jokin varasto-homma loppuelämäksi?

Mutta sieltä voi ponnistaa pitkällekin, katso vaikka Hanna Pakarista.
LNA
01.07.2006 15:54:39

Mutta sieltä voi ponnistaa pitkällekin, katso vaikka Hanna Pakarista.

XD

...

Khihii.. :)
valmiste
03.07.2006 15:26:16 (muokattu 03.07.2006 15:44:44)
Kuokinpa hieman tähän threadiin

En tiedä onko wanha(tm), mutta heitän vaikka tänne kun kiinnostaa kuulla mitä laulajat on mieltä tästä : http://www.metacafe.com/watch/170944/amazing_11_year_old/

Näin maallikkona tosi vaikuttavaltahan tuo ääni tuntuu 11 vuotiaalle, en tiä onko tossa sitten beltattu & imitoitu ja onko muutenkin ihan turha likka(?). Mutta ainakin nuo tuomarit, ketä lieneekään, olivat suht otetun oloisia :D

Tiedä sitten tekeekö tuommonen kovin hyvää äänihuulille tuossa iässä.
vaurio
Oberon
07.07.2006 00:02:22
Kuokinpa hieman tähän threadiin

En tiedä onko wanha(tm), mutta heitän vaikka tänne kun kiinnostaa kuulla mitä laulajat on mieltä tästä : http://www.metacafe.com/watch/170944/amazing_11_year_old/

Näin maallikkona tosi vaikuttavaltahan tuo ääni tuntuu 11 vuotiaalle, en tiä onko tossa sitten beltattu & imitoitu ja onko muutenkin ihan turha likka(?). Mutta ainakin nuo tuomarit, ketä lieneekään, olivat suht otetun oloisia :D

Tiedä sitten tekeekö tuommonen kovin hyvää äänihuulille tuossa iässä.

Huh...

Enpä tiedä mitä sanoa, kun 11 v. tyttö pyyhkii laulajalla kuin laulajalla kengänpohjansa. Ei ole mielestäni meidän Idolseillakaan paljon sanottavaa tälle tytölle. (Kaikella kunnioituksella kuitenkin heitäkin kohtaan)

Ihmelapsi isolla I:llä! =D
Apricot
07.07.2006 01:24:26
...11 v. tyttö pyyhkii laulajalla kuin laulajalla kengänpohjansa.

Eikä pyyhi. Ylä-äänet oli kamalan paineisia, ja kielenkannassa ja kurkunpäässä oli selvästi jännityksiä. Tiukkaa belttausta oli, mutta jos ääni olisi rennommin kropassa kiinni niin pääresonanssi tulisi paremmin esiin, ja olisi enemmän sävyskaalaa:)

Aika tarkkakorvainen muksu. En kyllä tiedä, että tekeekö lapselle hyvää laulaa tuolla tavalla, ja muutenkaan vetää "aikuisten" lauluja.
paavi
07.07.2006 08:10:45
Eikä pyyhi. Ylä-äänet oli kamalan paineisia, ja kielenkannassa ja kurkunpäässä oli selvästi jännityksiä. Tiukkaa belttausta oli, mutta jos ääni olisi rennommin kropassa kiinni niin pääresonanssi tulisi paremmin esiin, ja olisi enemmän sävyskaalaa:)

Aika tarkkakorvainen muksu. En kyllä tiedä, että tekeekö lapselle hyvää laulaa tuolla tavalla, ja muutenkaan vetää "aikuisten" lauluja.

Siis samaa mieltä Apricotin kanssa noista ongelmista äänessä. Kyllähän se laulu tuli kokoajan suhteettomalla paineella. Mutta kyllä se hyvältä kuulosti anyway, huh huh! :D Miten osa ihmisistä vaan oppii noi lauluniksit kuin itestään noin aikasessa vaiheessa, ei voi kuin ihmetellä?

Välillä oli pienenpieniä epävireisyyksiä, mutta heti kun tyttö sai taas painetta vibraton taakse, kelluttiin oikealla sävelellä. :D

Itse olen jo vuosikausia ihmetellyt, miksi Suomessa ei ole tuon kuuloisia/tyyppisiä laulajia enemmän. On eteerisiä jazz-laulajattaria, on huippuja klassisessa laulussa, on peruspoplaulajia, on punkrääkyjiä...Jos 11-vuotias voi kuulostaa tuolta, miksi Suomessa ei aikuisetkaan kuulosta tuolta? Onhan tuo kyllä kuluttavaa, ainakin tuon tytön tekniikalla. Saa nähdä, miten ääni kestää.

Onks se niin, että "kukaan" ei uskalla lähteä tuolle tielle, jos vaikka ääni ei kestäisi ja tavallaan polttaisi kaikki sillat takanaan? Klassisilla laulajilla olis siihen "työkalu", mutta kun niin suojellaan sitä kaikelta. Ja sitten toisaalta taas tanssilavakulttuuri on sellainen, että tangot sun muut pitää laulaa kauniilla, puhtaalla äänellä (mitä en sitäkään ymmärrä). Alkuperäistä tangoakin lauletaan intohimoisen karhealla äänellä, jossa tuska kuuluu.
Apricot
07.07.2006 13:44:44
Itse olen jo vuosikausia ihmetellyt, miksi Suomessa ei ole tuon kuuloisia/tyyppisiä laulajia enemmän.

Onhan niitä moniakin, mutta ne laulavat cover -bändeissä eivätkä välttämättä edes halua artisteiksi.

Onks se niin, että "kukaan" ei uskalla lähteä tuolle tielle, jos vaikka ääni ei kestäisi ja tavallaan polttaisi kaikki sillat takanaan?

Ei se äänen kestävyydestä ole kiinni ainakaan niillä jotka minä tunnen. Ne ei vaan halua vetää sitä juttua vaikka osaisivatkin. Tuollainen musiikki leimaa liiaksi.

Ja sitten toisaalta taas tanssilavakulttuuri on sellainen, että tangot sun muut pitää laulaa kauniilla, puhtaalla äänellä (mitä en sitäkään ymmärrä). Alkuperäistä tangoakin lauletaan intohimoisen karhealla äänellä, jossa tuska kuuluu.

Hehe, Suomen tanssilavakulttuuri onkin yksi sisäsiittoisimmista musiikkikulttuureista. Siellä ei ole mitään alkuperäistä, humppakuningattaret kuuntelevat vain toisiaan.
ma ana
08.07.2006 16:06:17

Mikä on seuraava aalto?
Ten silver saxes, a bass with a bow...
tanjuli
09.07.2006 10:39:38
Ei se äänen kestävyydestä ole kiinni ainakaan niillä jotka minä tunnen. Ne ei vaan halua vetää sitä juttua vaikka osaisivatkin. Tuollainen musiikki leimaa liiaksi.
Niinp. Tuollaiselle saundille on tarjolla vain rajoitettu musatyylivalikoima, ja jos ei tykkää semmoisesta musiikista eikä taidot/energia/kiinnostus riitä uuden tyylin kehittämiseen... no, eipä sitä sitten varmaan yleisön tietoonkaan pomppaa.

Kyllä tuollaisia ääniä Suomessakin on. Eikä edes vähän :)
[i hear voices but at least they're on tune]
Suu
09.07.2006 16:03:32
Kyllä tuollaisia ääniä Suomessakin on. Eikä edes vähän :)

Olen tästä samaa mieltä. Ääniä löytyy, mutta käyttötilanteita ja -paikkoja vähän.

Kertokaapa mulle muuten miten teidän treenaaminen on sujunut kesän aikana?

Mulla on ihan lässähtänyt kaikki. Jostain syystä on kivempaa olla ulkona bikineissä kuin treenata. Foniakaan en ole soittanut hetkeen ollenkaan ... enkä pianoa... Ärgh. Biisit tottakai tulee kateltua keikkoja varten ja sellasta, mutta siihen se sitten jääkin. Mieluiten sitä melkein treenaisi illalla kun on viileämpää. Ainoa vaan, että mun kerrostalokämpässä on niin h*lvetin kuuma, että kaikki ukset on pakko pitää poissa säpistä. Naapurit tykkää!
sound in - pleasure out
jogo3000
10.07.2006 08:03:18

Kertokaapa mulle muuten miten teidän treenaaminen on sujunut kesän aikana?

Mulla on itseasiassa aika aktiivinen kausi. Tosi paljon tulee laulettua kaikenlaista materiaalia, varsinkin kun on pari kolme projektia yhtä aikaa käynnissä.

Mieluiten sitä melkein treenaisi illalla kun on viileämpää. Ainoa vaan, että mun kerrostalokämpässä on niin h*lvetin kuuma, että kaikki ukset on pakko pitää poissa säpistä. Naapurit tykkää!

Toisaalta tuntuu, että lämpimässä ääni toimii paremmin. Ja kieltämättä, ovet auki tulee laulettua :)
I fought the law and the law won.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)