![]() 27.02.2009 15:19:25 (muokattu 27.02.2009 15:31:01) | |
---|---|
Muutamia aika komeita näytteitä. Voisin laittaa yhden oman suorituksenkin ihan pirusillaan jakoon, jos ois sopivan helppo kanava laittaa jakoon. Auttakaa laiskaa ;-) mä laitan mp3:sen ja jos se kuulostaa hyvälle niin jakoon :) Muoks: piisi on vaalenpunanen akustinen höttö joka ei ole mun normaalia repertuaaria T:Ääntelevä Insinööri | |
![]() 28.02.2009 10:10:03 (muokattu 28.02.2009 10:40:15) | |
Connor: Muutamia aika komeita näytteitä. Voisin laittaa yhden oman suorituksenkin ihan pirusillaan jakoon, jos ois sopivan helppo kanava laittaa jakoon. Auttakaa laiskaa ;-) mä laitan mp3:sen ja jos se kuulostaa hyvälle niin jakoon :) Muoks: piisi on vaalenpunanen akustinen höttö joka ei ole mun normaalia repertuaaria T:Ääntelevä Insinööri No kuule insinööri mee tuonne http://mikseri.net ja teet sinne oman sivun!! Sinne voit sitten tunkea noita näytteitä meidän iloksi... En tiiä pitäiskö vittuillessaan laittaa omia oikeesti "laulettuja" kuultavaksi? Kyllä hävettää ne sen verran, mutta toisaalta mitä vitun väliä. Kerta sitä itse aukoo päätä, niin kait se pitää muille antaa mahdollisuus "lyödä" takaisin:-D Linkkiä tulee kohta... http://www.mikseri.net/artists/?id=102520 Tuolta löytyy nyt näytettä. Pistinpä samalla 4 biisiä, no niitä kukaan jaksa kuunnella. Pari suomenkielistä vuodelta 2001 ja lontooksi vuodelta 2002 ja 2003. Mun mielestä suomenkieliset toimii paremmin. Ehkä lontooksi joutuu liikaa keskittymään lausumiseen(mikä ei sekään priimaa), että menee aika pahasti mettään... | |
![]() 06.03.2009 21:59:53 | |
Moro, lisättiin myspaceen Avenien tuoreen demon avausraita "The Gauntlet": www.myspace.com/avenie Siitä kuulee viimeisimmät suoritukset sekä örinän että puhtaan laulun kanssa. Ehkä vähän liian korkealle tuli sävellettyä noi laulumelodiat, toi F# on koko ajan ihan siinä rajalla että soundaako (omaan korvaan) hyvältä vai ei. Sanokaa te? www.myspace.com/themetalmonk | |
![]() 08.03.2009 21:38:20 (muokattu 08.03.2009 21:38:37) | |
Mazah: Moro, lisättiin myspaceen Avenien tuoreen demon avausraita "The Gauntlet": www.myspace.com/avenie Siitä kuulee viimeisimmät suoritukset sekä örinän että puhtaan laulun kanssa. Ehkä vähän liian korkealle tuli sävellettyä noi laulumelodiat, toi F# on koko ajan ihan siinä rajalla että soundaako (omaan korvaan) hyvältä vai ei. Sanokaa te? Ei ollenkaan paha näyte ollut. Kuullosti mun korvaan aika paljon Paradise Lostin laulajalta, siis puhtaissa. Ehkä vois olla enemmän asenteella vedetyt puhtaat, eikä noin "nykytrendin" "hempeät". Örinämöykät kyllä toimi. Mun mielestä sävelkorkeus oli ihan jees. Ei se pelkkä nuotissa meneminen mitään ratkaise. Moni mun suosikkilaulaja pistelee välistä aika pahastikin ohi, ainakin livenä etenkin Therapyn? laulaja vetää "paskasti hyvin". | |
![]() 09.03.2009 16:34:56 | |
Tuossa on jonkunlainen näyte laulustani. Välillä tuntuu että laulaminen kulkee hienosti ja useimmiten että ei. Nooh, äänellään se lintukin laulaa. http://maihinnousu.net/s/?song_id=999 | |
![]() 09.03.2009 18:31:25 (muokattu 09.03.2009 18:32:56) | |
Zerzy: Tuossa on jonkunlainen näyte laulustani. Välillä tuntuu että laulaminen kulkee hienosti ja useimmiten että ei. Nooh, äänellään se lintukin laulaa. http://maihinnousu.net/s/?song_id=999 Kuulosta suht ookoolta. Välillä tuntuu että sävelkorkeus on pikkasen hakusessa ja ettet käytä kovin paljon tukea kun on ilmaa äänessä (vai onko kyseessä särö? Joskus on vaikeaa erottaa näitä toisistaan). Toisaalta, asiat ovat kuitenkin niin hyvin hallussa etten tiedä ovatko nuo mainitsemani asiat taiteelliset valinnat vai ei. Onko mitään laulussasi mitä itse haluaisit tehdä toisin? Oletko tyytyväinen siitä miltä kuulostat? Onko rekisterisi mielestäsi ok vai tuntuuko suppealta? Sattuuko kun laulat ilmaa äänessä? (Se onnistuu terveellisesti vain hiljaa laulaessa). Muut mahdolliset ongelmat joista haluaisit päästä eroon? | |
![]() 09.03.2009 22:58:46 | |
Mange: Kuulosta suht ookoolta. Välillä tuntuu että sävelkorkeus on pikkasen hakusessa ja ettet käytä kovin paljon tukea kun on ilmaa äänessä (vai onko kyseessä särö? Joskus on vaikeaa erottaa näitä toisistaan). Toisaalta, asiat ovat kuitenkin niin hyvin hallussa etten tiedä ovatko nuo mainitsemani asiat taiteelliset valinnat vai ei. Onko mitään laulussasi mitä itse haluaisit tehdä toisin? Oletko tyytyväinen siitä miltä kuulostat? Onko rekisterisi mielestäsi ok vai tuntuuko suppealta? Sattuuko kun laulat ilmaa äänessä? (Se onnistuu terveellisesti vain hiljaa laulaessa). Muut mahdolliset ongelmat joista haluaisit päästä eroon? Kiitti hyvästä kommentista. Sanotaanko näin, että joiltain osin olen tyytyväinen omaan lauluuni, mutta useimmiten se on lähellä sellaista juopuneen merimiehen laulamista. Suurimmaksi osaksi menee sävelet kohilleen, mutta sitten jossain vaiheessa kesken lauseen ote herpaantuu ja se menee siinä sitten ketuiksi. Treenaamalla kai se korjaantuisi. Joskus ääni särkyy laulaessa ja kuulostaa melkeinpä makealta, mutta teknisesti kai se on aika saissea... :) Omaan korvaan kuulostaa vähän pahalta, kun laulan korkeita säveliä. Ääni tuntuu ohuelta ylhäältä ja ei saa voimaa. Tähän kai auttaa se kun ottaa tukea alavatsasta, mikä unohtuu melkein aina. Sitten kun pitäisi vielä yrittää tulkita niin sehän vasta vaikeaa on. Olen huomannut, että mitä enemmän laulaa ja opettelee sen mahdottomammalta koko laulaminen tuntuu. Mutta eiköhän se siitä pikkuhiljaa. Niin ja kiputiloja ei ole tähän mennessä laulaessa vielä ollut ja ääniala saisi olla laajempi. | |
![]() 09.03.2009 23:13:56 | |
Simo78: http://www.myspace.com/rububand Tuolta biisi Picture of The World, niin siinnä jossain minuutin tietämillä on ekat mun laulut. Tai no "laulut"... Nauttikaa ja ihmetelkää:-D Tässä oli miellyttävä lauluääni ja -soundi. Stemmat soi kauniisti ja mun makuun kertsissä. Ei tästä mulle tullut mitään pahaa sanottavaa,, muuta kuin että noista murinoista en ymmärrä mitään... :) Palikat on kohallaan. | |
![]() 10.03.2009 00:11:54 | |
Zerzy: Kiitti hyvästä kommentista. Sanotaanko näin, että joiltain osin olen tyytyväinen omaan lauluuni, mutta useimmiten se on lähellä sellaista juopuneen merimiehen laulamista. Suurimmaksi osaksi menee sävelet kohilleen, mutta sitten jossain vaiheessa kesken lauseen ote herpaantuu ja se menee siinä sitten ketuiksi. Treenaamalla kai se korjaantuisi. Joskus ääni särkyy laulaessa ja kuulostaa melkeinpä makealta, mutta teknisesti kai se on aika saissea... :) Omaan korvaan kuulostaa vähän pahalta, kun laulan korkeita säveliä. Ääni tuntuu ohuelta ylhäältä ja ei saa voimaa. Tähän kai auttaa se kun ottaa tukea alavatsasta, mikä unohtuu melkein aina. Sitten kun pitäisi vielä yrittää tulkita niin sehän vasta vaikeaa on. Olen huomannut, että mitä enemmän laulaa ja opettelee sen mahdottomammalta koko laulaminen tuntuu. Mutta eiköhän se siitä pikkuhiljaa. Niin ja kiputiloja ei ole tähän mennessä laulaessa vielä ollut ja ääniala saisi olla laajempi. Koko kirjoituksesi viittaa siihen että tuki on suurin ongelmasi. Tuki tarkoittaa, että ilmaa päästetään pois keuhkoilta mahdollisimman taloudellisesti ja hallitusti. Omasta mielestäni tämä onnistuu helpoimmin kun laulaa kovaa. Hiljaa lauleskellessa on minusta paljon vaikeampaa tukea tarpeeksi. Tuen löytämiseksi, kuvittele että joku on lyömässä nyrkki vatsaasi, ja laula, mieluummin kovaa. Vatsalihakset tekee laulaessa paljon työtä. Hyvä tuen käyttö auttaa äärimmäisen paljon - Nuotit "kantavat" huomattavasti paremmin, niihin osuu paremmin, rekisteri levenee merkittävästi, voit laulaa pitempiä fraaseja kuin aikaisemmin, ja jää varaa tulkintaankin eikä kaikki energia menee äänen vaivalloisen aikaansaamiseksi ja ylläpitämiseksi. ;-) Jos ääni särkyy, ei hätää mikäli ei tunnu pahalta kurkussa tai tulet siitä käheä. Toisaalta, pitäisi myös osata kytkeä se särö pois halutessa. Epätahallisesta säröstä voi olla vaikeaa päästä eroon (kokemusta on, edelleen tulee liian helposti säröä kun laulan kovaa ja korkealla). Suosittelisin laulutunteja sinulle. Niillä oppii äärimmäisen paljon, kunhan ope on hyvä ja opettaa sen tyylistä musaa mitä itse harrastaa. (Ei ole järkevää pidemmän päälle opiskella vain klassista laulua mikäli haluat laulaa punkkia tai etnoa, esimerkiksi. Sama juttu päinvastoin, tietenkin). Suosittelisin myös tutustumista complete vocal technique:en (cvt), josta voit lukea perusteet osoitteessa www.completevocalinstitute.com. Jos vaihdat tuon www:n tilalle "forum"-tekstin, pääset paikkaan missä on hyvin paljon keskustelua laulamisesta ja etenkin juuri cvt-stä. Voit löytää sieltäkin hyödyllistä infoa. Mikään ei kuitenkaan korvaa aitoa opettajaa joka voi kertoa teetkö asiat oikein vai ei. | |
![]() 10.03.2009 11:59:29 | |
Zerzy: Tässä oli miellyttävä lauluääni ja -soundi. Stemmat soi kauniisti ja mun makuun kertsissä. Ei tästä mulle tullut mitään pahaa sanottavaa,, muuta kuin että noista murinoista en ymmärrä mitään... :) Palikat on kohallaan. Tuossa biisissä ja Rubussa ei ole mun laulua, vaan yhen kaverin joka osaa ihan oikeesti laulaa. Murinat on ainoastaan mun aikaan saannoksi--> ja aika läpällä vedettiin ne tuohon. Tuosta allaolevasta linkistä löytyy mun "laulua". On suomeksi ja englanniksi ja vitun häiriintynyttä murinaa slovarissa, ihan vartavasten tätä palstaa varten ne tonne laitoin näytille http://www.mikseri.net/artists/?id=102520 Mitä sun laulunäytteeseen sanottavaa, niin ainakin meikäläiseen verrattuna erittäin pätevää laulantaa. Mulle tuli biisistä mieleen Nirvana. Ei ollenkaan hassumpaa, lievää yliyritystäkö havaittavissa? Laulusoundistasi tykkäsin... | |
![]() 11.03.2009 09:23:12 | |
Mange: Koko kirjoituksesi viittaa siihen että tuki on suurin ongelmasi.... Tässä oli hyvää tietoa meikäläiselle ja muille. Eiköhän tämä tästä lähde etenemään. Ohjattu laulaminen voisi olla hyvästä, että pääsisi kiinni hommaan ja tietäisi vähän miten pitäisi lauleskella. Laulamaan kuitenkin oppii vain laulamalla. :) | |
![]() 11.03.2009 14:06:26 | |
Oon tässä nyt nauhotellu lauluani(cover-kappaleita) pari päivää ja tarvis saada palautetta mutta kun ei ole sivutilaa. Olisko joku halukas palauttamaan meikäläistä maan pinnalle jos lähetän sähköpostilla näytteet? | |
![]() 11.03.2009 19:02:29 | |
Keppis: Oon tässä nyt nauhotellu lauluani(cover-kappaleita) pari päivää ja tarvis saada palautetta mutta kun ei ole sivutilaa. Olisko joku halukas palauttamaan meikäläistä maan pinnalle jos lähetän sähköpostilla näytteet? Samat sulle kuin ylhäällä olevalle!! Mene http://mikseri.net ja perusta sinne oma sivu. Siellä on tilaa enemmän kuin tarpeeksi tunkea näytteitään. Ainakaan mä en ota vastaan emailia, mikseriin jos pistät, niin lupaan antaa palautetta! | |
![]() 13.03.2009 13:14:24 | |
Jaa, vai että laulunäytettä. No, tästäpä sitten: http://www.mikseri.net/player/playe … n=1&type=1¶meter=362626 Siitä kun klikkaa niin pitäisi alkaa 'goose chase' soimaan. Meni ehkä hiukan liian karhenteluksi tuon laulun suhteen mutta seuraavalla nauhoituksella hiukan pehmeämmin ja monipuolisemmin. Toivottavasti. :) "I don't care much about music. What I like is sounds."
Dizzy Gillespie | |
![]() 13.03.2009 22:58:47 | |
http://www.myspace.com/burdenfin Minä laulan kappaleessa Farewell tuolta, kommentti on suotavaa. Tunnetteko itsenne jotenkin hienoiksi ihmisiksi kun vedätte talomaalia naamaan ja kiljutte tukka heiluen saatana nimeä? - flownew | |
![]() 14.03.2009 18:14:25 | |
Simo78: Samat sulle kuin ylhäällä olevalle!! Mene http://mikseri.net ja perusta sinne oma sivu. Siellä on tilaa enemmän kuin tarpeeksi tunkea näytteitään. Ainakaan mä en ota vastaan emailia, mikseriin jos pistät, niin lupaan antaa palautetta! Ei tykätä noissa covereista. | |
![]() 14.03.2009 21:09:37 | |
Joo nuo mikserit ja maihinnousut ym on tarkoitettu oman musan tekijöille ja coverbiisejä ei saa julkisesti niissä levitellä.. | |
![]() 15.03.2009 21:42:42 | |
Keppis: Ei tykätä noissa covereista. Joo mä tajusinkin tän kun lukaisin tuon viestisi uudemman kerran... | |
![]() 18.03.2009 22:18:30 | |
Enpä ole kyllä yhtään varma, olenko jo heitellyt tänne omaa näytettä. Uusimmasta en tietääkseni. http://www.myspace.com/esomband -osoitteesta löytyy tällä hetkellä kaksi biisiä (huhtikuun alussa neljä), joiden vokaalit nakkasin, toki kitaristi heittää nuo "338, 337"... jne huudot 335:ssa. Kommenttia raavaasti :G --
Argh, another typo?
-God | |
![]() 05.04.2009 02:47:19 | |
Heittäkääs rehellistä mielipidettä ja kommenttia: http://www.youtube.com/watch?v=2bhisqhi0tU | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)