Aihe: Idols 2007 ..
1 2 3 4 58 9 10 11 12
insight
23.03.2007 12:06:46 (muokattu 23.03.2007 12:08:42)
Minä tykkään saundista, mutta se kähinä (vuoto) on kyllä todellakin saatava loppumaan. Syynä puutteellinen hengitysyhteys (analyysi by fifi), ja se taas vaikuttaa myös vireeseen, joka tuntuu olevan neitosen ongelma myös. Onneksi ne ovat täysin korjattavissa olevia asioita, mutta toivoisin, että niille tehtäisiin pian jotain.

Mäkin pidän soundista, mutta se kihinä aiheuttaa pidemmän päälle kuunteluväsymystä. Kristiinan pitäis saada myös enemmän väriä siihen soundiin, ettei kuulostaisi samalta kokoajan. Ilmeikkyyttä.

Kotipelto, vaatimattomuudestaan huolimatta, ei silti jouda eläkkeelle :)

Toi vähän pännii, kun se vähättelee tekemisiään aina. Ihan kelpo rokkia se on tehnyt monen biisin verran.
fifi
23.03.2007 15:37:13

Yllättäen tyttö osaa kokemattomuudestaan huolimatta olla lavalla. Ehkä se paikkaa vähän sitä, että ääni on karseen nasaali ja vuotava.

Tästä olen samaa mieltä. Ihmiset tykkää aitoudesta. Ja hän todellakin tekee kappaleistaan omannäköisiään. Silti kyllä vähän ihmettelin, että hän saa edelleen jatkaa...

Ja se englanninkieli ... Kristiinan tapa lausua aiheuttaa näppylöitä, ei voi mitään.

Hih, ja se ruotsinkieli, mitä hän lauloi esikarsinnassa, aivan käsittämätöntä! *hyväntahtoinen naurahdus* :)

Näissä kielissä tuntuu tapahtuvan jotain kummaa viäntöä... Kerrassaan erikoinen korostus!
Ad surdas auras canere
ap78
23.03.2007 16:20:28 (muokattu 23.03.2007 16:21:14)

mä luulen että se hieman lapsekas ja nasaali saundi vaikuttaa siihen miten hän ne sanat muodostaa suussaan.Ainakin siinä alkukarsinnoissa kuullussa biisissä pääsi hienosti vakoilemaan saundi salaisuuden lähteelle ;)

Täällä etelä-suomessa muuten valtaosa ihmisistä lausuu "ässät" päin honkia noin niinku siihen nähden mitä puheterapeutit opettaa..Laulaessa ainakin ja puheessakin löytyy.
Itse olen tapellut ässän kanssa koko ikäni..zzsshh
Keppis
23.03.2007 16:54:54
Minä tykkään saundista, mutta se kähinä (vuoto) on kyllä todellakin saatava loppumaan. Syynä puutteellinen hengitysyhteys (analyysi by fifi), ja se taas vaikuttaa myös vireeseen, joka tuntuu olevan neitosen ongelma myös. Onneksi ne ovat täysin korjattavissa olevia asioita, mutta toivoisin, että niille tehtäisiin pian jotain.

Hengityksen petrauksella sais myös syvyyttä/mulkkua/monipuolisuutta lauluun. Tekis hyvää kertosäkeille jossa tarvittais voimakkaampaa laulua, jota tämän neidin esityksistä puuttuu.
Luppoaika pidentää elämää. http://www.myspace.com/fobiayhtye
mll
23.03.2007 18:03:07 (muokattu 23.03.2007 18:03:24)
Täällä etelä-suomessa muuten valtaosa ihmisistä lausuu "ässät" päin honkia noin niinku siihen nähden mitä puheterapeutit opettaa..Laulaessa ainakin ja puheessakin löytyy.
Itse olen tapellut ässän kanssa koko ikäni..zzsshh

Toisaalta taas voiko ihminen puhua väärin? Väärin puhumista voidaan myös kutsua murteeksi ja murteet ovat taas rikkaus, ainakin omasta mielestäni. Esimerkiksi Virossa kirjakieli on tappanut lähes kaikki murteet, which is not nice. Tietysti jos Etelä-Suomella viittaat "Stadin puhetyyliin", niin ymmärrän huolesi täysin:D

Jostain syystä jotkut laulunopettajat yrittävät karsia laulusta puheenomaisen fraseerauksen ja tilalle yritetään saada mahdollisimman hyvin soivaa ääntä. Tästä taas seuraa usein sitä, että sanoista ei saa mitään selvää, koska vokaalien sijoitus aivan jossain muualla kuin se on puhumisessa. Ja konsonantit pehmennetään niin, ettei saa senkään takia selvää.

Esimerkiksi tuossa Anna Abreun tulkitsemassa Jumala -biisissä on jotain tosi pahasti pielessä. Esim. peithää, kauneutheen... jne. Yleisestikin suomen lausunta on jotenkin päin honkia. Pääosin englanniksi laulavilla popparilaulajilla tuntuu yleisestikin olevan ongelmia suomeksi laulamisessa, tämä varmaankin koskee enemmän laulun opiskelijoita esim. AMK:ssa ja konsalla.

Nämähän ovat tietysti kaikki makuasioita. Minua vaan miellyttää enemmän luonnollisempi laulaminen, vaikkei se välttämättä olisikaan niin soivaa tai puhdasta kuin ns. oikeaoppisesti laulavilla.

Sori. Pahasti off-topic.

Aiheeseen. Ihmetyttää kyllä henkilökohtaisesti todella paljon tuon Kristiinan selviäminen näin pitkälle. Laulaa aivan hirveän falskisti ja soundi on niin nenää, että oksat pois. Aika ihmeellistä lausumista myös. Karismalla varmaankin pärjää, hyvä niin. Laulamaan oppiminen on kuitenkin helpompaa kuin lavakarisman "oppiminen".

Harmi, että Kristian tippui. Kristian esitti oikeasti laajempaa repertuaaria kuin nää muut. Idioliahan tässä haetaan ja kansa päättää.

Toivon kuitenkin henkilökohtaisesti, että Ari voittaisi koko homman. Tuomareiden kommenteista huolimatta hän on ainakin minun mielestäni esittänyt ihan kiitettävän erilaisia biisejä. Biisivalinnoissa on sentään jotain asennetta, ei mitään turvallisia balladeita. Rock-diggarin näkökulmasta asiat vain näyttävät aika erilaiselta varmaankin kuin tavan ihmisen.

Mielestäni esimerkiksi kaikki kappaleet, jotka Kristiina on esittänyt kuulostavat todella samankaltaisilta, enkä tässä pelkästään viittaa hänen äänellisiin ominaisuuksiinsa. Samoin myöskin Annan kappaleet.

Makuasioita tietysti nämäkin. Kansa tietää mitä tahtoo.

Markus
Nalle Puh
23.03.2007 20:09:50
Hyvä taso tänä vuonna idolssissa, taidan myydä mikin pois ja ostaa katiskan :o
möyssy
23.03.2007 20:36:06
Eilen ei kyllä toiminu mun korvaan oikeen mikään veto. Bändiki soitti iha mölösti.
fifi
23.03.2007 20:39:13

Hyvä taso tänä vuonna idolssissa, taidan myydä mikin pois ja ostaa katiskan :o

Elä ny viitti. Eikös susta tule tenuri? Et sää mitään itoleita tarvii. :)
Ad surdas auras canere
MartinB
24.03.2007 08:18:49
Täytyy nyt sanoa tässä, että ei ne idolsvedot ole olleet mitään musiikkia vaan yhtä sählinkiä. Ei pysty kuuntelemaan sitä kunnolla, koska ne laulajat vetää niin luonnottomasti. Siitä huokuu todella outo tunnelma.

Arin laulu lähellä jotain southpark sketsiä korkeissa kohdissa ja matalissa lähtee aku-ankka ääntä. Ei ole todellakaan kehittynyt kisojen aikana. Kamalaa. Ja särö lähtee pojalta ihan ihan värin. Sillä myös väsyy ääni, ym.

Kristiina on taas täysi pohjanoteeraus. Hän ei osaa musiikkia tehdä.

Sääli että Kristian putosi, sillä oli luonnolliset vedot. Toivottavasti nyt se Anna voittaa. Hänellä kumminkin luonnollinen menininki. Puutteitakin on mutta ne ei merkkaa mitään tässä yhteydessä. Ne ovat teknisiä virheitä lähinnä, potentiaalia on kumminkin.
gilmoure
24.03.2007 09:15:11
Elä ny viitti. Eikös susta tule tenuri? Et sää mitään itoleita tarvii. :)

rasittavaa kyllä ku jotku arvostaa enemmän toisia äänialoja ;D "mitä korkeemmalle pääsee sen parempi!" ei siin mitään, saahan kaikilla lempparit olla.
d-iivil
24.03.2007 09:27:00
rasittavaa kyllä ku jotku arvostaa enemmän toisia äänialoja ;D "mitä korkeemmalle pääsee sen parempi!" ei siin mitään, saahan kaikilla lempparit olla.

Tottakai! Mitä korkeampaa, sitä kovempaa ;)

Ei se Manowaarikaan millään baritonilla ois maailman kovin bändi :D

Hoho.

Niin ja itse aiheeseen, Kristiinan jatkoon pääsyä en kyllä ymmärrä. Luulis tossa vaiheessa skabaa siellä olevan pelkästään laulajia jotka hitto pysyvät edes nuotissa kun pitäisi bändin kanssa vetää. Uskomatonta.
Lahjoita rahaa köyhälle muusikolle: 800021-15687625! Pienimmätkin summat otetaan avosylin vastaan.

Firenote - Kasariheavyrockia
fifi
24.03.2007 10:12:44

Höh, enhän minä sellaista ole sanonut. Jos pojasta on tulossa tenori, niin paljon muuta ei sitten tarvitakaan, se nyt vaan on niin... No ehkä vähän onnea, osaamista ja hyvää asennettakin matkaan.

Itse pidän eniten matalista baritoneista ja bassoista. Matalat taajuudet värisee niin mukavasti... :)
Ad surdas auras canere
tanjuli
24.03.2007 15:25:57
Itse pidän eniten matalista baritoneista ja bassoista. Matalat taajuudet värisee niin mukavasti... :)

Sunki pitää alkaa basistiksi. Väräjääpi suhteellisen mukavasti ;)

Ja takaisin astiaan. Tarttee fifi meidän perustaa oma vehje-topic :D
[i hear voices but at least they're on tune]
Nalle Puh
24.03.2007 16:58:38
Mun pääinstrumentti o ollu ennen basso...juu se saa naiset villeiksi niillä matalilla taajuuksilla :)
Piru-Ile
24.03.2007 18:41:13
Mää olen basisti bändissäni... tai basisti-laulaja tarkemmin sanottuna. Kyllä se oli hilpeää tässä eräänä treenikertana, kun rumpali yhtäkkiä nousee penkiltään, kun olin soittanut matalalta H-kieleltä F:n. Koko paikka tärisi, ja rumpali sai persehierontaa.

Mutta Idolseista on ollut keskustelua laulunopettajani (Jukka Saarman) kanssa. Viime torstaina haukkui muun muassa Aria, Timo Kotipeltoa ja Thunderstonen laulajaa matkijoiksi, koska yrittävät vetää esikuviensa juttuja, mutta tekniikka on puutteellinen.

Nyt on jaksanut seurata Idolsejakin jostain ihmeellisestä syystä. Kenties juuri Arin takia. Tuo aika mukavasti vaihtelua, kun tuntuu, että Idols on melkein kuin karaokea biisivalintojen suhteen. Viime torstaina tuntui kyllä, että vire heitti, ja ääntä voisi tulla enemmänkin ulos. Kristiina kuulostaa omaan korvaa hirveältä. Kaikki kappaleet ovat niin siirappisia ja laimeita. Anna on ihan ok. Lempimusiikkiani hän ei esitä, mutta osaa kuitenkin sinänsä hommansa.

Njoo, piti alunperin vain kommentoida tuota bassojuttua. Jotain sitä piti sitten selittää muutakin.
http://www.blackhearted.tk / http://www.mikseri.net/blackheart Käykääpä kuuntelemassa.
okoranta
24.03.2007 18:48:37

Minä taas en tykkään Annan laulusta juuri lainkaan. Ääni jotenkin murtuu vähän väliä, joka on efektinä joissakin kohdissa hyvän kuuloinen, mutta ei koko biisin ajan. Ja myös korkeat kohdat minusta meinaa Annalla pykiä, sillä kun ei pääse puhtaasti niin korkealla, niin ääni on sellainen väkinäinen ja munaton. Äh, vaikea selittää näitä kun ei laulutermistöstä ole juuri tietoa. Toivottavasti joku ymmärsi..

Oikeastaan kukaaan jäljellä olevista ei ole minun suosikki. Ja taso on minusta kaukana siitä, mitä se oli ensimmäisessä Idolsissa..
Looginen Nero Behkutalli #2
gilmoure
24.03.2007 20:55:09 (muokattu 24.03.2007 20:59:27)
The88Eyesille täytyy sanoa, että todennäköisesti lauluopes ei halua, että hänen nimeään täällä mainitaan tollasessa yhteydessä.. EI SILLÄ, ettei oma laulumaikka(ja jokanen ammattilaulaja kenet tunnen, ne muutama harva siis :) naurais tolle tasolle. Silti en viitsis heidän nimelleen mitään negatiivista aiheuttaa, varsinkaan täällä kun aika moni laulelija näitä lukee.

..mutta joo. Täytyy vielä sanoa, ettei se taso ole ollut kyllä kummosempi mikään vuos tässä. Aina löytyy joku joka osaa vähän jotain juttua pikkasen, niinku karaokestakin (: okei, Kride on parempi ku yleensä kyl, mutta muut !
fifi
24.03.2007 21:15:48

The88Eyesille täytyy sanoa, että todennäköisesti lauluopes ei halua, että hänen nimeään täällä mainitaan tollasessa yhteydessä..

Ihan oikeassa olet. Varsinkin kun S:n veljekset ovat erittäin tunnettuja Suomenmaassa. Yksi näistä veljeksistä on ollut joskus minunkin opettajani.
Ad surdas auras canere
tanjuli
24.03.2007 23:13:44
Ihan oikeassa olet. Varsinkin kun S:n veljekset ovat erittäin tunnettuja Suomenmaassa. Yksi näistä veljeksistä on ollut joskus minunkin opettajani.

Ja työkaveri... :P
[i hear voices but at least they're on tune]
ap78
25.03.2007 00:25:29

joopa,ajattelin ihan samaa..ettei kannattas muiden mielipiteitä täällä kertoa,vain omiaan...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)