Aihe: Parhaat funk ja soul laulajat? 1 2 | |
---|---|
![]() 01.08.2005 19:59:28 | |
HÄH?! Missä on Bobby Womack?! Across the 110th street! (Meille Tarantino-sukupolven kasvateille.) Ainoa oikea äijä. (Onko sillä muuten muita hyviä biisejä?) -Kamikaze Kettunen Olemme kuulemma jakomielitautinen. Muuten mukavia! -Einuli | |
![]() 03.08.2005 19:10:12 | |
Mukava kun "Avaruusmies" mainitsi suomalaisenkin lahjakkuuden- Johanna Iivanaisen - joka on kyllä enemmän tehnyt tulosta jazzin maisemissa. Fantastinen tyttö! Suomalaisena soul-kuningattarena (onkohan muuten aiemminkin mainittu sellaiseksi...) pitäisin kyllä Johanna Förstiä. Se, että hänestä ei ehkä ole kovin moni kuullut kertonee paljolti siitä, että soul ei mene "mainstreamin" tajuntaan. Mutta sepä ei paljon harmita, koska... ...sen ainoan kerran, kun olen kuullut häntä, tapahtui jossain pienessä paikassa Hgissä. Oli arkipäivä, ei sisäänpääsyä ja aloittivat soittamaan tosi myöhään. Mutta olipa ilmaista huippumusiikkia nautittavaksi niille, jotka olivat paikalla! Sen jälkeen laitoin puhelimeni tervehdystekstiksi hänen nimensä! | |
![]() 07.08.2005 10:25:08 | |
JOHANNA FÖRSTI! toi on jo suht erikoista, noin niin kuin tervehdystekstinä. :D mun mielestä vokaalien rooli soulissa ja funkissa ovat aika erilaiset. funkissa laulajan rooli on melkeinpä lähempänä ns. toustaajaa, kun taas soulissa laulaja on usein selkeästi liidaava instrumentti. fankkia ja soulia tietty on paljon erilaista. en ole itse koskaan kuullut johanna iivanaista laulamassa kumpaakaan otsikonmukaisista musiikkityyleistä, mutta tällä hetkellä mulla on pienoisia vaikeuksia edes kuvitellakaan sitä. johanna iivanainen on hunajaa - makeaa, särmätöntä, notkeaa ja sopeutuvaa. imho funkia ja/tai soulia vetävän laulajan pitää olla jotain muuta. johanna förstissä on kyllä kieltämättä ihanasti sitä särmää. nyt mun pitäisi vain päästä vielä jonnekin fiilistelemään sitä. olisikohan viapori jazz paikallaan? sami pitkämö ja tuomo prättälä ovat myös jees. olenko väärässä, kun tällä hetkellä tuntuu että suomesta puuttuisi sellaisia särmäkkäitä, vahva- ja muhkeaäänisiä, oman tilansa vaikka väkisin ottavia naislaulajia joissa asuu muutakin kuin tätä tahmeana valuvaa hunajaa tai viettelevänä väräjävää rnb-vibratoa joka kyllä soi kaikkien musictv:n oppien mukaisesti, mutta ilman Munaa. Korjatkaa jos olen väärässä. Toisaalta tuli mieleen, että tarvitsevatko suomalaiset korvilleen edes sellaista ghettomamafatsound-laulua. sound in - pleasure out | |
![]() 08.08.2005 19:20:31 | |
JOHANNA FÖRSTI! toi on jo suht erikoista, noin niin kuin tervehdystekstinä. :D Viittaan oman kirjoituksesi vikaan kapiteeliin. Voi olla kyllä erikoista. Tällaisessa hyvässä keski-iässä näyttää vaan olevan harvinaista, että joku tai jokin säväyttää. Silloin sitä mielellään sitten kyllä liputtaa ao. ilmiötä kuin teini-ikäinen...! en ole itse koskaan kuullut johanna iivanaista laulamassa kumpaakaan otsikonmukaisista musiikkityyleistä, mutta tällä hetkellä mulla on pienoisia vaikeuksia edes kuvitellakaan sitä. johanna iivanainen on hunajaa - makeaa, särmätöntä, notkeaa ja sopeutuvaa. Minulla on samanlaisia vaikeuksia. Kuvaus J.I.:n laulajan ominaisuuksistakin oli mielestäni erittäin osuva - adjektiivien sisällölle tosin annan varmaan positiivisemman sävyn (sikäli kuin ymmärsin oikein kritiikin rivien välistä)...! olenko väärässä, kun tällä hetkellä tuntuu että suomesta puuttuisi sellaisia särmäkkäitä, vahva- ja muhkeaäänisiä, oman tilansa vaikka väkisin ottavia naislaulajia joissa asuu muutakin kuin tätä tahmeana valuvaa hunajaa tai viettelevänä väräjävää rnb-vibratoa joka kyllä soi kaikkien musictv:n oppien mukaisesti, mutta ilman Munaa. Korjatkaa jos olen väärässä. Toisaalta tuli mieleen, että tarvitsevatko suomalaiset korvilleen edes sellaista ghettomamafatsound-laulua. Ei saa aikaan tungosta tämä porukka. Muuten palataksemme aiheeseen, uskomattoman kova soul- ja kaupallisen musiikin ristisiitos on jossain vaiheessa MTV:ltä (minkähän takia ko. kanava oli auki...) tämä vika versio Lady Marmaladesta, jossa on vissiin ainakin Aquilera ja Pink... Koska alkuperäinenkään ei ole huono...!! | |
![]() 04.10.2005 20:32:09 | |
Eddie kendricks (mahtava silkkinen tenori) David ruffin | |
![]() 15.09.2006 19:57:38 | |
Huom! Olet kirjoittamassa yli 345 päivää vanhaan ketjuun! :) O.V. Wright! Tilasin juuri kokoelman The Soul of O.V. Wright. Siinä on todellinen soul laulaja! Erittäin sielukasta äänenkäyttöä. Ketään suomalaista ei voi lähi mainkaan verrata noihin parhaimpiin. Wonder, Gaye, Cooke,... Nii! | |
![]() 06.03.2012 16:36:03 (muokattu 06.03.2012 16:37:34) | |
AMY WINEHOUSE!!!!!!! emeli sande adele | |
![]() 07.03.2012 11:50:09 | |
Brian Mcknight on aika jännä tapaus siinä mielessä, että sitä ei oikein suomessa tunneta, mutta yks parhaimmista livelaulajista mitä tiedän. | |
![]() 08.03.2012 23:53:49 | |
Heitetää sellane, jota muut ei oo heittänyt. Betty Davis. Tautisen kovia funk-lettuja muutama 70-luvulla, muttei aikanaa oikee myynyt. Ehkä hänen laulutyylinsä oli liian "seksikäs" sen aikaiseen maailmaan. Ääni on seksikäs ja raaka samalla. Eläimellinen, tavallaan. http://www.youtube.com/watch?v=fxKBnR_8LIM Jos on vähän sääääh-olo, niin kahteen tuntiin kaks pulloo ja sitten ULIULIULI. - Skywriter Kuuntelen tälläistä | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)