zaren 21.04.2004 11:41:17 | |
---|
klassisesta näkökulmasta taitaa kaikki särölaulu olla "väärää" "Särölaulussa" ei ole mitään väärää, jos tekniikka on hallussa, eli ääni tuotetaan oikein (ei karjumalla kurkku suorana). Klassisesta näkökulmasta on turha asiaa pahemmin tarkastella, kun on kyse aivan eri jutuista ; ) Vähän sama kun tarkastelisi rock-kitarointia klassisen kitaransoiton näkökulmasta... |
kikkomän 28.04.2004 18:08:41 | |
---|
mä en ole mithän tuollaista koskaan kuullukkaan ,että Dania oltaisiin leikattu. Mutta asiasta toiseen. Itse olen huolissani Ville Valon äänestä, kun se vetää sitä röökiä niin paljon putkeen, mutta mikäs siinä jos lauluääni on synnynnäinen. Off topikkia taisi olla , koska minusta Ville laulaa kauniisti... aurinko paistaa ja veeetttä sattaa , taitaa tulla ARMAGEDDON!! |
Generic L 28.04.2004 21:41:09 | |
---|
mä en ole mithän tuollaista koskaan kuullukkaan ,että Dania oltaisiin leikattu. Mutta asiasta toiseen. Itse olen huolissani Ville Valon äänestä, kun se vetää sitä röökiä niin paljon putkeen, mutta mikäs siinä jos lauluääni on synnynnäinen. Off topikkia taisi olla , koska minusta Ville laulaa kauniisti... Joo vaikka en HIM:istä paljon pidäkkään niin täytyy myöntää että Ville Valo on tosi hyvä rock laulaja.... En tosiaan tiedä paljonko tupakoiminen vahingoittaa ääntä, enemmän oisin huolissani siitä et se karjuu nykyään enemmän... Ja jos se käyttää siihen just väärää tekniikkaa niin siinähän ääni menee.... Ihan hyvältä se mun mielestä kuulostaa et tuskin sen tekniikassa on moittimista... Mut en tiedä... |
0101735 29.04.2004 19:24:34 | |
---|
Rod Steward taitaa olla yksi näistä, ellen nyt ihan sekoita miestä väärään nimeen. Mun mielestä myöskin Brian Adamsin ääni on viime aikoina alkanu olla aikas karhea, liekö karjunut sekin äänihuulensa pellolle.. Vai olisko ikä alkanu painaa... :0) |
Generic L 01.05.2004 15:43:57 | |
---|
Rod Steward taitaa olla yksi näistä, ellen nyt ihan sekoita miestä väärään nimeen. Mun mielestä myöskin Brian Adamsin ääni on viime aikoina alkanu olla aikas karhea, liekö karjunut sekin äänihuulensa pellolle.. Vai olisko ikä alkanu painaa... :0) Jos kuuntelette Brian Adamsia nykyään livenä niin huomaatte että sehän ei laula sillee käheällä ja raspisella äänellä... sen sijaan se laulaa hyvinkin selkeällä äänellä ja mun mielestä se ei edes kuulosta enään Brian Adamsilta ku se laulaa niin.... Ehkä sen ääni on niin kulunu että se jaksaa vaan laulaa sillä Brian Adams tyylillä studiossa.... |
iso j 04.05.2004 11:40:22 | |
---|
Tuomari Nurmio, kuulostaa hmm.. tuomari Nurmiolta "Tässä maassa on niin huonot liksat että nälkä on aina vieraanamme,.." |
Eddie 04.05.2004 14:43:58 | |
---|
Mitäs mieltä olette King Diamondin laulutekniikasta, jos olette herran laulua sattuneet kuulemaan? Onko sen falsettikiljunta ns. "puhdasta"? Hyvältä se kuitenkin minun korvaani kuulostaa. "If you like metal, you´re my friend." |
Generic L 04.05.2004 16:50:46 | |
---|
Mitäs mieltä olette King Diamondin laulutekniikasta, jos olette herran laulua sattuneet kuulemaan? Onko sen falsettikiljunta ns. "puhdasta"? Hyvältä se kuitenkin minun korvaani kuulostaa. Falsettia se ainaski on... Mää en tykkää yhtään.... kuulostaa typerältä.... Ja mitä tarkoitat "puhdasta"?? |
Slapit_87 04.05.2004 17:03:07 (muokattu 04.05.2004 17:04:31) | |
---|
Joo no kyllä ekana tulee mieleen mullakin Axl Rose. Tosin se jamppa on kyllä pilannut äänensä viskillä, ei laulamalla. (Valitettavaa, niin fanaattinen GN´R fani kun olenkin.) Kuulin jonkun Axlin laulaman White Christmasin netistä, ja se oli kyllä surullista. Hyvä jos äijän ääniala on enää edes 2 oktaavia... Eipä oo paljon Chinese Democrasyakaan kuulunut, TOSIN (by the way): Velvet Revolverin(Slash, Matt, Duff + muut) debyytin julkaisupäivä jenkeissä tais olla joku 8.6. tai jotain... Kai muita on Kurt Cobain, Jim Morrison, Johnny Rotten... Live fast, die young!! |
LassiÖ 06.05.2004 21:20:39 | |
---|
ac/dc laulaja |
Heikunkeikun 07.05.2004 01:02:06 | |
---|
ac/dc laulaja... ... ja eikös sekin ollu viskikurkku? Niinku tuo Tom Waits ja senkin ääni vivahtaa samalla lailla omituiselta kuin Axlin ja ac/dc:n hepun. Janis Joplinillahan oli kans semmonen melko kähee nuotti ja ainakin elokuvissa se on näytetty aina pullo kädessä. Eli onko tässä nyt juuri sitten se ns. viskibasso? Että siis viskin säännöllinen nauttiminen muuttaa joten kuten (polttaa) lauluelimet siihen kuntoon, ettei pysty laulaan oikeella tekniikalla? Ja mitenkähän tosissaan tuo Matti Nykänen on sitä lauluaan tohinoiltaan ehtiny harjotella? Vai onko silläki viina vaan pilannu sen? |
wewwie 07.05.2004 12:44:02 | |
---|
no ei välttämättä. Tarpeeks kauan ku laulat paskalla tekniikalla ni kohta sitä ääntä ei enää irtoa. Mitäs sitten teet...kuiskaat.... |
Oree 07.05.2004 13:00:57 | |
---|
... ... ja eikös sekin ollu viskikurkku? Niinku tuo Tom Waits ja senkin ääni vivahtaa samalla lailla omituiselta kuin Axlin ja ac/dc:n hepun. Janis Joplinillahan oli kans semmonen melko kähee nuotti ja ainakin elokuvissa se on näytetty aina pullo kädessä. Eli onko tässä nyt juuri sitten se ns. viskibasso? Että siis viskin säännöllinen nauttiminen muuttaa joten kuten (polttaa) lauluelimet siihen kuntoon, ettei pysty laulaan oikeella tekniikalla? ...Voi kuulostaa jeesustelulta, mutta kun rupean miettimään kuuluisia laulajia pop/rockgenrestä niin havaitsin, että kyllä persoonallisuus on laulajan tavaramerkki! Tekniikka on kyllä tärkeää, ainakin klassisen musiikin laulannassa, mutta itse annan taiteilijoille kunnian laulaa juuri niinkuin heistä tuntuu!! Harmillista kyllä on kuulla lauluäänissä elämäntapojen johtavan "väärään" laulutekniikkaan, joka rasittaa äänihuulia ja aiheuttaa monen artistin faneille vilunväristyksiä. Axl Rose olkoon vaikka esimerkkinä. Toivottavasti koko Suomen Ville Valo ei samaa kohtaloa kohtaa! Waitsin Tomppa taas mielestäni tietoisesti kehitti äänensä raspiröyheäksi kurlutukseksi, joka on kyllä hienoa kuultavaa toisinaan. Waitsin vanhat tuotokset on kuitenkin korvia hivelevää nenähonotusta, hyvässä mielessä!!! |
mie666 14.05.2004 11:17:35 | |
---|
onko tekniikalla sinänsä edews siin väliä jos se vaan kuullostaa hyvältä ??? !!!!! ...Oli ennen piiput puuta, hipit rautaa... |
Bee-äf 14.05.2004 11:29:26 | |
---|
onko tekniikalla sinänsä edews siin väliä jos se vaan kuullostaa hyvältä ??? !!!!! Kyllä, jos ääni ei kestä tai sen tuottaminen on vaikeaa - loppuu laulu lyhyeen. T Esa |
TURTA 14.05.2004 12:36:38 | |
---|
Kyllähä "väärällä" tai "vähemmän edullisella tavalla" eli itseään/ääntään laulamalla kuluttavia laulajia on tääkin maa pullollaan. Minäkin olen välillä sellainen. Se on valinta kysymys. Tärkeetä on mun mielestä kuitenkii ees tietää, mitä on oikea laulaminen. Miten lauletaan oikein!? Asento jne. Vaihtoehtoja täytyy olla, ennen ku voi valita...vaikka sen väärän tavan. Ei kai ilman minkäänlaista rasitusta voi huutaa! Kyllä siihenkii tottuu! esim. Hynynen, FF, Cobain, ja monet muut |
Haipuma 17.05.2004 12:29:42 | |
---|
Niin tuosta Axel Rosesta: Mies on kyllä ottanut laulutunteja aika reilusti. Lueskelin kerran jotakin laulutekniikkaa käsittelevaa (en muista tekijän nimeä) opusta ja tekijä oli mm. Axel Rosen pitkäaikainen laulunopettaja. Muistaakseni opetti myös muita rock/pop laulajia, ehkä Dexter Holland yms.? Äänihän kuullostaa kiekumiselta, mutta tekniikalla tuo kuulemma kiekuu tai ainakin ennen kiekui. Tämänhetkiseen Axelin ääneen/tekniikkaan en ota kantaa. Iowa § Yksikätisten pianistien täytyy esiintyä ilmaiseksi |
marke- 18.05.2004 00:15:20 | |
---|
Joo-o..hmm.. äänensä voi pilata myös huonoilla elämäntavoilla. Ei siihen välttämättä tarvita edes väärää tekniikkaa. Mutta jooh.. Välillä tuntuu että Layne Staley veti jotenkin väärin. Välillä taas kuulostaa siltä, että "ei tollain tehdä jos ei oikeesti osaa." Suosikkeja siltikin. No chiefs, all indians. |
Dolmo 01.06.2004 21:59:35 | |
---|
Voin itse tiivistää oman mielipiteeni; Tekniikasta ei väliä, jos ääni kuulostaa hyvältä, kunhan osaa olla tuhoamatta sitä. Persoonallisuus on kova valtti, kuten edellä todettiin. "Oma tyhmyyteni on minulle tärkeämpi, kuin vieras viisaus" |
Black widow 07.07.2004 12:03:29 | |
---|
Vaikka Hanna Pakarinen ei ole mikään huippulaulaja, niin on pakko sanoa että se kyllä vetää väärällä tekniikalla. Sori nyt vaan kaikki Hanna-fanit. Se vetää röökiä ku korsteeni ja kaiken lisäks särkee ääntäsä ku laulaa. Jonkun mielestä voi kuulostaa hienolta, mutta mun mielestä lähinnä kissantappamiselta...Sillä ei kyllä ääni kestä pitkään...ellei se lopeta sitä särkemistä. Ei kai vaan tässä tullu ilmi suurta inhoani kyseistä "artistia" kohtaa... I'm my own enemy! |