Aihe: millanen mikki laulun äänittämiseen tietokoneelle?
1 2
musicinme
04.11.2011 17:37:39 (muokattu 04.11.2011 18:11:40)
https://www.thomann.de/fi/samson_gtrack.htm

tuollaisen ajattelin ostaa joten kertokaapas onko kokemusta tai tietoa onko tuo ihan hyvä ja toimiva kapine ja toimiiko ihan ok läppärin kanssa ? olis kiva saada vastausta että vois nyt tilata :)

toinen vaihtoehto sitten olis
http://www.thomann.de/fi/the_tbone_sc440_usb.htm

onko tuo ihan lelu ?
ngo
27.11.2011 22:44:26
musicinme:
toinen vaihtoehto sitten olis
http://www.thomann.de/fi/the_tbone_sc440_usb.htm

onko tuo ihan lelu ?

En voi suositella, aika kamala kikkare. Kyllähän sillä podcasteja nauhoittelee mutta ei siihen ilokseen soittele tai laula. Lisäksi ovat epäluotettavia, tuntuu että laatu vaihtelee yksilöiden välillä paljonkin.
Alicia
28.11.2011 23:51:49
Pakko sanoa, että tämän ketjun näkeminen palstan kärkipäässä (taas!) muutaman vuoden tauon jälkeen herätti hilpeyttä. Olen lähettänyt ensimmäisen viestin tähän ketjuun kuitenkin jo 2003! Siis teininä. (ps. laittaessani tuon ensimmäisen kommentin tänne, äänitin kovia kokeneella puhemikillä suoraan koneen voice - recorderiin. KUMMA että särisi..)

Välineet on kyllä vuosien varrella kehittyneet; pöytäkoneesta, kaverilta saadusta Pro Tools -waresta, halvimmista mikeistä ja pikkumikseristä olen siirtynyt (töissäkäynnin, vanhempien tuen ja kaverimuusikoiden ansiosta) tehokkaaseen ja näppärään läppäriin jota ohjailen midin kautta koskettimilla. Hyvä äänikortti on tulossa, ikiomat ohjelmat vihdoin ostossa, mikkejä ja kitaroita nurkat pullollaan. Mutta tie on silti vasta alussa!

Mutta vastaus alkuperäiseen kysymykseen, itselleni lähes 10 vuoden taakse, sekä kaikille jotka ovat nyt saman asian kanssa painimassa. Osta hyvä kondensaattorimikki, mahdollisimman hyvä, mihin sinulla on kuitenkin varaa! Tavallisissa kotistudio -olosuhteissa samalla mikillä äänittää laulut ja (akustiset) kitarat, ja musiikkiohjelmalla voi sitten säätää raitaan lisää tavaraa, kun se on tarpeeksi tarkasti otettu talteen. Huonolaatuiselle otolle ei vain voi enää jälkeenpäin tehdä mitään (tämän opin kantapään kautta..). Hyvä äänikortti on myös tarpeen, muuten raidan hienosäätö on vaikeaa. Livemikit (kuten shure 57/58) ovat asia erikseen, niiden tarkoitus on myös kestää käyttöä sekä olla vähemmän kiertoherkkiä. Kun taas äänitysmikin pitääkin olla herkkä. (tämänkin opin kantapään kautta)

Mutta, jos on tarvetta kondensaattorimikin lisäksi myös livenauhurille, huomasin tässä taannoin että Zoom H2 -nauhuri toimii hyvälaatuisena mikkinä suoraan usb- portista! Itse olen ainakin toistaiseksi pärjännyt sillä paremmin kuin hyvin. Laitetta voi väittää monikäyttöiseksi, jos samalla pelillä voi äänittää livekeikkoja, laulutunteja sekä omia kotiäänityksiä (sekä laulut että soittimet). Näppärää. (näyttihän tuolla studiotyöskentely -palstalla olevankin Zoom H2:sta jo juttua, vuodelta 2009. Sieltä voi lukaista sitten lisää!)
"Puh?" "Mitä, Nasu?" "Tarkistin vain, että olet siinä."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)