temekallio 17.03.2006 23:02:14 | |
---|
Kaippa se on isosta f-g:stä (riippuu päivästä) sinne yksiviivaseen geehen. Onkohan tuo sitten miten normaali?? valaiskaa laulajat :) Soitan sitä mitä mieleen pälkähtää. |
Lucia 20.03.2006 14:37:10 | |
---|
Mun ääniala jostain pienestä e:stä kolmiviivaiseen g:hen. Eli vähän päälle 3 oktaavia soivaa äänialuetta. |
saarinen 21.03.2006 15:44:23 (muokattu 29.03.2006 11:19:14) | |
---|
mies 20v. yleensä siinä iso E - kaksviivanen f ilman falsettia tai huutamisia. falsetin kans ääni tai kolme ylemmäs. ku oppi rentoutta nii tuli kyllä heti yläkertaa lisää. |
Lauri 22.03.2006 02:38:36 | |
---|
Kaikki 7-nuottia menee |
Peter Spiegelmann 22.03.2006 21:45:22 | |
---|
Kaippa se on isosta f-g:stä (riippuu päivästä) sinne yksiviivaseen geehen. Onkohan tuo sitten miten normaali?? valaiskaa laulajat :) Perusbaritonia. "Madman was here, but now he's gone, you know the results, I have done."
Vedä viskiä, vodkaa, rommikolaa, tequilaa, viiniä ja kaljaa saman illan aikana. Koeta hymyillä aamulla. |
boonie 23.03.2006 06:03:33 | |
---|
Tuossa joku päivä sitten kokeilin, ja matalimmillaan taisi mennä pieni C (en ole aivan varma nimityksistä, mutta keski-C:stä alempi C siis) ja korkeimpana kolmiviivainen A. Narinoita ja hihkumisia lukuunottamatta siis. Eli siis melkein neljä oktaavia :O |
gilmoure 25.03.2006 09:02:59 | |
---|
neljä oktaavia ? ei helvetti voi uskoo kyl :D itellä narinat mukaanlukien about 2 oktaavia.. en vielä ylärekisteriin kyllä pääse että toiki voi vaikuttaa, mutta eikös ylärekkariki oo ~kvintin? Ääniala on tenoribaritoni todennäkösesti.. mutta baritoni kuitenki. 20v ikää ni voipi vähä viel muuttuu. |
EML 25.03.2006 14:19:10 | |
---|
Suht puhtaasti soi väillä pieni e - kolmiviivainen e , pieni c on alin mistä saan vielä tunnistettavan sävelen - ylöspäin rajat on testaamatta ... |
RuttoSielu 27.03.2006 08:39:36 | |
---|
Hmm.. Minä kun en ole pahemmin ehtinyt kenenkään opettajan johdolla lauleskella niin en osaa tuolleen oktaaveittain sun muin hienoin sanoin kertoa, mutta altto-ääninen olen kuulemma. Kovin laaja äänialani ei ole, mutta kyllä vinkumalla lauletaan sitten aikas korkialtakin, mutta se on sitten eri asia kene korvat sitä kestää... Kyllähän tuo ääniala tuntuu välillä paljon laajemmalta ja välillä on niin ettei paljon mitään... Että tarpeeksi kun revittää ja itsensä suurinpiirtein kuristaa niin kyllä se siitä... |
Order 30.03.2006 13:56:01 | |
---|
En nyt viitsinyt uutta ketjua aloittaa, joten kysyn tässä. Laulaminen on ihan mukavaa mielestäni, mutta kun en ole varsinaisesti vielä sitä mitenkään harjoitellut niin olisi mukava tietää saako tuota äänialaa harjoittelemalla kasvamaan? (jos nyt on edes kyse samasta asiasta) Vähän häiritsee, kun melkein sama mitä koittaa laulaa, niin joku kohta menee liian korkealta. Jotain Bad Religionia ja Green dayta on tullut varsinaisesti yritettyä, ja toki kovasti aina _yksin_ autossa levyjen mukana hoilaa, mutta tuli vaan mieleen että tätä voisi alkaa kyllä ihan harjoittelemaankin. And eternity, my friend, it's a long fucking time. |
insight 30.03.2006 16:01:10 | |
---|
Isosta D:stä pikku g:hen :P |
hannakatriina 31.03.2006 10:02:02 | |
---|
saako tuota äänialaa harjoittelemalla kasvamaan? Omalla kohdalla lähtötilanne (joskus teininä 15v.) - ääniä lähti noin parin oktaavin alueelta - käyttökelpoista laulualuetta oli oktaavi ja risat ... ja "muutamien" vuosien treenauksen & laulunopiskelun jälkeen lopputulos: - ääniä irtoaa parhaimpina päivinä neljä oktaavia - käyttökelpoista laulualuetta (jossa ääni soi hyvin, tasaisesti ja on soundin puolesta varioitavissa) on n. kaksi ja puoli oktaavia Että ei muuta kuin treenaamaan! Niin, ja ei sitä äänialan laajenemista välttämättä heti huomaa, vaan vasta siinä vaiheessa, kuin vetää kepeesti sellaisia biisejä, jotka on aikaisemmin olleet yhtä tuskaa. |
d-iivil 31.03.2006 17:41:30 | |
---|
neljä oktaavia ? ei helvetti voi uskoo kyl :D Ei tuo nyt mikään mahdottomuus ole. Miulla on rekisteriä kanssa about tuon neljä oktaavia. |
LNA 31.03.2006 18:53:44 | |
---|
neljä oktaavia ? ei helvetti voi uskoo kyl :D itellä narinat mukaanlukien about 2 oktaavia.. en vielä ylärekisteriin kyllä pääse että toiki voi vaikuttaa, mutta eikös ylärekkariki oo ~kvintin? Ääniala on tenoribaritoni todennäkösesti.. mutta baritoni kuitenki. 20v ikää ni voipi vähä viel muuttuu. Jos krapula-aamun (G) ja optimaalisimman, kiireettömän treenilauluhetken (g3) laskee mukaan niin kyllä se 4 löytyy. Nipinnapin. Ja kun vielä osais soittaa. Olen nallerginen irtokarkeille. |
insight 01.04.2006 11:47:40 (muokattu 01.04.2006 11:50:26) | |
---|
Koklasin äsken äännellä, niin kitaran otelauta loppui kesken 24-nauhan kohdalla ohuella E-kielellä. Puol oktaavia siitä vielä ylös. Jotain huiluääniä kai. Matalan E:n kohdalla loppui myös nauhat kesken. Saman verran alas sieltä alhaalta. Faija sano mulle, että vatsalihaksia yms. ei sais treenata liikaa. Mä olen omakohtaisten kokemusten perusteella täysin vastakkaista mieltä. Se lihaksista saatava teho on verrattavissa urheiluautoon. Hyvissä käsissä se toimii =) |
hannakatriina 01.04.2006 21:27:57 | |
---|
Faija sano mulle, että vatsalihaksia yms. ei sais treenata liikaa. Mä olen omakohtaisten kokemusten perusteella täysin vastakkaista mieltä. Se lihaksista saatava teho on verrattavissa urheiluautoon. Hyvissä käsissä se toimii =) Jep. Riippuu varmaan siitä mitä vatsalihaksia treenaa ja miten niitä hallitsee... jos on liian pyykkilautavatsa tai "tanssijan ryhti" (eli jatkuvasti vetää vatsaa vähän sisään) niin ei välttämättä osaa pitää niitä lihaksia laulaessa rentona mitä ei tarviis jännittää. Mulla ei tosiaan edes sitä sikspäkkiä mainittavammin ole, mut silti kiristelen kuulemma vähän liikaa. Sen sijaan poikittainen vatsalihas ja lantionpohjan lihakset sais olla ihan hyvässä kunnossa. Ja tämä meni muuten ihan täysillä aiheen vierestä... |
insight 01.04.2006 22:11:09 | |
---|
Jep. Riippuu varmaan siitä mitä vatsalihaksia treenaa ja miten niitä hallitsee... jos on liian pyykkilautavatsa tai "tanssijan ryhti" (eli jatkuvasti vetää vatsaa vähän sisään) niin ei välttämättä osaa pitää niitä lihaksia laulaessa rentona mitä ei tarviis jännittää. Mulla ei tosiaan edes sitä sikspäkkiä mainittavammin ole, mut silti kiristelen kuulemma vähän liikaa. Sen sijaan poikittainen vatsalihas ja lantionpohjan lihakset sais olla ihan hyvässä kunnossa. Ja tämä meni muuten ihan täysillä aiheen vierestä... Lihaksiahan on helpompi pitää rentoina, kun muistaa vaivautua venyttelemään kunnolla. Salitreenissä on muuten hyvä samalla tehdä puhallusharjoituksia =) Ei laulussa kuitenkaan varmaan kaikkien lihasten kuulu olla ihan lepotilassa heh. Eihän mitään ääntäkään tulis =) |
Peter Spiegelmann 01.04.2006 22:29:14 | |
---|
F1-f1/g1 (2 oktaavia). "Madman was here, but now he's gone, you know the results, I have done."
Vedä viskiä, vodkaa, rommikolaa, tequilaa, viiniä ja kaljaa saman illan aikana. Koeta hymyillä aamulla. |
saarinen 05.04.2006 21:43:33 | |
---|
täytyy vielä lisätä että tupakoinnin lopettaminen kasvatti niin ylä- kuin alarekkaakin. kyllä kannattaa. |
jaska_skeba 06.04.2006 16:59:49 | |
---|
jos falsettia saa käyttää, pääsen vajaan 5 oktaavia, matalin puhdas ääni on kitaran ala C:stä oktaavin alaspäin ja ylin ääni falsetilla on yilmmästä E:kielestä oktaavilla ylös ( eli kyllä kitaran voitan;) ) pitäsi silti saada ääntä laajennettua vaikka se siihen nähden on ihan laaja, että olen laulanut vasta vajaa vuoden :p ... kaikille laulajille plussaa, hiano valinta musiikin alalla ;D jei |