Kreivi Suomela 28.01.2006 16:06:50 | |
---|
Astu kammiooni:
http://www.kolumbus.fi/trootin/ |
Samppa90 29.01.2006 19:46:39 (muokattu 29.01.2006 21:32:31) | |
---|
Huutaminen sujuu(tosin menee ääni paskaks),mutta rääkyminen ei.Ei mitään hajuu miten tehään.En oo saanu irti tästä ketjusta että miten. Hevi-Mies on eri mies. |
Nazgrathall 31.01.2006 00:24:41 | |
---|
Rääkyminen mun mielestä oli ihan ok, mut örinässä ei ollut syvyyttä eikä se "soi". Ponnettomuus tahotaa vaivata vähän molempia, enemmän intensiteettiä hommaan. Toki ilman taustoja kuullostaa aina huonommalta. Noo, ihan tarkotuksella en vetäny tota perinteisellä örinällä, vaan tuollaisella uudemmalla kehittämälläni tyylillä. Huomenna nauhottelen sitten vaikka tuota perinteisempää osastoa. hyviä oli, mutta mun mielestä 'rääkyminen' on vähän enemmän tämmöstä niinku Pig Destroyerilla: http://www.babeblog.be/Thomas/pigdest/suicideThroughDecay2000.mov toi ei ole paras esimerkki mutta kelpaa. Tuo laittamasi näyte on nyt lähinnä enemmän hardcore huutoa kuin rääkymistä. Niin ja siinäkin on paljon eroo äänittääkö perus dynaamisella vai konkkamikillä Tai sitten vaikka Logitechin perus-headsetillä! Ootko Hammer Of Justicen laulaja?Kuullostaa ihan toi örinä. En ole, koskaan tuosta bändistä kuullutkaan. Rääkynä toimi todella hienosti, mulla tuli positiivisella tavalla mieleen Carcass, mutta "örinää" olen tottunut nimenomaan kuulemaan hiukan syvempänä ja enemmän murinana. Tässä oli jotenkin liikaa lima-ääntä ja intonaatiokin kärsi. Tarkoituksella tosiaan tuo örinä vedetty todella räkäiseksi, tuolla tyylillä saa vain enemmän voimaa siihen hommaan kun vertaa siihen matalampaan örinääni. Tuntuu myös paljon mukavemmalta ja luonnollisemmalta vetää tuolla räkäisellä tyylillä nuo örinät kuin sillä matalammalla tyylillä. Örinä oli semmosta.. Hmm.. Sellasta ei niin ääriörinää mitä kaikki on tottunut kuulemaan. Rääkyminen oli nyt sentään vähän parempaa, mutta siitäkin voisit tehdä vähän raaemman ja Örinästä matalemman. Mjaa, voisin esittää eriävän mielipiteen tuosta. Omasta mielestäni tuo "örinäni" ei todellakaan ole mitään tavallista, koska se ei ole perusnaapurinjannepetteriosaa matalaa örinää vaan korkeammalla kurkussa tuotettu. Tietysti osaan öristä tuolla matalalla tekniikalla, mutta eihän sitä jaksa puuroa joka päivä syödä vaan pitää kokeilla muitakin ruokia. Tiedän sen, että tuo rääkyminen on hieman ponnetonta, koska se nyt tuotetaan melkein kokonaa kurkulla, mutta olen mä tässä vähän kokeillu yhtä toista rääkymistyyliä, joka lähtee suoraan palleasta ja sieltä päin. Ongelma siinä nyt lähinnä on treenaamattomuus ja sen johdosta paskuus. Kiitoksia palautteesta! Confido Morti. |
luopio 31.01.2006 15:15:49 | |
---|
Kiitoksia palautteesta! Asiallisesti otit sen myös vastaan, eikä sillä tavalla että "mä vedän tällei ja vitut mua kiinnostaa mitä te siitä ajattelette!" plussa+ Syntisin heittäköön viimeisen kiven |
Jackson Dinky 01.02.2006 13:21:21 (muokattu 01.02.2006 13:21:30) | |
---|
Saako rääkymis/örinätunteja erikseen? Multa saa. Laitoin kerran naapurin pojan rääkymään. ;) Korjatkaa yhdys sananne! |
Ar1 01.02.2006 22:45:51 | |
---|
Ozzy Osbourne sez: "Why scream if you can sing?, fuckin hell.." No pain, No gain, No way" |
Jööhannes 04.02.2006 11:54:32 | |
---|
Ozzy Osbourne sez: "Why scream if you can sing?, fuckin hell.." Pässi se on. |
migreeni 08.03.2006 00:08:19 | |
---|
Tuntuu vaan että käytän aika paljon kurkun lihaksia ton äänen tuottamiseen. Oonko oikeilla jäljillä? Kysymys: onko kellään ollu vaikeuksia saada huutoonsa heti lyriikoita alussa, vai johtuuko vika vaan mun treenin puutteesta? |
Unworthy Knight 09.03.2006 14:49:56 | |
---|
Tuntuu vaan että käytän aika paljon kurkun lihaksia ton äänen tuottamiseen. Oonko oikeilla jäljillä? Jos näytteen perusteella voi mitään sanoa niin ehkä hiukkasen liikaa kurkulla, aika yleistä että tyylin löytää kurkun kautta, mutta sitten pitää ohjata syvemmälle niin, että se homma "väreilee" kurkussa jos sitäkään. Itellä lähinnä jotkut korkeammat ärrät ja vastaavat saavat kurkussa jotakin erikoisempaa aikaan. Huomaa heti kun alkaa pääsee kunnolla jyvälle että äänestä tulee vahvempi ja sen tuottamisesta tulee todella helppoa. Kuulostaa silti melkosen hyvältä toi sun juttusi, kokemusta ja totuttelua vaan niin kyl se siitä. Kunhan jaksat keskittyä välistä siihen miten tuotat äänen. Kokeile lämmittelyjä, auttavat kummasti suorituksessa ja yksinkertaisten juttujen avulla on helpompi alkaa "leikkimään" kun jonkun hätäsen biisin jossa saa tykittää sen minkä kerkeää. Kysymys: onko kellään ollu vaikeuksia saada huutoonsa heti lyriikoita alussa, vai johtuuko vika vaan mun treenin puutteesta? Vois olla merkki siitä että puhkuu hommaan liikaa volumea, kun tekniikasta pääsee reippaammin jyvälle niin todellinen volume ei ole kauhistuttavan kova, mutta kuulostaa sieltä kun sen pääsee PA:n läpi kulkemaan. Itelläkin kävelee tekstejä vastaan jotka oli ennen muka niin mahdottomia ja nyt taipuu vaikka miten sovitettuna. Treenit on mennyt hyvin kun kurkkuun ei satu yhtään. Kuiva voi vähän olla, mutta senkin hoitaminen käy ihan vedellä treenien aikana. "Hail to eternal Troo Haapawater Frost-Metallism!! Total Musicism and lighting fast drummings. Mythical lyricalism!"
-leka
K100#3 YSKÄ#4 |
immaculate 11.03.2006 19:45:19 | |
---|
Mulla on itsellä hieman onglemana miten saisi jonkin sortin rosoa ja kontrastia tuohon lauluuni enemmän, kun se on joko clean tai kunnon murinat, mutta siltä väliltä pitäisi jotain saada. :| Immaculate. |
propaganda 17.03.2006 01:18:07 | |
---|
Mihinkään ei satu, mutta ääni käheytyy huutaessa ja vähitellen joutuu käyttää lisää ja lisää voimaa ja lopulta ei saa tarpeeks voimaa annettua rää'ynnälle. |
Cocktus 17.03.2006 13:22:43 | |
---|
Mihinkään ei satu, mutta ääni käheytyy huutaessa ja vähitellen joutuu käyttää lisää ja lisää voimaa ja lopulta ei saa tarpeeks voimaa annettua rää'ynnälle. Kuulostaa voitelun puutteelta, itselläkin menee treeneissä paljon vettä. Kannattaa aloittaa nestetankkaus jo ennen treenejä. Pieniä määriä mutta usein niin ei tule heti elimistöstä läpi. |
Exhausted 17.03.2006 13:27:02 | |
---|
Osaisiko joku sanoa miten tuollaisen emo/hardcore-tyyppisen huutamisen saisi tehtyä ns. oikein :) |
Sahtimies666 19.03.2006 12:09:41 | |
---|
Osaisiko joku sanoa miten tuollaisen emo/hardcore-tyyppisen huutamisen saisi tehtyä ns. oikein :) no ei takuulla oo mitään oikeeta tekniikkaa...koitappa vaikka huutaa? "Prima Nocta" - Any English noble may bless a marriage by sleeping with any bride on her wedding night. |
Exhausted 19.03.2006 19:11:56 | |
---|
no ei takuulla oo mitään oikeeta tekniikkaa...koitappa vaikka huutaa? Paitsi ettei edes kuulosta oikealta, on erittäin tuskallista ja kuluttavaa, myös äänihuulille vaarallista. Varsinaisessa "huutamislaulussa" äänenvoimakkuus ei edes ole kovin luja. |
Vindstilla666 20.03.2006 15:45:15 | |
---|
Kannattaa vetää paljon jogurttia ja appelsiinimehua, luulisin. Muuten, "rääkymisen" parantamiseen auttaa puhtaidenkin laulujen treenaus... |
Cocktus 20.03.2006 22:44:51 | |
---|
Kannattaa vetää paljon jogurttia ja appelsiinimehua, luulisin. Muuten, "rääkymisen" parantamiseen auttaa puhtaidenkin laulujen treenaus... Se on dopingia, sitä ei sallita tosihevareiden piirissä. |
Joq 22.03.2006 14:45:05 | |
---|
Se on dopingia, sitä ei sallita tosihevareiden piirissä. Puhtaiden laulujen treenaus? |
Nazgrathall 22.03.2006 16:08:57 | |
---|
Puhtaiden laulujen treenaus? Ei, kun se jogurtti ja appelsiinimehu. Confido Morti. |
Buffa D 23.03.2006 17:04:38 | |
---|
Pitääkö äänen lähtee kovaa? |