![]() 18.07.2015 11:25:49 | |
---|---|
Miltäs tämä kuulostaa? Kyseessä tuorehko poppiskokoonpano Tampereelta - FM 64! https://soundcloud.com/fm64band/en-tarkoittanut-niin | |
![]() 18.07.2015 19:50:54 | |
m1ksu1: Miltäs tämä kuulostaa? Kyseessä tuorehko poppiskokoonpano Tampereelta - FM 64! https://soundcloud.com/fm64band/en-tarkoittanut-niin Stemmalaulut on hyviä ja tarkasti harkitut. Varmasti paljon hyviä asioita bändisoitossakin, mutta musiikkityyli ja toteutus ovat hieman omien rutiinieni ulkopuolella, joten lauluun kiinnitin pääasiassa huomioni. Hienoa työtä kokonaisuutena. | |
![]() 22.08.2015 15:18:31 | |
https://www.youtube.com/watch?v=bCL4oRRTsbk Siinä vedän "Foo Fighters - Everlong" akustisesti. Mitäs mieltä/kehitettävää? | |
![]() 22.08.2015 22:42:51 (muokattu 22.08.2015 22:45:29) | |
Tuoppi-: https://www.youtube.com/watch?v=bCL4oRRTsbk Siinä vedän "Foo Fighters - Everlong" akustisesti. Mitäs mieltä/kehitettävää? Odottaessani, että muutkin kommentoisivat suoritustasi, mainitsen joitain asioita, jotka ehkä auttavat sinua jatkossa... Ihan puhtaasti laulat, se on ihan ok, mutta nauhoita vaikka lisää biisejä itseäsi varten, ja tutki, minkälaisissa paikoissa voisit saada äänen ihan tarkaksi - siellä oli muutamia paikkoja, jotka saat varmasti tuolla äänelläsi vielä tarkemmin osumaan kohdalleen. Mielestäni siinä ei ole kyse genren tyylistä, vaikk'en tunnekaan tuota - kai se oli Grohlin biisi - kappaletta. Asian toinen puoli on myös se, että omaa lauluani on morkattu (vaimoni!) siitä, että tarkkailen lauluni äänenpuhtautta liian paljon laulaessani, joten se kuulemma häirinnee tulkintaa siinä suhteessa... Ehkä löydät sen välimaaston menestyksekkäästi, niin hyvä tulee. Eli uskon, että Sinulla on ihan tarkka korva ja hyvä lauluääni, mutta kuuntele sävelten puhtautta tarkalla korvalla joissain paikoin. Useinhan ne ovat rimpsun loppuja, tai alkuja, olen ymmärtänyt. Vähän samoin kai, kuin puhuessamme lauseen loppu saattaa hävitä avaruuteen..? Ok. Ihan ok ääni. Ai niin, tuo koira oli muuten hyvä tuossa videossa! | |
![]() 31.08.2015 11:53:59 (muokattu 31.08.2015 11:56:36) | |
https://soundcloud.com/miisamaria/kestaako-jaa Kaikki palaute imetään kuin pesusieni. Vaivautukaa vaan kommentoimaan. :) | |
![]() 31.08.2015 13:40:02 | |
miisa_maria: https://soundcloud.com/miisamaria/kestaako-jaa Kaikki palaute imetään kuin pesusieni. Vaivautukaa vaan kommentoimaan. :) Kirjoitan Sinulle, mutta toivon, että muut korjaavat havaintojani, jos kokevat ne eri tavoin. 1) Pidin hyvin paljon sanojen erikoisesta rytmityksestä, venytyksestä ja painotuksesta sointu- ja rytmikudoksessa. Se on itselleni aika hankalaa... 2) Hieman vaihtelua mielestäni saisi olla melodian intervallihypyissä (g-f), joita esiintyy aika tiuhaan useassa erilaisessa kohdassakin. Se helposti heittää monotonian kuvioihin, sitä itse yritän välttää aina, kuin ruttoa... 3) Hienoa oli onnistunut sekvenssin käyttö säkeessä "Kuinka pitkään tulisia hiiliä...", ensin ajattelin, että siitä lähtee modulaatio, mutta sekvenssi se taisi olla. 4) Björk tuli minulle äänestäsi mieleen, välillä jännän käheä jopa, kuten hänelläkin muistaakseni. 5) Sävellys oli kaunis ja piristävä, eikä siis tyypillinen. 6) Aina jaksan jankuttaa improvisaatiosta, esim. laulumelodiassa. Itsekään en ole siinä hyvä, mutta yritän sitä mielelläni, kun sille on tarvetta, esim. säkeistöjen muuten aina samanlaisina toistuviin paikkoihin melodiassa ja miksei soinnutuksessakin, rytmityksenä ja sijaissointutehoina. Ja itse ymmärränkin sen merkityksen yllätyksellisyytenä. 7) Minä en ole oikea henkilö ketään neuvomaan, olethan lahjakkaampi, kuin minä, varsinkin jos sävellyskin oli omasi, oliko? Mutta noita asioita, joista tässä höpötän, haen aina ihmisten omista ja coverkappaleista, ja yleensäkin musiikista - ne antavat nautintoon lisää aineksia. | |
![]() 31.08.2015 15:39:08 | |
Hansu E: Kirjoitan Sinulle, mutta toivon, että muut korjaavat havaintojani, jos kokevat ne eri tavoin. 1) Pidin hyvin paljon sanojen erikoisesta rytmityksestä, venytyksestä ja painotuksesta sointu- ja rytmikudoksessa. Se on itselleni aika hankalaa... 2) Hieman vaihtelua mielestäni saisi olla melodian intervallihypyissä (g-f), joita esiintyy aika tiuhaan useassa erilaisessa kohdassakin. Se helposti heittää monotonian kuvioihin, sitä itse yritän välttää aina, kuin ruttoa... 3) Hienoa oli onnistunut sekvenssin käyttö säkeessä "Kuinka pitkään tulisia hiiliä...", ensin ajattelin, että siitä lähtee modulaatio, mutta sekvenssi se taisi olla. 4) Björk tuli minulle äänestäsi mieleen, välillä jännän käheä jopa, kuten hänelläkin muistaakseni. 5) Sävellys oli kaunis ja piristävä, eikä siis tyypillinen. 6) Aina jaksan jankuttaa improvisaatiosta, esim. laulumelodiassa. Itsekään en ole siinä hyvä, mutta yritän sitä mielelläni, kun sille on tarvetta, esim. säkeistöjen muuten aina samanlaisina toistuviin paikkoihin melodiassa ja miksei soinnutuksessakin, rytmityksenä ja sijaissointutehoina. Ja itse ymmärränkin sen merkityksen yllätyksellisyytenä. 7) Minä en ole oikea henkilö ketään neuvomaan, olethan lahjakkaampi, kuin minä, varsinkin jos sävellyskin oli omasi, oliko? Mutta noita asioita, joista tässä höpötän, haen aina ihmisten omista ja coverkappaleista, ja yleensäkin musiikista - ne antavat nautintoon lisää aineksia. Kerrassaan ihanaa palautetta. Kiitos paljon! Kyllä, laulu on oma. Se onkin itseasiassa ihan eilen väsätty muutamassa tunnissa, joten siinä mielessä tuo "esitys" oli alunperinkin kappaleen talteenotto, ei niinkään hiottu esitys. Varsin raaka versio siis jo lähtökohtaisesti. | |
![]() 31.08.2015 15:40:56 | |
Hansu E: 3) Hienoa oli onnistunut sekvenssin käyttö säkeessä "Kuinka pitkään tulisia hiiliä...", ensin ajattelin, että siitä lähtee modulaatio, mutta sekvenssi se taisi olla. Pakko myöntää nolona ettei teoriasta juuri ole hajua, eikä aavistustakaan mikä se on nimeltään mitä tuossa kohtaa tein. :D | |
![]() 31.08.2015 19:01:19 (muokattu 31.08.2015 19:56:11) | |
miisa_maria: Kerrassaan ihanaa palautetta. Kiitos paljon! Kyllä, laulu on oma. Se onkin itseasiassa ihan eilen väsätty muutamassa tunnissa, joten siinä mielessä tuo "esitys" oli alunperinkin kappaleen talteenotto, ei niinkään hiottu esitys. Varsin raaka versio siis jo lähtökohtaisesti. Aika mielenkiintoista, itsekin olen koko ikäni nauhoittanut heti säveltämisen jälkeen talteen ekan raakaversion, muistin ja paprujen tueksi. Jotkut niistä vain tuppaavat jäämäänkin vuosiksi sille asteelle... Viime vuodet olen niitä nyt yrittänyt tehdä hiukan ehjempään muotoon, siis kuunneltavina nauhoituksina, eri soittimia (myös syntsamallaus) + laulut, kitarat/piano, basso ja rummut pohjalla yleensä. Hyvä, ei kun säveltämään siis lisää, Sinulla on ideoita omaperäiseen musiikkiin. P.S.: olen muuten itsekin nauhoitellut ja sovittanut uusinta biisiäni juuri näiden kirjoittamistemme aikana. Sivustollani on selostusta näistä köyhän miehen 'studiolaitteista', eli ihan rupuvehkeilläkin voi toteuttaa itseään, jos ei ole liian nirso. | |
![]() 01.09.2015 14:33:53 (muokattu 01.09.2015 14:35:55) | |
Hansu E: Aika mielenkiintoista, itsekin olen koko ikäni nauhoittanut heti säveltämisen jälkeen talteen ekan raakaversion, muistin ja paprujen tueksi. Jotkut niistä vain tuppaavat jäämäänkin vuosiksi sille asteelle... Viime vuodet olen niitä nyt yrittänyt tehdä hiukan ehjempään muotoon, siis kuunneltavina nauhoituksina, eri soittimia (myös syntsamallaus) + laulut, kitarat/piano, basso ja rummut pohjalla yleensä. Hyvä, ei kun säveltämään siis lisää, Sinulla on ideoita omaperäiseen musiikkiin. P.S.: olen muuten itsekin nauhoitellut ja sovittanut uusinta biisiäni juuri näiden kirjoittamistemme aikana. Sivustollani on selostusta näistä köyhän miehen 'studiolaitteista', eli ihan rupuvehkeilläkin voi toteuttaa itseään, jos ei ole liian nirso. Täytyypä käydä vakoilemassa sunkin tekemisiä. Kommentoimaan olen surkea, kun ei ole jotenkin semmosta hahmotusta. Tietysti joku kuulostaa hyvältä ja joku ei, omaan korvaan. :) Vaikkei niin kommentoitavaksikaan niin tuolla mun sivuilla voi halutessaan käydä kattoo mitä sinne aina ilmestyy, nyt oon muutaman ladannut. Ne tosiaan ei ole valmiita esityksiä niinkään vaan enemmän sen esittelylä millasia kappaleita oon tehnyt. Nauhotettavaa ois paljon, toistaseks aika slovareita tullut ladattua tonne mutta kyllä muutakin materiaalia löytyy. Bändinhän tässä tartteis ja jonkun joka ihmeellisesti kertois vaan sovitukset sun muut. :) https://soundcloud.com/miisamaria | |
![]() 01.09.2015 18:27:45 | |
miisa_maria: Täytyypä käydä vakoilemassa sunkin tekemisiä. Kommentoimaan olen surkea, kun ei ole jotenkin semmosta hahmotusta. Tietysti joku kuulostaa hyvältä ja joku ei, omaan korvaan. :) Vaikkei niin kommentoitavaksikaan niin tuolla mun sivuilla voi halutessaan käydä kattoo mitä sinne aina ilmestyy, nyt oon muutaman ladannut. Ne tosiaan ei ole valmiita esityksiä niinkään vaan enemmän sen esittelylä millasia kappaleita oon tehnyt. Nauhotettavaa ois paljon, toistaseks aika slovareita tullut ladattua tonne mutta kyllä muutakin materiaalia löytyy. Bändinhän tässä tartteis ja jonkun joka ihmeellisesti kertois vaan sovitukset sun muut. :) https://soundcloud.com/miisamaria "Jos yksikin heistä"... erittäin tasapainoinen sävellys, upeasti rakennettu melodian liikkuminen kokonaisuudessa... yksi hienoimmista, herkimmistä sävellyksistä, joita olen koskaan kuullut; TUO Sinun olisi pitänyt laittaa tänne ja jotenkin tuntuu, että tuottajien ja rahapussin avaajien täytyisi olla sokeita ja kuuroja, jos eivät hoksaa, että Sinuun kannattaisi kiinnittää enemmän huomiota - ja tarkoitan nimenomaan säveltäjänä, ja myös laulajana. Tässä ei mielestäni ollut mitään vikaa sävellyksenä. Ja laulusi on tarkkaa ja nautinnollista kuultavaa. Paikallisradioista tulee niin paljon sontaa, että ärsyttää, ettei tällaiset sävellykset soi niiden sijalla. Kirjoitan kai siksikin täällä hurjasti, koska huomaan omia vajavaisuuksiani ja puutteitani suhteessa Teidän kaikkien luomuksiin ja suorituksiin. Sen ei aina tarvitse olla negatiivinen kokemus, vaan rakentava. Enemmänkin olenkin näköjään kirjoitellut tuolla palstalla 'Demostudio: Omat julkaisut'. Tuon (oikean) pianon voisit jotenkin saada esille samassa suhteessa, kuin laulusi, vaikka pianon mikittäminen on muistaakseni hyvin vaativa homma. Ja hyvä viritys siihen sitten, puhdas. Hyvää jatkoa Sinulle! | |
![]() 03.09.2015 10:05:53 | |
Okei, kiitos! Mahtavaa kuulla että sama herkkyys välittyy mitä tottakai olen itse tuntenut kun biisi on syntynyt. Vaikka olet vain yksi ihminen niin tämä on ollut huikean rohkaisevaa palautetta. ps. kyllä, akustinen piano on aika hirveä plumps plums taustalla nyt, tarkoitus tosiaan oli lähinnä lähipiirin tiedoksi noita nauhotella eikä välittää tasosta. No, nyt sitä on näköjään sosiaaliseenkin mediaan jo lähetelty että se siitä privaatista sivusta sitten... :) | |
![]() 08.09.2015 00:11:25 | |
![]() 18.09.2015 22:36:18 (muokattu 18.09.2015 22:37:18) | |
Tuoppi-: https://soundcloud.com/tomasmaan Tänään tuli ääniteltyä kahta eri kappaletta, mitäs mieltä? :) Sääli, ettei kukaan muu kommentoi mitään covereistasi. Meillä kahdella on tuo aikakausien tyyliero välissämme - en ole oikein päässyt teidän nuorten ajan musiikkiin sisään. Mutta olisi mielenkiintoista kuulla, kun laulaisit ja soittaisit vaikka jotain Sladen (on siis Slade) biisiä, kuuntelisin mielelläni. Enkä edes osaa ajatella, miten Teidän aikanne nuoret kokevat meidän vanhempien mielibändien musiikin. Onko se liian helppoa, vai vaikeaa Teidän kuunneltavaksenne, vai mitkä asiat siinä eivät ehkä nappaa? Eihän sitä näin tosin voi ketään aivopestä, mutta näin se vain taitaa mennä meillä ihmisillä. Onko muuten mitään bändiä olemassa, minkä kanssa voisit nauhoitella vaikka näitä samojakin? Bändin kanssahan koko homma on jo ihan toinen maailma, ja juttuun tulee ihan uusia elementtejä basson ja rumpujen, ja vaikka kosketinsoittimienkin kautta. Ja stemmalaulukin olisi mieletön täydellistyttäjä kokonaisuuteen. Ei pidä loukkaantua sanoistani, siihen ei ole aihetta, toivoisin vain, että muutkin sanoisivat ajatuksiaan täällä, myös Sinun osuudestasi. | |
![]() 28.09.2015 21:20:53 | |
Treenivetoa digitallentimella, ei siis luvassa mitään stuodiolaatua. Ja nenä tukossa.... http://morden.zerodistance.org/Velh … oin/27.9/holmorakkaus3_27092015.mp3 Kiltti kultakurkku | |
![]() 02.11.2015 10:46:51 | |
![]() 22.11.2015 21:27:50 | |
Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen | |
![]() 19.12.2015 18:24:00 | |
Soitin ja lauloin tossa nopeasti Devin Townsendin Kawaiin. Eka kerta kun en käytä taustanauhaa. https://dl.dropboxusercontent.com/u/59908500/KawaiiCover.mp3 "Be Vigilant" | |
![]() 19.12.2015 18:39:02 | |
miisa_maria: Täytyypä käydä vakoilemassa sunkin tekemisiä. Kommentoimaan olen surkea, kun ei ole jotenkin semmosta hahmotusta. Tietysti joku kuulostaa hyvältä ja joku ei, omaan korvaan. :) Vaikkei niin kommentoitavaksikaan niin tuolla mun sivuilla voi halutessaan käydä kattoo mitä sinne aina ilmestyy, nyt oon muutaman ladannut. Ne tosiaan ei ole valmiita esityksiä niinkään vaan enemmän sen esittelylä millasia kappaleita oon tehnyt. Nauhotettavaa ois paljon, toistaseks aika slovareita tullut ladattua tonne mutta kyllä muutakin materiaalia löytyy. Bändinhän tässä tartteis ja jonkun joka ihmeellisesti kertois vaan sovitukset sun muut. :) https://soundcloud.com/miisamaria Ilmoittaudun bändiin basistiksi :) | |
![]() 20.12.2015 22:31:36 | |
RainingRedPaint: Soitin ja lauloin tossa nopeasti Devin Townsendin Kawaiin. Eka kerta kun en käytä taustanauhaa. https://dl.dropboxusercontent.com/u/59908500/KawaiiCover.mp3 Hyvä ääni, minä pidän äänestäsi kovasti. Mutta taidat ollakin laulaja, tai ottanut tunteja? | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)