Aihe: Täysin epäasiallinen laulupalstan fiilistelyketju
1 2 3 4 5 6 7 8 923 24 25 26 27
Suu
15.03.2006 20:06:20
Aiku kiva isukki.
Mun isä on kans repäissyt välillä kaikenlaista hauskaa mm. ollessaan katsomassa yhtä rokkikeikkaani. Harmillisesti vain omien vanhempien kommentteja ei useinkaan jaksa ottaa huumorilla, vaan niistä joko vetäisee herneen aika syvälle nenään tai ottaa itseensä.
sound in - pleasure out
faith
15.03.2006 20:29:05
Aiku kiva isukki.
Mun isä on kans repäissyt välillä kaikenlaista hauskaa mm. ollessaan katsomassa yhtä rokkikeikkaani. Harmillisesti vain omien vanhempien kommentteja ei useinkaan jaksa ottaa huumorilla, vaan niistä joko vetäisee herneen aika syvälle nenään tai ottaa itseensä.

No, mien muista sitä sanatarkkaan, jatko tais olla "Mistä ihmeestä tuo ääni oikein tulee?" tmv. No ei sillä, kovasti on aina ollu kuskaamassa musiikkiopiston juttuihin ja tukenu kovasti. Mutta kai se liika oli liikaa =D
"Lopeta tuo honottaminen!" -Isukki kehuu laulutaitoja..
inessiv
16.03.2006 00:13:14
Heh, liittyy sen verran vähän aiheeseen että pakko sanoa. Isäni ei ole koskaan sanonut minulle laulamisestani mitään, mutta useamman kerran pikkuveljeni (jonka opastin joku vuosi sitten laulumusiikin saloihin, on kiva kun on joku jonka kanssa kuunnella levyjä ja vaikka laulaakin) on paljastanut, notta hra on kehunut ääntäni, kun olen suihkussa hoilotellut jotain kivaa aariaa :D

Mistähän johtuu, että lähes joka ilta hiipii puseroon sellainen "entä jos en enää osaakaan laulaa" -tunne? Tekisi mieli kokeilla onko ääni tallella ja entisensä, vaan kun ei enää kehtaa naapureita häiritä. Seuraavana päivänä ei muista mitään, ja laulu kulkee ihan ku ennenkin. Ja illalla taas sama. Kohtalotovereita?

Epäasiallista fiilistelyä: laulu kulkee aika loistavasti (pienen nuhapaussin jälkeen), kehityn koko ajan. Hyvä olo. Nyt olen treenannut pääsykokeisiin, ja joka päivä saan lisää itseluottamusta. Parasta on kun laulelen yhtä Händelin aariaa ja joskus saa kuviot kulkemaan kuin sula voi, tulee sellaista kultaketjua vaan.

Tuohon kultaketjuun liittäkää omat hyvät ja pahat päivänne, oi kanssa laulaja(ttare)t! Jokainen päivä(kin) on laulun arvoinen.
Suu
16.03.2006 17:34:14
Aiku kiva isukki.

Noi kommentit oli tosiaan luokkaa "mitä sä tolleen huudat" ja "miksi et laula jotain kaunista niin kuin vaikka Sulle Salaisuuden Kertoa Mä Voisin? sopisi paljon paremmin sulle"

Argh. ;D
sound in - pleasure out
faith
16.03.2006 17:51:30
Noi kommentit oli tosiaan luokkaa "mitä sä tolleen huudat" ja "miksi et laula jotain kaunista niin kuin vaikka Sulle Salaisuuden Kertoa Mä Voisin? sopisi paljon paremmin sulle"

Argh. ;D

Joo, kyllä mullekki tulee tuommosta palautetta välillä, jos oon reenannu kauemman aikaa ja mut halutaan vaientaa =)

Nyt ei tosin oo tarvinu ku ei oo pystyny laulaan =(
"Lopeta tuo honottaminen!" -Isukki kehuu laulutaitoja..
tiina62
23.03.2006 12:24:08
Lähdin pitkästä aikaa eilen kokeilemaan karaokekisoihin ja pääsin jatkoon! En jännittänyt tällä kertaa liikaa. Pieni jännitys teki esitykselle vain hyvää!
Aurinkua päivään!
Suu
23.03.2006 23:20:36
Lähdin pitkästä aikaa eilen kokeilemaan karaokekisoihin ja pääsin jatkoon! En jännittänyt tällä kertaa liikaa. Pieni jännitys teki esitykselle vain hyvää!

Onneksi olkoon. :D

Hieno meininki! |,,/
sound in - pleasure out
tarrasque
26.03.2006 18:49:15

Offtopic-lässyttelyt jää myös Puhaltimet-osiossa kohtalaisen pieneksi.
THE SHIP IS SINKING, THE SHIP IS SINKING, THE SHIP IS SINKING
fifi
26.03.2006 18:50:57

Kyl mää tän aina luen mut kun ei keksi mitään kirjoitettavaa... :)
faith
26.03.2006 19:38:07

Onhan siellä cup-mute, mut se jääpii sinne =)
Kyllä mie sen tiesin, kokkeilin vaan että huomaaksie...
faith
27.03.2006 19:14:24
En viitti tälle avata uutta ketjua, joten laitan tänne..

Eli. Minua pyyettiin laulamaan veteraanijuhlaan.. säestyksenä on joko kitara/basso tai sitte piano. Toiveena olis jotaki isänmaallista/perinteistä, mielellään siis suomeksi. Mutta itelle on tuommonen ala jääny aika tuntemattomaksi.. Tosin sain luvan että jotain järkevää muutaki saan laulaa (eli rauhallista tms, mikä nyt 80-v papparaisille ja mummeleille sopii).

Joten, olisko heittää lauluehotuksia?? En viittis hirveästi selailla noita laulukirjoja, kun tuo kansanlauluosasto tuntuu jotenki etäiseltä enkä siis osaa sanoa mikä olis hyvä/mistä sais sovittamalla hyvän. Kaikki ehotukset otetaan kiitollisuudella vastaan.
hannakatriina
27.03.2006 19:37:51

Minua pyyettiin laulamaan veteraanijuhlaan.. Joten, olisko heittää lauluehotuksia??

Täällä Pohjantähden alla (Petri Laaksonen), kaikki sota-ajan kaunismelodiset iskelmät, esim. Äänisen aallot tai jotain Harmony Sisters/Metro-tytöt osastoa (Kynttilöiden syttyessä, eli siis tämä Illan rauha kun syliin maan sulkee..), Isoisän olkihattu, Ystävän laulu, Balladi Olavinlinnasta... ja jos oikein haluat saada ihmiset itkemään niin laula Evakon laulu. Se saa minullekin kyyneleet silmiin, kun on niin koskettava tarina. Varmaan liippaa läheltä monen juhlassa olijan elämää. Tosin siinä laulussa on säkeistöjä muistaakseni jotain kymmenen, mutta muutamakin riittää saamaan ihmiset liikuttuneeseen mielentilaan, etenkin jos saat tulkittua biisin hyvin.
hannakatriina
27.03.2006 19:43:20

Onko joku muu kärsinyt karaoken ihan kamalista kaiuista? Tuli viikonloppuna pitkästä aikaa muun biletyksen ohessa käväistyä karaokessa ja vedettyä yks rokkibiisi. Soundihan oli ihan järkyttävä! Onhan se totta, ettei joka tyypille voi rakentaa erilaista ekvalisointia yms. mutta onko niissä karaokesäädöissä aina noin kamalasti kaikua ja miks? En tiedä mille lienee kauemmaksi kuulostanut, mutta siinä paikassa missä itse seisoin, oli kyllä tosi hirveetä laulaa, etenkään kun ei oo tottunu siihen, että monitoreista tulee tuollaista määrää kaikua. Äänihän ihan tuntui huojuvan ja väreilevän taustaa myöten, hyvä kun edes sävellajissa pysyin... ja siis olin juonut siihen mennessä vaan kaks siideriä, että humalan piikkiin tuota kerrassaan omituista kuulokuvaa ei voi laittaa. Niin, onko karaokessa aina tuollainen hillitön kaiku (siinä laulupaikalla), oliko tämä jotenkin outo karaokevetäjä, vai oonko vaan tottunut liian hyvälle omilla keikoilla..?
faith
28.03.2006 15:07:14
Täällä Pohjantähden alla (Petri Laaksonen), kaikki sota-ajan kaunismelodiset iskelmät, esim. Äänisen aallot tai jotain Harmony Sisters/Metro-tytöt osastoa (Kynttilöiden syttyessä, eli siis tämä Illan rauha kun syliin maan sulkee..), Isoisän olkihattu, Ystävän laulu, Balladi Olavinlinnasta... ja jos oikein haluat saada ihmiset itkemään niin laula Evakon laulu. Se saa minullekin kyyneleet silmiin, kun on niin koskettava tarina. Varmaan liippaa läheltä monen juhlassa olijan elämää. Tosin siinä laulussa on säkeistöjä muistaakseni jotain kymmenen, mutta muutamakin riittää saamaan ihmiset liikuttuneeseen mielentilaan, etenkin jos saat tulkittua biisin hyvin.

Tuota ensimmäistä pohdiskelin, mutta se on tuolla kyseisessä juhlassa niin puhkikulutettu etten viittis (olen siis ollu siellä joka vuosi soittamassa 5.luokalta lähtien, eli on tullu tutuksi *heh* ..laulua siellä tosin ei ole ollu läheskään joka kerta, mutta puhallinmusiikkia aina). Tosin se on hätävara, kun siihen nyt ainaki olis nuotit.
Tuo viiminen biisi kuulostaa aika lupaavalta.. Kuka esittää/mistä löytäis nuotit, tiiätkö tärppiä esim toivelaulukirjasta?

Hmm, Georg Malmsténilla on ainaki hienoja biisejä kans, tykkään soittaa niitä. Laulaen en oo kokeillu.. Meillä oli kerran semmonen 3h juhlakonsertti, vain Malmsténin biisejä.

Juu, kiitti vinkeistä, lähen noita tutkaileen. Tosin esiintyminen ei oo ihan varmaa, kun ääni on välillä aika huonossa kunnossa. Mutta toivotaan, siitä sais hyvää kokemusta =)
hannakatriina
28.03.2006 22:13:26

Tuo viiminen biisi kuulostaa aika lupaavalta.. Kuka esittää/mistä löytäis nuotit, tiiätkö tärppiä esim toivelaulukirjasta?

Evakon laulu löytyy ainakin kirjasta "Sininen ja valkoinen - Suomalaisten rakkaimmat sävelmät 1917-1992", joten tod.näk. on myös toivelaulukirjoissa, kun on Fazer Musiikin kustantama. Itse asiassa kun tarkemmin mietin, niin saattaa olla muuten toivelaulukirja 7:ssa, siinä vaaleenruskeessa...tää on vaan hämärä muistikuva, enkä voi tarkistaa kun ne kirjat on äidin luona. Biisin tekijä on Veikko Lavi, en sitten tiedä liekö kyseistä kappaletta levyttänytkin.
LNA
28.03.2006 22:21:06 (muokattu 28.03.2006 22:23:16)

Terveisiä Astialta.

Helkkari kun on rankkaa tää tutioelämä. Päivärytmi on ihan sekaisin -> herätään kolmen-neljän maissa iltapäivällä, työt aloitetaan kuuden aikoihin illalla ja painetaan yömyöhään.. Ja töiden jälkeen (joskus vuorokauden vaihtumisen jälkeen) syödään, katsotaan tietenkin muutamat X-fileet, pelataan vähän pleikka kakkosella SSX-3:sta ja syödään vähän lisää, ja sitten nukkumaan joskus kuuden aikaan aamulla. Yhdeksän-kymmenen tunnin unet ja seuraavana päivänä sama homma.

Luojan kiitos meitä on kaksi joikhaajaa yhtyeessä, niin voidaan vääntää äänitykset vuoroin että saa ääni välillä levätä kunnolla..

Äänittäjä-tuottaja Anssi Kippo on onneksi niin käsittämättömän hyvä tyyppi kuin myös rautainen (ehkä jopa titaaninen) ammattilainen. Ja tietty tosi ihQ! :)
Olen nallerginen irtokarkeille.
faith
28.03.2006 22:24:13
Evakon laulu löytyy ainakin kirjasta "Sininen ja valkoinen - Suomalaisten rakkaimmat sävelmät 1917-1992", joten tod.näk. on myös toivelaulukirjoissa, kun on Fazer Musiikin kustantama. Itse asiassa kun tarkemmin mietin, niin saattaa olla muuten toivelaulukirja 7:ssa, siinä vaaleenruskeessa...tää on vaan hämärä muistikuva, enkä voi tarkistaa kun ne kirjat on äidin luona. Biisin tekijä on Veikko Lavi, en sitten tiedä liekö kyseistä kappaletta levyttänytkin.

Ahaa, no sitten se taiski olla helppo homma kun meillä pitäis olla ainaki toisen noista kirjoista. Eipä ole ikinä sattunu silmään =D Kiitos kovasti.
hannakatriina
01.04.2006 21:40:10

Kaikkeen sitä joutuukin/suostuukin..! Nyt on sitten laulettu julkisesti bossanovaa portugalin kielellä puputytön vetimissä (= verkkosukkikset, saappaat, pupunkorvat, minihame, töpöhäntä jne.). Eikä kyseessä edes ollut mikään polttarijuttu. Pitänee kai alkaa kirjata johonkin muistiin kummallisimpia esiintymistilanteita mihin on päätynyt. Muilla yhtä outoja kokemuksia..?
insight
02.04.2006 01:44:12 (muokattu 02.04.2006 01:50:56)
Terveisiä Astialta.

Mä lauloin ekan studiosession 1994 Astia-studiolla =)
Eli toi mikä mulla on tossa näytteessäkin.
fifi
02.04.2006 17:02:15

Kaikkeen sitä joutuukin/suostuukin..! Nyt on sitten laulettu julkisesti bossanovaa portugalin kielellä puputytön vetimissä (= verkkosukkikset, saappaat, pupunkorvat, minihame, töpöhäntä jne.). Eikä kyseessä edes ollut mikään polttarijuttu. Pitänee kai alkaa kirjata johonkin muistiin kummallisimpia esiintymistilanteita mihin on päätynyt. Muilla yhtä outoja kokemuksia..?

Ainakin yksi extreme-kokemus tulee mieleen: joululauluja tonttuasussa ulkona - pakkasta -10 astetta ja raaka tuuli... Joka kerta kun suunsa aukoi, tuntui, että koko kurkku jäätyy. Kyseisen parituntisen jälkeen keho tuntui syväjäädytetyltä. *hrrrrrr*
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)