Aihe: "Rääkyminen"
1 2 3 4 554 55 56 57 5863 64 65 66 67
jwa
24.07.2010 09:14:25
CrusifyMe: Tässä on nykysen huudon tila http://www.mikseri.net/playsong.php?id=426676

tässäpä olikin hyvä huutosoundi. tuo puhdas virittely olikin sitten oikeasti - ja rehellisesti - aivan karmeaa kuultavaa. tuo huuto on todella loistava - enemmän voisi yrittää saada sitä persoonallista ääntä siihen sekaan, mutta totta tosiaan hyvin toimii.
"The day you die is the day I smile"
Kaakatus
25.07.2010 14:46:15
jwa: tuohon laulusoundiin voisi saada aika paljonkin lisää mixaamalla. nyt kuulostaa semmoiselta kuivakalta tynnyrisoundilta - ihan ok, mutta kannattaisi käyttää enemmän sitä raakaa voimaa niin kuuluisi äänessäkin. tässä on mielestäni vähän samaa ongelmaa kuin monella uraauurtavallakin bändin laulajalla jotta vedetään kyllä ok soundilla ja sitä rataa...mutta kun mielestäni kaikkien kuolonmetalligenrejen laulutyylit vain kuulostavat paremmalta mitä aggressiivisemmin pystyy vetämään. lisää voimaa ja tunnetta niin hyvä siitä tulee.

Tattista! Täytyy vielä tuota miksaamista harjoitella lisää uuden materiaalin ääressä. Vokaaleissa pääsi käymään semmoinen pikkukämmi, että kaikille omille raidoilleni tuli jotain ihme surinaa. Tämä voi vaikuttaa aika pahasti efektien toimivuuteen. Täytyy kuitenkin vielä koittaa saada lisää sitä agrea sinne raidalle! (:
Soitetaan nopeammin kuin osataan.
Nefegoth
26.07.2010 01:27:12 (muokattu 26.07.2010 01:34:56)
Itse taas pidin enemmän kaakatuksen kuin crusifyn tyylistä, noh sitä on erilaisia makuja. Itsellä välillä karjuessa alkaa huimata, varmaan johtuu hengityksestä.
jwa
26.07.2010 10:52:07
Kaakatus: Tattista! Täytyy vielä tuota miksaamista harjoitella lisää uuden materiaalin ääressä. Vokaaleissa pääsi käymään semmoinen pikkukämmi, että kaikille omille raidoilleni tuli jotain ihme surinaa. Tämä voi vaikuttaa aika pahasti efektien toimivuuteen. Täytyy kuitenkin vielä koittaa saada lisää sitä agrea sinne raidalle! (:

tod näk digitaalisurinaa - zekkaa, että kaikki kaapelit on ehjiä, liitokset kunnolla ja lisäksi sitä saattaa tulla samaan jakorasiaan kytketyistä muista laitteista.
Kaakatus
26.07.2010 11:11:29 (muokattu 26.07.2010 15:02:43)
jwa: tod näk digitaalisurinaa - zekkaa, että kaikki kaapelit on ehjiä, liitokset kunnolla ja lisäksi sitä saattaa tulla samaan jakorasiaan kytketyistä muista laitteista.

Itse epäilen riittämätöntä phantomia. Normaalisti käytössä putkietunen, mutta putken hajottua piti vetää suoraan m-audioon. Dynaamisen kanssa toimi hyvin, mutta Röde tykkäsi kyttyrää. Korjatun putkietusen kanssa pelaa taas nätisti.

@Nefegoth, Mukava kuulla että jollekkin uppoaa.
jwa
26.07.2010 17:22:12
Kaakatus: Itse epäilen riittämätöntä phantomia. Normaalisti käytössä putkietunen, mutta putken hajottua piti vetää suoraan m-audioon. Dynaamisen kanssa toimi hyvin, mutta Röde tykkäsi kyttyrää. Korjatun putkietusen kanssa pelaa taas nätisti.

@Nefegoth, Mukava kuulla että jollekkin uppoaa.

jaa - no Röde onkin aivan omaa luokkaansa. siinäpä onkin mielenkiintoinen mikki. joskus aikanaan en saanut semmoisella kunnon soundia oikein millään - päädyin aina akg:n konkkaan koska saa helposti kireän ja tiukan soundin. nyt vedin viime talvena tulevan täyspitkän kaikki raidat rödellä ja kas - soundi on aivan helvetin hyvä. ilmeisesti joko ääniala sopii nykyään paremmin siihen tai sitten äänitystila oli paremmin hanskassa; isoa tilaa ympärillä, mutta dempattuna - ei varsinaista koppia ollenkaan. ja tietenkin mixaajakin tuntui ymmärtävän äänen päälle hiukka enempi kuin aiemmat ;-) joskin itse käytin trankkuetusta ja aika paskaa perus sellaista.
Katana94
26.07.2010 20:08:44 (muokattu 26.07.2010 20:12:21)
Ois semmonen kysymys kun nyt näin nopeasti aloitin opettelemaan örisemään, niin vaikka tekniikan ja hengityksen pitäisi olla kunnossa niin kurkussa tuntuu karhealta. Ei mitenkään kipeä. Voiko se johtua näin äkillisestä örinä opettelusta vai örisenkö väärin?

Edit: Vettä tulee juotua paljon ennen ja örinän aikanakin. Eikä ääni ole laulun jälkeen mitenkään erityisen käheä tms.
Nefegoth
26.07.2010 23:06:42
Kaakatus nyt teidän biisi soi mun päässä välillä :/
Kaakatus
27.07.2010 13:53:53
Nefegoth: Kaakatus nyt teidän biisi soi mun päässä välillä :/

Hehe, mun biiseistä on ennenkin sanottu noin. Otan kohteliaisuutena. :)
Nefegoth
27.07.2010 21:22:43
Kaakatus: Hehe, mun biiseistä on ennenkin sanottu noin. Otan kohteliaisuutena. :)

Jooh no sehän onki vaan hyväks sul jos porukka muistaa sun bandias.
Is
30.07.2010 17:48:22

Laitetaas omakin näyte tänne
http://www.mikseri.net/artists/myfuneral.54621.php

Kahdessa ylimmässä biisisä ei "lauluun" ole käytetty juuri minkäänlaista efektiä,pois lukien pieni määrä kaikua.
ooidort
30.07.2010 19:16:20
http://dl.dropbox.com/u/5798359/INSPEEECCTOOORR.mp3

No heitelläänpäs itsekkin omaa vokalisointia tänne. Paljon on porukka rinnastanut LoGin Blytheen, omasta mielestä voksuni ovat monotonista ja teennäistä vääntöä. Sanokaas gurut että miltäs se nyt kuulostaakaan. ;)
www.mikseri.net/osqvalitut
Ihminen?
31.07.2010 21:17:18 (muokattu 31.07.2010 21:23:49)
Näin jossain, muistaakseni "Retards of Bodom" -nimisessä videossa että Alexi Laiho olis juonu jotain tavaraa missä on tupakantumppeja seassa, oksentanu perään niin että toi herran lauluääni on aika lähellä siinä. Ei kovin terveellistä(etenkään sille jätkälle, jonka tumpit ne oli)? Edit: kuuntelin saman kohan uudestaan ja siin oli jotain viinaa seassa, merkki ei itelle selvinny.
Humanoid
01.08.2010 11:03:48
ooidort: http://dl.dropbox.com/u/5798359/INSPEEECCTOOORR.mp3

No heitelläänpäs itsekkin omaa vokalisointia tänne. Paljon on porukka rinnastanut LoGin Blytheen, omasta mielestä voksuni ovat monotonista ja teennäistä vääntöä. Sanokaas gurut että miltäs se nyt kuulostaakaan. ;)

Toimii, biisi mukaanluettuna :)
Sami / Ääniportti
Neliö
03.08.2010 16:19:27
Hei! Voisiko joku kuvailla miten tuota palleaa saisi tuohon murinaan mukaan? Eli osaan tehdä säröä ääneen, tekniikkani ei satu tai tunnu missään, mutta murinastani puuttuu se "puhti" ja voima. Olen 16-vuotias ja äänenmurros loppunut jo pari vuotta sitten. Kiitos!
Humanoid
03.08.2010 19:51:03
Neliö: Hei! Voisiko joku kuvailla miten tuota palleaa saisi tuohon murinaan mukaan? Eli osaan tehdä säröä ääneen, tekniikkani ei satu tai tunnu missään, mutta murinastani puuttuu se "puhti" ja voima. Olen 16-vuotias ja äänenmurros loppunut jo pari vuotta sitten. Kiitos!

Kokeile lähestyä tuota pallean treenaamista ensin ihan normaalin laulun kautta. Testaa sitten sieltä opittuja keinoja murinaan, niin suattaapi se puhti löytyä :)
Sami / Ääniportti
-daali
06.08.2010 13:29:40
Olen 16-vuotias ja äänenmurros loppunut jo pari vuotta sitten. Kiitos!

aika aikasin sulla äänenmurros loppu...
Nefegoth
06.08.2010 15:22:42 (muokattu 06.08.2010 15:25:16)
-daali: aika aikasin sulla äänenmurros loppu...

Minkä ikäsenä se sitten yleensä loppuu muuten? Ei sillä että mulla olis vielä, ei ainakaan pitäis olla kun 17 olen. Eikse yleensä just 14vuotiaana lopu?
ooidort
06.08.2010 15:58:00
Nefegoth: Minkä ikäsenä se sitten yleensä loppuu muuten? Ei sillä että mulla olis vielä, ei ainakaan pitäis olla kun 17 olen. Eikse yleensä just 14vuotiaana lopu?

Taitaa lähinnä alkaa 14-vuotiaana.
www.mikseri.net/osqvalitut
Neliö
08.08.2010 02:41:37
Kannattaa ottaa huomioon että ihmisiäkin on aika monenlaista sorttia, osa on 190- senttisiä kolmetoistavuotiaana ja toiset "helareita" vielä 18v. Minulla alkoi murrosikä aikaisin ja siinä kaikki.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)