Aihe: miten opitaan öriseen
1
somba
17.04.2005 19:42:05
black metal bändi tarvis laulajan ja mää sanoin nille että mää voin laulaa jos osaan.Joten miten opitaan laulaan blackiä
Sa,kke
17.04.2005 23:46:35
Tästähän oli just äsken juttua. En minä tiedä onko siihen mitään kikkaa, niin kuin ei taida moneen muuhunkaan asiaan olla. Treenaa! Mutta en kyllä henkilökohtaisesti suosittelisi opettelemaan, jotain tiettyä lauluääntä. Jokaisella henkilöllä kuitenkin on se oma persoonallinen äänensä.
And rämina goe's on... r0k r0k. "Nazi punks fuck off"
Cadaver
18.04.2005 10:56:06 (muokattu 18.04.2005 14:12:26)

Yritä saada ääni porlottamaan/kurnuttamaan ilman suurempaa kurkun jännittämistä (= rasittamista) Oman kokemuksen mukaan esim. Abbathin "korppiäänen" matkimisella saattaa päästä hyvin alkuun. Alkuun päästyä sitten kenenkään matkimista parempi vaihtoehto on varmaan vain yrittää eläytyä lyriikoiden rienaavuuteen, niin persoonallinen tulkinta voi löytyä melkolailla itsestään. Täysin ilman kurkunrasitusta/tuskaa tuo tuskin kuitenkaan onnistuu...

Nämä nyt siis vinkkeinä enemmän korinaan kuin örinään, jos kerran bläkistä on kyse.
Freedom, Metal & Might: Agent Metal Saksaheviä: Revenant Rienausta: Riivaaja
Unworthy Knight
18.04.2005 13:17:31 (muokattu 18.04.2005 13:18:30)
En mie lannistaa halua, mutta minun silmissä tää on vähän hassua.
Harvaan bändiin otetaan esim. kitaristia joka ei osaa soittaa yhtään kitaraa.
Miksi lailaja joka ei osaa yhtään hommaansa?

Vaikka bändin kansa osan jutoista parhaiten oppii.

Mene Lukemaan tuo rääkymis topickki siellä on kaikkea jonka pitäsis tukea tätä tyyliä.
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=37&t=66356&o=0&co=0

Ja omien juttujen hakemienen ja käyttäminen on aian hienoa.
Kunhan vaan uskoo niihin sillä kaikeasta erikoisesta saa aina välillä sapiskaa.
"Hail to eternal Troo Haapawater Frost-Metallism!! Total Musicism and lighting fast drummings. Mythical lyricalism!" -leka K100#3
Shagroth
26.04.2005 12:40:40 (muokattu 26.04.2005 12:41:06)

Sanoisinko kun itse örisijä olen, että ns. "oikeaoppiseen" örimiseen menee aikaa ennenkun sen taitaa. Nimittäin yleensä ne jotka aloittavat sen puuhan niin tottakai ne kurkulla pelkästään sitä yrittävät ja sitten seuraavana päivänä valittelevat kun on ääni mennyt ja kurkku on kipeä. Itselläni ei ole ikinä kurkku kipeä eikä ääni maassa treenien eikä keikan jälkeen.

Pitää oppia ns. mahasta öriseminen. Sekin vaatii harjoittelua, mutta harjoitus tekee mestarin.

http://www.mikseri.net/anaktorian
Tuosta linkistä löytyy bändini musiikkia. Jos kiinnostaa kuulla minun örinääni.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)