Aihe: Örinä Ääni
1 2
Pahahiisi
30.08.2004 15:51:53
olen nyt soitellut bändini kanssa pari vuotta ja laulajasta ei ole ollut ikinä ja meiltä ei puhdasta lauluääntä löydy,
mutta kun kuuntelee bändejä kuten Dimmu Borgir, Cradle of Filt, In Flames etc. niin kukatahansa pystyisi laulaan sillain, mutta nyt tulee varsinainen kysymys: Miten voi TEHDÄ örinä äänen. jos saisi joitakin neuvoja olisin kyllä kiitollinen.
Mazah
30.08.2004 17:13:57 (muokattu 30.08.2004 17:15:19)

http://muusikoiden.net/keskustelu/s … &dest=subject&x=16&y=12

Suosittelen varsinkin "Örinä ja oikea tekniikka" thrediä mutta muissakin on asiaa. Kannattaa aina käyttää hakua ensin.
Mutta minä olen Kissanainen?
troubadour_86
04.09.2004 22:38:09
"Keskustelusta ei löytynyt yhtään hakuehtojasi vastaavaa kirjoitusta!"
Mazah
05.09.2004 16:41:17 (muokattu 05.09.2004 16:42:38)

"Keskustelusta löytyi 6 hakuehtojasi vastaavaa kirjoitusta! "

Ja tossa vielä se "örinä ja oikea tekniikka".
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=37&t=57880
Juho L
06.09.2004 00:17:12 (muokattu 06.09.2004 00:23:24)
mutta kun kuuntelee bändejä kuten Dimmu Borgir, Cradle of Filt, In Flames etc. niin kukatahansa pystyisi laulaan sillain

*vapautunutta naurua* Ai jos olisikin noin. Ensinnäkin minä pystyn hikiseen örisemään ja silloinkin kun saa öristyä, niin kurkku menee paskaksi ja se örinä kuulostaa ihan paskalta. (Edit: Puhumattakaan sitten kiljlunnasta, mikä on ihan hirveää kuultavaa ja sattuu kurkkuun ihan saatanasti. Black metal -laulanta ja muu sen tyyppinen on yllättävän teknistä.)

Pitääkin tutustua tuohon örinätekniikkalinkkiin, niin pääsee edistämään minun Cradle of Filth -parodiaa.
Golf on tosimiesten peli... *rehevää naurua*
Ihan Mukavien Ihmisten Kilta - Perustajajäsen #2.
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
Mazah
07.09.2004 12:05:11 (muokattu 07.09.2004 12:09:12)

*vapautunutta naurua* Ai jos olisikin noin. Ensinnäkin minä pystyn hikiseen örisemään ja silloinkin kun saa öristyä, niin kurkku menee paskaksi ja se örinä kuulostaa ihan paskalta. (Edit: Puhumattakaan sitten kiljlunnasta, mikä on ihan hirveää kuultavaa ja sattuu kurkkuun ihan saatanasti. Black metal -laulanta ja muu sen tyyppinen on yllättävän teknistä.)

Pitääkin tutustua tuohon örinätekniikkalinkkiin, niin pääsee edistämään minun Cradle of Filth -parodiaa.

Tarkoitus ei olekaan rikkoa itseään. Sen voi tehdä myös oikein jolloin se kuulostaa helvetin hyvältä ja munakkaalta + ei kuluta kurkkua ollenkaan. Toinen asia on se että kaikki ei pidä samoista asioista mikä sunkin proge-miehenä pitäisi tietää. Mutta kiitos turhasta kommentistasi!

Edit: myönnän kyllä että kysymys oli huvittavasti muotoiltu ja aiheuttaa ennakkoluuloja kysyjän iästä. Ja tämäkin asia on käyty niin monta kertaa jo läpi täällä eikä ihmiset vaan opi käyttämään sitä hakua. Toisaalta parempi sekin kuitenkin kun että nuori kaveri rikkoo äänihuulensa eikä pysty enää koskaan laulamaan saatika sitten örisemään...
Playboy
11.09.2004 01:08:06 (muokattu 11.09.2004 01:08:35)
olen nyt soitellut bändini kanssa pari vuotta ja laulajasta ei ole ollut ikinä ja meiltä ei puhdasta lauluääntä löydy,
mutta kun kuuntelee bändejä kuten Dimmu Borgir, Cradle of Filt, In Flames etc. niin kukatahansa pystyisi laulaan sillain, mutta nyt tulee varsinainen kysymys: Miten voi TEHDÄ örinä äänen. jos saisi joitakin neuvoja olisin kyllä kiitollinen.

Huoh..örinä on taitolaji missä pitää hallita oikea hengitystekniikka sun muut ja se on vaativaa siinä missä ''normaali hoilaaminenkin''..
Sitäpaitsi Dani Filthillä on varmaan leikattu äänihuulet niin monta kertaa että saat multa persettä jos laulat samallailla..

Anteeksi mutta kello on jo paljon ja muutenkin tuli tuolla kylällä otettua..
Pitäkää hauskaa päivin ja öin, sillä kuolema kuittaa univelat.. -Kristian Ranta-
Juho L
11.09.2004 22:30:18
Tarkoitus ei olekaan rikkoa itseään. Sen voi tehdä myös oikein jolloin se kuulostaa helvetin hyvältä ja munakkaalta + ei kuluta kurkkua ollenkaan. Toinen asia on se että kaikki ei pidä samoista asioista mikä sunkin proge-miehenä pitäisi tietää. Mutta kiitos turhasta kommentistasi!

Edit: myönnän kyllä että kysymys oli huvittavasti muotoiltu ja aiheuttaa ennakkoluuloja kysyjän iästä. Ja tämäkin asia on käyty niin monta kertaa jo läpi täällä eikä ihmiset vaan opi käyttämään sitä hakua. Toisaalta parempi sekin kuitenkin kun että nuori kaveri rikkoo äänihuulensa eikä pysty enää koskaan laulamaan saatika sitten örisemään...

Tulkitaan-tekstiä-oikein(tm). Lue uudestaan se kirjoitukseni.
Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
Mazah
12.09.2004 15:12:52

Tulkitaan-tekstiä-oikein(tm). Lue uudestaan se kirjoitukseni.

Selitä tyhmälle. Luin sen uudestaan ja edelleenkin tuntuu ihan yhtä vähättelevältä örisemisen ja siihen liittyvän musiikin suhteen.
Shaha Hevi-Kondoma
12.09.2004 19:14:56
ihan helppoa; laita kurkku kiinni ja päästä sieltä sellanen luja ääni ja huua ja puhu jonku aikaa silleen nii eiköhän se siitä. vähän limaa kurkussa nii se on helpompaa.
Perskele mikä päivä...
Unworthy Knight
12.09.2004 19:53:26
Selitä tyhmälle. Luin sen uudestaan ja edelleenkin tuntuu ihan yhtä vähättelevältä örisemisen ja siihen liittyvän musiikin suhteen.

Lue uudestaan. Ite en saa kirveelläkään puristettua tuosta jutusta oikeen mitään pahaa.

Ja todellakin käyttäkää sitä hakua ja penkokaa muutenkin. Ei täällä ole niin paljon aiheita että olis vaikea löytää ne missä asiaan on perehdytty.
"Hail to eternal Troo Haapawater Frost-Metallism!! Total Musicism and lighting fast drummings. Mythical lyricalism!" -leka K100#3
Juho L
12.09.2004 21:03:55

Väännetään rautalangasta.

Lainattu teksti:

mutta kun kuuntelee bändejä kuten Dimmu Borgir, Cradle of Filt, In Flames etc. niin kukatahansa pystyisi laulaan sillain

Kirjoitus:

*vapautunutta naurua* Ai jos olisikin noin. - Tämän kirjoitukseni alun on tarkoitus ilmaista eriävää mielipidettä yllä olevaan lainaukseen naureskelemalla ja toteamalla, ettei näin ole.

Ensinnäkin minä pystyn hikiseen örisemään ja silloinkin kun saa öristyä, niin kurkku menee paskaksi ja se örinä kuulostaa ihan paskalta. - Tässä osassa selvitän, kuinka en itse osaa öristä. Tässä siis perustelen eriävän kantani lainaukseen, jossa väitettiin jokaisen osaavan öristä.

(Edit: Puhumattakaan sitten kiljlunnasta, mikä on ihan hirveää kuultavaa ja sattuu kurkkuun ihan saatanasti. Black metal -laulanta ja muu sen tyyppinen on yllättävän teknistä.) - Tässä mainitaan suoraan, että Black metal -laulanta ja muu sen tyyppinen on teknistä, eikä röytämällä huudettua. Itse asiassa en edes tiedä miksi tätä täytyy kommentoida, sillä kirjoitan vain uudestaan jo kirjoittamaani.

Pitääkin tutustua tuohon örinätekniikkalinkkiin, niin pääsee edistämään minun Cradle of Filth -parodiaa. - Tässä tiedotan mitä aion seuraavaksi tehdä.

Ei voinut olla oikeasti noin vaikeaa.
Jimi
17.09.2004 13:51:08

Tapahtuuko tätä muillaki eli kun huudan/karjun ni sattuu vatsa lihaksii?
Siis mikä? Missä? Millon? Häh? En ymmärrä?
marke-
17.09.2004 17:26:40
örinä faq olis vissiin paikallaan
No chiefs, all indians.
bodom
27.09.2004 14:38:22
Oikeestaa iha helppoo, äänestäsi riippuen (korkea tai matala) kuuntele jotain örinä bändiä ottaaksesi mallia ja kun luulet olevasi valmis, ota mikki käteen ja harjoittele. huom. Kun laulat mikkiin laulaessa äänesi kuuloistaa erilaiselta joten älä jää ihmettelemään omaa ääntäsi äläkä välitä muitten kommenteista, alussa ääni aina välillä lähtee mutta ajan myötä kurkku kyllä tottuu, itselläni meni pari kuukautta ja jengi sanoo et mul on iha hyvä örinä ääni.
JAU!
Keppis
03.10.2004 19:20:31
kirjottelen ny tähän, ku en viitti uutta taas alottaa. Miten sen tekniikan vois löytää helpommin? Aina jos on viikon tai parin reenitauko, niin kestää jonkun aikaa, ennenkö löytyy se tekniikka, ettei kurkkuun satu. Onko tähän jotain vinkkejä?
Huonomuistisilla on vähemmän stressiä.
satanictrueevilblackslaughter666
06.10.2004 20:14:10
Hyvän tekniikan lisäksi saatanallisuus on tärkeää.
pekkalas
08.10.2004 12:07:41

Hyvän tekniikan lisäksi saatanallisuus on tärkeää.

ERITTÄIN vapautunutta naurua
Jep jep, neroja kaikkityyni
satanictrueevilblackslaughter666
08.10.2004 12:21:16
ERITTÄIN vapautunutta naurua

Älä naura, koira, tai teurastan!! Ja jos on pakko naura,tulee se tehdä perkeeellisesti.
Triskal
12.10.2004 22:51:59

Huh hah hoh hoh hoh. Noinko?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)