Aihe: Kaikki "raskaampi" laulu..
1
WokaListi
23.07.2004 00:12:01
Eli tänne kaikkea raskaaseen lauluun liityviä vihjeitä..
itse kysyisin tästä kunnon rääkymisestä, joka esiintyy muunmuassa nicole nimisellä bändillä..kuinka se tehdään?
toinen kysymys on, että kuinka saa hyvän örinä äänen, vähän vinkkejä aloittelevalle örisijälle/rääkyjälle :D
SSilver
23.07.2004 09:09:15
Aluksi kehottaisin vaihtamaan musiikkityyliä, koska..noh... omapa on valintanne.

Se riippuu suurilta osin iästäsi, että pystytkö edes rääkymään. Ei sitä paljoa murrosikäisen äänihuulilla ruveta tekemään (pieni kokemus puhuu). Ehkä sitten parikymppisen tupakan ja viinan rääkkäämän kultakurkun suusta lähtee.

Äh, antakaa asiantuntijat neuvoja. En mä osaa.
Kaikki menee päin vittua paitsi mulkku.
marke-
23.07.2004 16:08:14 (muokattu 23.07.2004 16:10:46)
Etkös itse ollu tehny topikin juuri jonka nimi on 'Rääkymistä' tms? Siellä on pari vinkkiä miten homma hoidetaan..

e: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=37&t=66356&o=0&co=0
No chiefs, all indians.
jwa
30.07.2004 22:36:00
vajaat 13 vuotta siitä kun aloitin. treenasin ensin "örinän"/murinan josta sitten parin vuoden päästä siirryin pikkuhiljaa nk huutolauluun/asennelauluun. siitä sitten pikkuhiljaa mukaan nk yläpään rääkymistä. eli tänä päivänä ja 28 kesää takana kaikki muut tyylisuunnat laullusta on käytössä paitsi itse ehta normaali laulaminen; heh. tää on se mun juttu. hmm - se miten mä äänen muodostan onkin sitten toinen juttu...olen yrittänyt sitä joillekkin opettaa, mutta en tiedä miten sen teen. periaatteessa rääkymisen volyymin on reilusti alhaisempi kuin esim normaalin huutamisen (esim koiran huutelu; heh).

helpointa on ehkä pikkuhiljaa kuunnella esim levyä jossa on samanmoinen ääni jota tavoittelee (esim anselmo/cavalera) ja ikään kuin matkii sitä (?). siitä sitten pikku hiljaa kai tajuaa sen miten fysiikka pelaa ja miten ääni muodostuu. näytettä äänijänteistäni voi käydä imuroimassa www.hevimachinery.com
-J
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)