Aihe: huutamalla ääni auki?
1
tepu
18.07.2003 12:24:44
Kattelin tossa yhtä maidenin rock in rio videoo ja Hallowed be thy namen ne "säkeistöt" jossa mennään aika kiivasta tahtia ja korkeelta ni ennen niitä Bruce huutaa ilmeisesti kurkku suorana( ei mikkiin tietty) ennen kuin aloittaa laulun. Saman on kuulemma tehny toton laulaja ennen jotain rankkaa biisiä. Käyny lavan sivulla ryystään vettä ja huutanu kun elukka. Mikähän taika siinä on..
the jokke
18.07.2003 13:02:46
en oikeen usko, että se toimii mitenkään positiivisesti. varmaan sitten yksilöllistä.
Fortune
18.07.2003 19:22:54
Sillä voi olla jotain tekemistä ihan henkisellä tasolla virittäytymisen kanssa, pieksetään keho ja äänihuulet oikealle adrenaliinitasolle.

Villi arvaus oli vain.
"Hau, vitun hiiri, hau!" -Lähikauppias
Auta köyhää, osta Talman, katso tori.
Unworthy Knight
18.07.2003 19:58:42
Kyllä pikkanen huutaminen tekee minulla äänelle hyvää(pieni hetki 15s.) ... Saan sen jälkeen äänen kontrolliin paremmin ja tiedän sen rajan missä homma menee huutamiseen. Mutta en monesti tee ympäristö tekijöiden johdosta...kunnon äänen avaus on kyllä parempi vaihtoehto,mutta myös pitempi.

Ei ole kyllä liika harrastettuna fiksun kuulonen temppu...Itekkin teen vaan jos ei ole aikaa lämmitää ääntä jonkin asteen avuksilla.
"...So croak the king of Grey."
valje
19.07.2003 20:36:14

Ehkä aluks kannattas availla ääntä ihan oikeella tavalla.. mistä on aiemmissa otsikoissa puhuttu jo aika paljon. Mut siinä vaiheessa kun pian pitää mennä lavalle huutamaan, ei tee pahaa kokeilla muutama kunnon kiljasu/karjasu!;)
*dancing in the graves*
Keppis
20.07.2003 20:50:35
Mää yleensä bändireenien alussa tykkään vetää jonkun biisin jossa saa kunnolla huutaa. Tuntuu että sen jälkeen saa paljon helpommin "laulettua". ihan kun ääni aukeis.
Tosi miehet kuuntelee vaan ukkosen jyrinää ja kattelee kun hevoset paskantaa!
the jokke
21.07.2003 12:08:32
Mää yleensä bändireenien alussa tykkään vetää jonkun biisin jossa saa kunnolla huutaa. Tuntuu että sen jälkeen saa paljon helpommin "laulettua". ihan kun ääni aukeis.

mä teen aina just päinvastoin. jos eka biisi on kauhea huutobiisi, niin ääni lähtee helposti.. näin mulla.
Tellervo
21.07.2003 18:20:25
Mulla tuo vaihtelee. Sen muistan elävästi, että kun viimekesän miitissä huusin Iron Maiden -setin läpi (kuulijan ominaisuudessa), sen jälkeen ääni kulki kuin enkeli. Taisi aueta paremmin kuin vuosiin. :) Luulenpa että jos ensin avaa äänen sillä tavalla että se on perusauki ja sitten huutaa "sointuisasti" eli ei rääkymällä, röörit on hyvin rasvattu käyttöä varten. Ihan puhdas mutu-tuntuma...
magnetman 004
21.07.2003 18:59:33

Satasen juoksijat ei ainakaan revi kylmiltään satasta lämmittelyksi. Jos jollain tuntuu toimivan, niin tarkastellaan loppuaikoja.
Terkkuja!
Unworthy Knight
21.07.2003 19:07:08
Satasen juoksijat ei ainakaan revi kylmiltään satasta lämmittelyksi. Jos jollain tuntuu toimivan, niin tarkastellaan loppuaikoja.

Mutta jos nyt verrataan kunnolla niin pikku huutaminenhan on vain pyrähdys satasesta... alku Startin puristus.
Ja 100m juoksu on sitten kipsu.
Ikäänkuin herätetään lihakset rajusti.

Mutta kuitenkin sanon, että lämmitely on hyvästä. Ja se muutenkin rentouttaa oloa ennen esiintymistä/treeniä/keikkaa.
"...So croak the king of Grey."
___Ozzy
25.07.2003 08:55:38

Mulla tuo tepsii kyllä. Mutta vain hetkellisesti, jollei sitä tehdä varovasti. Kunnon rääkäisy, sellainen, että pallit kutistuu avittaa, mutta saattaa sitten olla, että tuosta rykäisystä joutuu kärsimään koko loppukeikan jollei ääntä ole avattu huolella ennen rykäisyä. Jos avauspuoli on hanskassa, niin mitään ongelmia ei ole.
Tollainen keikkasetin kesken tapahtuva äänen virittely toimii mulla ainakin siksi, että mulla taitaa tuo ääni olla sellaista hitaastilämpenevää sorttia, keikka kun on jo ohi, niin silloin vasta alkaa ääni toimia kuten sen olisi halunnut toimivan keikalla, vaikka olisi äänen huolella avannutkin ennen keikkaa. Hyvä paikka tämän todentamiseen on treeneissä jos treenataan keikkasettiä. Eka setti takkuaa, toinen on jo loistava, kolmas kuin olisi Mike Patton.

Sairasta...

hoho
njaa...
Ta Wicked G
25.07.2003 10:13:26
Joo, saahan sen äänen auki huutamallakii, mutta ikävä kyllä ääni kuluukii paljon nopeemmin sillä tavalla. Ts, jos haluut heittää pitkänkii keikan, ei kannata huutaa ellei oo tosi hyvä ja kestävä ääni. Tää on ainakii mun henk. koht. mielipide.
Fuck the reality! I'm going home!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)