Ensinnäkin rahatilanne, eli suunnilleen 600€ olisi käytössä rahaa. Mikit löytyy ennestään, eli mikseri+kaapit-yhdistelmää haetaan. Millaiset kamat tuolla saa, ja osaatteko suositella suoraan jotain settiä? Mikseristä ois hyvä löytyä kaikua laululle. 2 kanavaa vähintään tulisi löytyä myös. Kamat tulisi pelkästään treeniskäyttöön. Kiitokset jo etukäteen ;) www.constantineband.net |
Kaiuttimiksi esim. aktiiviset DB Technologies Opera 210 Live:t. Mikseriksi vaikka joku pieni Behringer, jossa on 2 - 4 mikrofonikanavaa. Eli kannattaa satsata rahat kohtuuhyviin kaiuttimiin, ja hommailla sitten myöhemmin parempia miksereitä ja kaikulaitteita, kun rahatilanne sallii. Välttäkää The Boxeja. |
Jahas. Livepuolelta löytyy mikserin ja kaiuttimen ostajan ABC:t ja "My first speakers". Kaipa ne on luettu? Apricotti tuossa jo laittoi tuon dBtechin. Ei ny ole pöllömpi valinta. Mulla on bändillä monitoreina noita Basic100. Ei ole kundit valittaneet. Kamoja vaihdettaessa meillä oli periaatteena, että satsataan saliääneen ja budjetin loppuessa tingitään monitoreissa. Tuo basic100 sit oli sopivasti puolihintainen, myöskin puolisaundinen ja puoliäänenpaineinen. Mut pelkästään laulukaapiksi treenikämpälle, niin jos äänenpaine riittää, niin mikä ettei. Vaan jos tarvis on yksinomaan treeniksellä, niin yksikin ämyri saattaapi riittää. RCF310A on mun bändillä pääkajareina. Hinta on nykyään a_539,- Ääni on hyvä ja sitä tulee ihan Witusti. Jos budjetti on 600, niin tekisi mieleni sanoa, että osta yksi tuommoinen ja sille teline. Jos bändille pukkaa keikkaa, niin sit ennen keikkaa käytte hakemassa toisen samanmoisen. Mikseristä olen Aprikoosin kanssa sen verta erimieltä, että jos A tai B kustantaa X- euroa ja halvin vastaava Yamaha tai Soundcraft X+50E, niin en kahta kertaa silmää räpäyttäisi, ko laittaisin sen +50 lisää. One kind of music only - the good kind |
voisiko joku auttaa mikrofonin hankkimisessa Minä autan. Hyviä mikrofonimerkkejä on mm. Sennheiser, Audix, Shure, Beyerdynamic ja AKG. Etsi niiden luettelosta omalle kukkarollesi sopivia malleja. Sitten menet soitinliikkeeseen kokeilemaan niitä, ja valitset mieleisesi. Yli 100 e hintaluokassa ei noilta valmistajilta huonoa juuri löydy. |