irmeli 21.04.2008 11:14:10 | |
---|
Oisko ehdotuksia? Lähinnä maailmanmusa ja r&b -biisejä.. Alkaa olla pulaa ideoista. |
ap78 22.04.2008 08:41:19 | |
---|
Hyvä kysymys. Kaipaisin itsekin uusia ehdotuksia. Oletko sä selannut läpi kaikki Arethat ym.Vai pitääkö olla uutta r&B:tä? Maailmanmusiikkibiisejä tahdon makin löytää. A |
irmeli 22.04.2008 22:25:19 (muokattu 22.04.2008 22:27:59) | |
---|
Kaipa se pitäis olla 90-lukua ja sitä uudempaa, noin niinku pääpiirteittäin. Jotenkin ei Alicia Keys tai Beyoncekaan hirveesti houkuta. Mä löysin maailmanmusiikkiin Gloria Estefania ja Piafia. Celia Cruzilla on myös hyviä kuubajuttuja, vähän "ronskimpaa" kuin Estefan. Ja Luis Miguelilla on hienoja hitureita, esim. Historia de un amor (suom. Rakkauden satu...jolla ei ole mitään tekemistä Miguelin version kanssa, onneks ;)) Joku ehdotti myös irlantilaista musaa... Ja tietty samba ja bosis käy kun laulaa portugaliks...Mas que nada esim. R&B on kyl tosi hakusessa vielä. :/ edit: Angelique Kidjo on hyvä (kuulemma) jos tykkää Afrikkameiningistä. |
ap78 23.04.2008 13:24:24 | |
---|
R&B on muutenkin niin laaja käsite joten on aika varmaa että lähes kaikki mitä siihen osastoon tunkee,hyväksytään.Vanhoista biiseistä on tehny niin monia uusia versioita että huh huh! Ja kuka kieltää sinua tekemästä uutta versiota vanhemmasta kipaleesta. No bossaa on maailma pullollaan,eiku realbook-sarjan pariin muutamaksi tunniksi niin johan löytyy hyviä biisejä. Esimerkiksi Helsigissä Sibiksellä ja Metropolian popjazz-osastolla on huima ero mitä voi/saa/pitää tehdä c-kurssissa. Kannattaa siis selvittää oman koulun linjaus ja sit käyttää omaa luovuuttaan. felicidade tai miten ikänä kirjoitetaankaan on mahtava jobim:in tekemä bossa.Se ukkeli niitä on veistellyt tosi paljon.. |
irmeli 23.04.2008 16:24:40 | |
---|
Arabian rannassa kelpaa kuulemma Laura Pausinikin maailman musaan...?? Eiks se nyt kuitenkin oo aika poppista? Meneeköhän reggaeton samaan kategoriaan? "A ella le gusta la gasolina" ;) Eipä näihin todellakaan ole mitään absoluuttisia totuuksia. |
ap78 23.04.2008 17:36:13 | |
---|
aaah..sehän helpottaa kummasti sitten valintaa. Valitset kappaleet ja vaikka keksit sitten päästäsi että olet sillä ja sillä keikalla ollu ja siel ne soitti.. Ainakin mitä minä rouva Honkanen-Korhosta tiedän niin eipä se ole mun tutkinnoissa liikaa nillittänyt pilkun päälle. Eikös hän ole yksi näistä ohjaavista opettajistakin nykyään. Kervinen aikoinaan oli vähän tiukempi kategorioista.. |
minnmi 08.05.2008 20:01:28 (muokattu 08.05.2008 20:02:44) | |
---|
Tähän voisin esittää sellaisen tyhmän kysymyksen, että missähän voisi suorittaa pop/jazz-laulun C-kurssia? Pitääkö opiskella laulua tyyliin ammattikorkeassa? Menin tuossa äskettäin tekemään D:n ja sen pitemmälle en nykyisessä lauleskelupaikassa saa tehdä. Kuitenkin himottaisi noita tutkintoja vielä tehdä lisää jossain vaiheessa elämää... En aina jaksa olla minä. |
ap78 08.05.2008 23:39:36 | |
---|
ammattiopiskelijana ammattikorkeakoulussa tai sibiksessä.. |
irmeli 08.05.2008 23:53:11 | |
---|
Myös joissakin konservatorioissa voi tehdä, ainakin ammattilinjalla, esim. Turussa. |
minnmi 09.05.2008 19:39:40 | |
---|
Ok, eli en varmaan sit suorita tän enempää tutkintoja. Ellen jostain syystä päädy sitten vaihtamaan alaa :D En aina jaksa olla minä. |
irmeli 10.05.2008 13:07:29 | |
---|
Ja yks vaihtoehto on että käyt yksityistunneilla ja kun aika on valmis, meet tekemään tutkinnon johonkin oppilaitokseen. D-tutkinnon tekeminen maksaa n. 100e. |
minnmi 12.05.2008 15:29:33 | |
---|
Ja yks vaihtoehto on että käyt yksityistunneilla ja kun aika on valmis, meet tekemään tutkinnon johonkin oppilaitokseen. D-tutkinnon tekeminen maksaa n. 100e. D:n olen jo tehnyt. C lähinnä kiinnostaa jossain vaiheessa elämää. En aina jaksa olla minä. |
irmeli 12.05.2008 22:56:26 | |
---|
Siinä samoissa hinnoissa pyörii, tuo oli vain esimerkki. |
tanjuli 12.05.2008 23:37:16 | |
---|
Siinä samoissa hinnoissa pyörii, tuo oli vain esimerkki. Eikös periaatteessa A:han asti ole mahdollista tehdä tuolla systeemillä, näin oon ainakin käsittänyt? (poislukien sit tietty nää jotkut laitokset kuten Akatemia, jossa pitää olla läsnäolevana ja kirjoilla, että myönnetään oikeus tehdä tutkinto) [i hear voices but at least they're on tune] |
irmeli 14.05.2008 00:06:48 | |
---|
Näin mä ainakin olen ymmärtänyt. |
ap78 14.05.2008 11:59:43 | |
---|
juuri eilen kuulin klassisesta laulajasta joka oli musiikkiopistossa tehnyt c-kurssin..eli rahalla saa ja mopolla pääsee! Hieno mahdollisuus niille keillä on fiksaatio kurssitutkintoihin.. |