Aihe: Laulukamat rautalangasta vääntäen: mitä, miten ja millä hintaa 1 | |
---|---|
![]() 10.04.2008 13:27:05 | |
Olen nyt tässä jonkin aikaa selaillut Internetin ihmemaailmaa ja muusikoiden.netin keskusteluja, mutta ei vaan mene sinne pieneen päähän ymmärrys. Eli siis, jos te viisaammeet voisitte valistaa tyhmempää, rautalangasta vääntäen: 1)mitä kaikkia laulukamoja vaaditaan itse laulamiseen, esim .pienen autotallibändin kanssa kohtuullisilla volyymeilla (siis mitä vähimmillään tarvittaisiin)? 2) mitä tarkoittavat termit aktiivi- ja passiivikaapit (mitä niillä on eroa)? 3)mitä tarkoitetaan pikkumiksereillä ja miksereillä laulukamojen yhteydessä, mikä niiden tarkoitus on? 4)onko kitara- tai bassovahvistimia mahdollista käyttää laulamisen yhteydessä, miten tämä käytännössä tapahtuu jos mahdollista? 5)mitä tarkoiteaan konkkamikillä ja haulikkomikillä, mikä on kompura ja miten se saadaan aikaan? 6)mihin hintaan olisi mahdollista ylipäätään hankkia toimivat laulukamppet, esim. edellä mainittuun autotallisoitteluun kohtuullisilla volyymeilla? Tässäpä näitä itseäni askarruttavia asioita. Pahoittelut jos toistan samoja kysymyksiä kuin jo aiemmissa keskusteluissa tällä palstalla, mutta turhauttaa tässä kun ei tunnu mistään saavaan ymmärrettävän tasoista tietoa. | |
![]() 10.04.2008 13:54:36 | |
Olen nyt tässä jonkin aikaa selaillut Internetin ihmemaailmaa ja muusikoiden.netin keskusteluja, mutta ei vaan mene sinne pieneen päähän ymmärrys. Eli siis, jos te viisaammeet voisitte valistaa tyhmempää, rautalangasta vääntäen: 1)mitä kaikkia laulukamoja vaaditaan itse laulamiseen, esim .pienen autotallibändin kanssa kohtuullisilla volyymeilla (siis mitä vähimmillään tarvittaisiin)? 2) mitä tarkoittavat termit aktiivi- ja passiivikaapit (mitä niillä on eroa)? 3)mitä tarkoitetaan pikkumiksereillä ja miksereillä laulukamojen yhteydessä, mikä niiden tarkoitus on? 4)onko kitara- tai bassovahvistimia mahdollista käyttää laulamisen yhteydessä, miten tämä käytännössä tapahtuu jos mahdollista? 5)mitä tarkoiteaan konkkamikillä ja haulikkomikillä, mikä on kompura ja miten se saadaan aikaan? 6)mihin hintaan olisi mahdollista ylipäätään hankkia toimivat laulukamppet, esim. edellä mainittuun autotallisoitteluun kohtuullisilla volyymeilla? Tässäpä näitä itseäni askarruttavia asioita. Pahoittelut jos toistan samoja kysymyksiä kuin jo aiemmissa keskusteluissa tällä palstalla, mutta turhauttaa tässä kun ei tunnu mistään saavaan ymmärrettävän tasoista tietoa. Vastaan jotain sekavaa sen olettamuksen pohjalta että nyt haetaan vain laulamiseen tarvittavia kamoja: 1) mikrofoni (tai useampi) + mikserivahvistin (tai mikseri + erillinen päätevahvistin) + passiivikaiutin (tai useampi) TAI mikrofoni (tai useampi) + mikseri + aktiivikaiutin (tai useampi) 2) aktiivikaiutin = vahvistin sisäänrakennettu itse kaiuttimeen, passiivikaiutin = ei vahvistinta 3) mikseriin menee mikkien ja muiden mahdollisten instrumenttien signaalit ja siitä ulos tulee signaalit jotka menee joko päätevahvistimelle tai suoraan kaiuttimille. Pikkumikseri on kai lähinnä pieni yksinkertainen mikseri jossa on vähän kanavia ja jota kai sitten yleensä käytetään vain laulu(j)a varten. 4) on mahdollista, mikkipiuha on vaan oltava tavallisella plugilla. Jos tarkoitus samaa vahvaria käyttää myös kitaran toistamiseen niin vahvarissa oltava min. 2 kanavaa. 5) konkka / haulikko: en tiedä tai en muista tai molempia. Tai haulikkotermiä en oo kyllä kuullukaan. Kompura kompressoi signaalia, käytetään usein just laulusignaaliin. Meilläki PA-setissä erillinen kompressori. 6) n. 200-300e tai melkeen mitä vaan. Riippuu iästä, merkistä, hankintapaikasta ja kaikesta mahdollisesta. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)