Aihe: Krooninen tonsilliitti/ Nielurisaleikkaus
1
Yakka
06.05.2007 12:16:18
Elikkä itsellä on edessä tämän kuun lopussa yllämainittu leikkaus ja josta sairaslomaa annetaan 2 viikkoa.

Kysymys kuuluukin, onko kellään tietoa voiko tuon 2 viikon jälkeen jo lauleskella normaalisti? Bändillämme on kesä/heinäkuun vaihteessa "uramme" isoin keikka/ tilaisuus ja näin ollen laululle jäävä harjoitusaika tuon sairasloman jälkeen on vain 2 viikkoa :(
Tyhmä on se joka rehkii, fiksu tekee sen minkä ehtii. - J. Kanerva
thrashmetallisti
07.05.2007 15:35:48

Elikkä itsellä on edessä tämän kuun lopussa yllämainittu leikkaus ja josta sairaslomaa annetaan 2 viikkoa.

Kysymys kuuluukin, onko kellään tietoa voiko tuon 2 viikon jälkeen jo lauleskella normaalisti? Bändillämme on kesä/heinäkuun vaihteessa "uramme" isoin keikka/ tilaisuus ja näin ollen laululle jäävä harjoitusaika tuon sairasloman jälkeen on vain 2 viikkoa :(

Kyllä mä olin ihan sen kaks viikkoa lähes syömättä mitään kiinteää ainakin. Tarkalleen en muista milloin lauleskelin taas, mut kyl mä sen leikkauksen jälkeen 3-4 viikkoa pitäisin suht hiljaista. Voihan se olla et kahden viikon jälkeen voit jo alkaa, varovasti.
Thrash till death! Thrashia Porista www.mikseri.net/polluted
okoranta
08.05.2007 12:50:54 (muokattu 08.05.2007 12:52:11)

Mulla on nielurisaleikkauksesta kulunut nyt vajaa neljä vuotta. Leikkauksen jälkeen minä en ainakaan pystynyt syömään oikein mitää reiluun viikkoon. Ainoastaan jäätelöä, särkylääkettä nestemmäisessä muodossa ja laihaa keittoa. Kurkkukivut kyllä menee tuossa kahdessa viikossa ohi, tai ainakin minulla meni. Toipumisaika vaihtelee ihmisten välillä aika paljon. Mulla oli pientä verenvuotoa vielä pari päivää leikkauksen jälkeen, joka hieman pitkitti toipumista. Jos otat rauhallisesti ensimmäiset kaksi viikkoa, niin uskon, että saatte sen pari viikkoa reenattua kyllä suht normaalisti ennen h-hetkeä. Muistaa vaan juoda nestettä ja välttää turhaa puhumista ja tehdä pienet äänenavaukset ennen reenejä, niin kyllä se siitä lähtee :)

On muuten hyvä keino päästä ylimääräisistä kiloista eroon tuo nielurisaleikkaus. Mulla tipahti kahden kuukauden aikana paino kymmenen kiloa ;)
ökö
Nidhöggr
08.05.2007 17:26:01 (muokattu 08.05.2007 17:28:58)
Itselläni oli tuo Krooninen Tonsilliittileikkaus noin kuukausi sitten. Eipä siinä mitään, kaksi viikkoa kuiskailua ja kylmää sosekeittoa, mutta nyt sekä rääkyminen ja puhdas laulu onnistuu aivan samalla tavalla kuin ennenkin.

Kannattaa pyytää lääkäriä kirjoittamaan särkylääkeresepti, kaikki eivät sitä automaattisesti tee ja 400mg burana ei auta oikein mitään. Sitten ennen keikkaa pidät jääpussia niskassa ja otat särkylääkkeen.
Krää-ähh.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)