Samppa90 10.05.2006 20:42:06 (muokattu 10.05.2006 20:44:58) | |
---|
Elikkäs tuntuu että toi nykynen mikki ei oikeen ota ääntä tarpeeks hyvin ja aattelin hankkii uuden mikin noin 100€ tai jos, halvemalla saa hyvän. Bänditreeneihin sekä keikalle.Ja kysynpä tässä samassa että,kuinka kaukana pitää olla suunnilleen mikrofonista että ääni kuuluu parhaiten? Hevi-Mies on eri mies. |
insight 11.05.2006 00:24:03 | |
---|
Dynaaminen mikrofoni ottaa sitä kovempaa, mitä lähempää laulat. Kai Shure 58 on edelleen ihan kelvollinen mikki kämpälle ja keikalle. © Registered nickname 2005-2006 |
paavi 11.05.2006 10:18:51 | |
---|
Dynaamiseen mikkiin tosiaan kannattaa laulaa ihan läheltä. Suu melkeinpä kiinni gridissä. Ei nyt ihan niellä sitä mikkiä, koska ääni lähtee kiertämäänkin silloin. Peukalosääntönä ehkä sellanen, että hiljaiset kohdat ihan kiinni mikissä ja huudot noin parinkymmenen sentin päästä. Mikkilaulu on ihan oma taiteenlajinsa, jossa voi kikkailla vaikka kuinka. OPERAATIO:LIVE Zadi
Seuraava ilta la 13.5 @ Liberté! |
Cocktus 11.05.2006 10:42:30 | |
---|
Elikkäs tuntuu että toi nykynen mikki ei oikeen ota ääntä tarpeeks hyvin ja aattelin hankkii uuden mikin noin 100€ tai jos, halvemalla saa hyvän. Bänditreeneihin sekä keikalle.Ja kysynpä tässä samassa että,kuinka kaukana pitää olla suunnilleen mikrofonista että ääni kuuluu parhaiten? Se joku Shure 58:n kopio (en muista merkkiä) saattaa olla ihan hyvä valinta jos ei halua käyttää rahojaan originaaliin. Taajuusvaste taitaa olla aika lähellä Shurea. Ainakin itse en korvalla huomaa soundissa eroa. Runkovaimennus ei toimi yhtä hyvin kuin alkuperäisessä. Kuitenkin maksaa vain vähän reilun kolmasosan aidosta Shuresta. En sitten tiedä lähteekö se herkemmiin kiertään tai kuinka hyvin se kestää käytössä, mut kai se ihan hyvä peli on. Itse päädyin silti Shureen. Kääpiö! |
valje 11.05.2006 11:27:03 | |
---|
Mulla on Opus69, sopii mulle paremmin ku toi 58, eli jos on mahista kokeilla jossain niin tartu tilaisuuteen. *Singers -blind, ignorant beasts of habit*
-Boethius (475-524) |
Samppa90 11.05.2006 20:35:23 | |
---|
Oon kyllä kuullu tosta shure 58 huonoo palautetta.Mutta voishan sitä koittaa. Hevi-Mies on eri mies. |
Cocktus 12.05.2006 10:31:29 | |
---|
Oon kyllä kuullu tosta shure 58 huonoo palautetta.Mutta voishan sitä koittaa. Kannattaa mennä liikkeeseen ja pyytää testiin vaikka tuota viiskasia ja Opus69:a. Ei kannata koittamatta ostaa. Kääpiö! |
kuunsirppi 14.05.2006 08:55:57 | |
---|
Mulla on Opus69, sopii mulle paremmin ku toi 58, eli jos on mahista kokeilla jossain niin tartu tilaisuuteen. Mulla on koekäytössä toi Opus69 ja meidän kiipparisti koko ajan harmittelee, kun siinä ei oo katkaisijaa, että kun en laula (esim.kitaristin lauluvuorolla), niin toi mun mikki ottaa sieltä lavalta "yleishälyä". Meillä ei siis oo mitään miksaajaa erikseen, eli kosketin- soittajan pitäis sitten vetää mun liuku aina nollille, kun en laula..... Mikki tuntuu musta muuten tosi hyvältä. Pitäiskös sitten olla semmonen katkaisijamallinen piuha? Eilen kokeilin myös Shuren 588 beta (?) mikkiä, jollainen kiipparistilla oli salkussaan. Se ei tuntunut ollenkaan yhtä hyvältä soundiltaan, kun toi Opus69. Ens viikonloppuna kokeilen Shuren 58:a. Tähän asti oon käyttänyt langatonta AKG:n HT81:tä, joka on ollut mulla about kuus vuotta. Opus hakkaa sen kyllä soundissa. Mä teen, mitä teen ja meen, minne meen! |
strophe 14.05.2006 19:44:32 | |
---|
Itselläni on AKG:n D880 ja olen ollut suhteellisen tyytyväinen laitteen toimintaan. Jossain vaiheessa luulin, että pönikkä on kiertoherkkä, mutta tajusin tuossa vähän aikaa sitten, että ongelma taisikin olla mikin sijoituksessa, sillä muutettuani hieman suuntimaa PA:n suhteen probleemaa ei ole enää esiintynyt. Toimiva vehje ja käytettynä sain Audiodivarista erittäin halvalla (muistaakseni 60€, kun oikea hinta liikkuu yli satasen hujakoilla. Voin suositella. Helppoa kuin lapsen lyöminen! |
migreeni 15.05.2006 00:48:48 | |
---|
Shure SM58 |
paavi 15.05.2006 11:53:21 | |
---|
Itselläni on AKG:n D880 ja olen ollut suhteellisen tyytyväinen laitteen toimintaan. Jossain vaiheessa luulin, että pönikkä on kiertoherkkä, mutta tajusin tuossa vähän aikaa sitten, että ongelma taisikin olla mikin sijoituksessa, sillä muutettuani hieman suuntimaa PA:n suhteen probleemaa ei ole enää esiintynyt. Toimiva vehje ja käytettynä sain Audiodivarista erittäin halvalla (muistaakseni 60€, kun oikea hinta liikkuu yli satasen hujakoilla. Voin suositella. Samoin suosittelen! Toistaa mun mielestä aidommin ainakin mun lauluäänen kuin esim. SM58. Toisaalta taitaa olla hieman kiertoherkempi, tuli todistettua (kai?) viimeksi lauantainakin. "The higher we go / the lower we'll find ourselves in the end / the more we think we know / the more there is to learn my friend" |
strophe 15.05.2006 22:21:35 | |
---|
Samoin suosittelen! Toistaa mun mielestä aidommin ainakin mun lauluäänen kuin esim. SM58. Toisaalta taitaa olla hieman kiertoherkempi, tuli todistettua (kai?) viimeksi lauantainakin. Tuo kiertoherkkyys ei sitten taida olla pelkästään omassa aivosolussani? Kyllähän sen saa kuriin, kunhan katsoo, ettei se hertta-alue osu juuri kaappien eteen. Helppoa kuin lapsen lyöminen! |
kuunsirppi 20.05.2006 13:33:58 | |
---|
Eilen kokeilin Shure 58:aa ja Opus69 hakkaa tuon mikin mennen tullen ainakin mun äänelle sopivana..... Mä teen, mitä teen ja meen, minne meen! |
markku.rankaisija 23.05.2006 12:55:38 | |
---|
Itelläni on Sennheiser e835, ja olen ollut tyytyväinen. Romantikkoitkijät #45 |
jumasound 28.05.2006 22:12:18 | |
---|
Itse olen kokeillut kaikenlaisia mikkejä omaan lauluuni.... olen tyytynyt n.40€ shure 58 kopioon.Merkki oli joku TSM 85. Samanlainen ulkokuori ja taajuuskaista ku shuressa. Keikoilla ei liiemmin huomattu alkuperäiseen eroa miksaajan kanssa. Yksi hyvä on myös Audio technikan PRO 63. Verrattu shuren 57:aan ja erittäin hyvä hinta/laatusuhde... Mutta kyllähän se ääni riippuu myös nappuloiden kääntäjästä ja PA:aan laadusta.... |
paavi 29.05.2006 00:04:04 | |
---|
Oikeestaan näitä "keikkamikkejä" pitäis testata keikkatilanteessa (tai mieluiten soundcheckissä bändin soittaessa mukana). SM58 taitaa ollakin juuri omiaan siinä tilanteessa. Jos vertailee soundeja yksinään treenikämpällä, moni muu mikki hakkaa soundin miellyttävyydessä kyseisen mikin. Tällanen huomio vaan tähän väliin. "The higher we go / the lower we'll find ourselves in the end / the more we think we know / the more there is to learn my friend" |
vesku.ka 29.05.2006 12:37:58 | |
---|
ite olen käytellyt jo pitkään shuren beta 58. Olen tässä viimeaikoina ajatellut testata tuota beyerdynamic opus 69:ää. Ei edes pahan hintainen ja monet sitä kehuvat. Ei taivaaseen hevillä pääse. |
vesku.ka 29.05.2006 12:39:33 | |
---|
Ei taivaaseen hevillä pääse. |
kuunsirppi 29.05.2006 16:06:27 | |
---|
ite olen käytellyt jo pitkään shuren beta 58. Olen tässä viimeaikoina ajatellut testata tuota beyerdynamic opus 69:ää. Ei edes pahan hintainen ja monet sitä kehuvat. Mä oon nyt kokeillut mun oman langattoman AKG:n jälkeen monia Shuren mikkejä ja mitä kaikkee, mutta toi Opus 69 on ainakin mun äänelle paras keikkatilanteessa. Tilasin sellaisen just äsken: 139 eur + 12 eur postimaksut. Toimitus heti (eli postissa ja saan sen huomenna hakee viiden jälkeen postista). Niin ja tilasin siis sen S-mallin, eli missä on se kytkin Mä teen, mitä teen ja meen, minne meen! |
Samppa90 29.05.2006 20:34:41 | |
---|
Testasin keikalla jotain mikkii ja sopi kun muna perseeseen.Vois harkita ostamista. Hevi-Mies on eri mies. |