Aihe: tietääkö kukaan mistä nuotit..
1
iskelmä10
09.03.2006 17:53:08
tietääkö kukaan mistä nuotit johanna pakosen kappaleeseen kerta viimeinen
hannakatriina
09.03.2006 21:28:51

tietääkö kukaan mistä nuotit johanna pakosen kappaleeseen kerta viimeinen

Hittibiiseihin taitaa löytyä julkaistut nuotit yleensä vasta noin vuoden viiveellä (ellei joku niitä sitä ennen kirjoittele nettiin tabulatuureiks tms.), ja eikös tuokin ole aika uusi kappale, yks niistä euroviisuista? Musiikkikaupoista tai netistä voi tietysti yrittää etsiä. Kirjastoihin ne hitit tulee viimeseks...

Kannattaa muuten opetella tekemään itse laput biiseistä, eli käytännössä poimia soinnut ja rakenteet levyltä. Loppujen lopuks "perusradiokama" on aika yksinkertaista musiikkia harmonioiden ym. puolesta ja muutenkin helposti nuotinnettavissa (keskimäärin varmaan 4-6 sointua, säkeistö 16 tahtia, kertosäe 8 tahtia...) Itse kun vääntää nuotit bändille, niin oppii jo biisin siinä samalla, ja näin pysyy myös hittikeikkaohjelmisto ajan hermolla. Ainahan ei välttämättä varsinaista melodianuottia edes tarvitse, sanat riittää ainakin minulle ja soittajat pärjää enimmäkseen soinnuilla. Suosittelen myös opettelemaan biisejä korvakuulolta, koska silloin ei jumitu niihin nuotteihin, vaan tekee enemmän musiikkia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)