Aihe: Sisäänpäinhengitysäänet
1
Jemo
19.08.2005 22:23:52

Meilläpäin on tapana leikkiä hevanderilaulajia. Minen ole koskaan päässyt edes falsetilla e:tä ylemmäs. Taannoin yksi kaveri kiljaisi tautisen kovan äänen, vaikka ennen olemme olleet aika tasoissa mitä korkeisiin kiljaisuihin tulee. "Vau! Miten sinä tuon teit?!" kysyin. "hengitä sisäänpäin ja kiristä sillai hauskasti kurkkua." Niinpä minä kokeilin, ja huomasin että tuollatapaa pääsee korkeammalle kuin Michael Jackson!
Myös eräs örinää harrastava tuttu sanoi että sisäänpäinörisemällä ja kääntämällä kaulaa oikealle tai vasemmalla saa komeita örröefektejä.

Kysymyksiin.
Voiko näin oppia "laulamaan" nuotteja tai säveliä? Minulla nuo äänet ovat aika sattumanvaraista vinkunaa. Ja toisekseen, onko tuo haitallista? Ei se nyt varsin satu, mutta ei se kaikkein miellyttävimpiin tunteisiinkaan kuulu..

-Kamikaze Kettunen
Olemme kuulemma jakomielitautinen. Muuten mukavia! -Einuli
Janus
19.08.2005 23:36:04
"Inhaled scream" taitaa olla oikea termi tolle äänenkäyttötavalle.
"I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie
"Mitä vaikeampi tilanne on, sitä helpommin siitä selviää. Se on asennekysymys." -Ola Elo
KTR
20.08.2005 00:51:01

Joo tuollaista inhaled-örinää kuulee luultavasti paljon Cryptopsyn levyillä? Taitaa jopa System of a Downin ekalla levyllä ainakin olla paikoin inhaled screamia kanssa.

Joskus huvikseen tuommoista inhaled-örinää harjottelin. Ekana kutitti kurkkua ihan pirusti, mutta sitten helpotti. Kuulosti joka tapauksessa huonolta.
lxi
21.08.2005 02:51:15
Joo tuollaista inhaled-örinää kuulee luultavasti paljon Cryptopsyn levyillä?

Tuleepa mieleen Cryptopsyn kappale Open Face Surgery, jolta löytyy noin 25 sekuntia pitkä yhtäjaksoinen rääkäisy, sisäänhengittämällä tehty.

Taitaa jopa System of a Downin ekalla levyllä ainakin olla paikoin inhaled screamia kanssa.

Joka levyltähän se Serjin maneeri löytyy. Sisäänhengitykseksi olen sen itse käsittänyt, kun se siltä kuulostaa. (Esimerkkejä: Prison Song ajassa 0:36, Cigaro 0:08)
The fact that no one understands you doesn't make you an artist.
kuunneltua
Jemo
21.08.2005 04:37:05

Kun se on englantia niin se on oikein ja virallista.

-Kamikaze Kettunen
Olemme kuulemma jakomielitautinen. Muuten mukavia! -Einuli
Janus
21.08.2005 11:46:59 (muokattu 21.08.2005 12:19:03)
Kun se on englantia niin se on oikein ja virallista.

Too right.

EDIT: http://66.249.93.104/search?q=cache … 2181+%22inhaled+scream%22&hl=fi
"I've re-invented my image so many times that I'm in denial that I was originally an overweight Korean woman." -David Bowie
"Mitä vaikeampi tilanne on, sitä helpommin siitä selviää. Se on asennekysymys." -Ola Elo
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)