Aihe: Hengitystekniikasta
1
Morningsnow
03.12.2008 19:49:22
Mietinpä tässä että miltä sen oikeanlaisen hengitystekniikan kuuluisi näyttää?
Tuoltako? http://www.youtube.com/watch?v=qHQsUABrrsU&feature=related

Mielestäni Sarah Brightmanilla on upea ääni, ja olenkin nyt viimeaikoina katsellut/kuunnellut häntä paljon Youtubesta. Olen huomannut että hän ainakin hengittää sillä tavalla että suunnilleen koko kroppa on lentoon lähdössä. Tosi voimakkaita hengenvetoja. Mitäs mieltä ihmiset on tästä?
Valtz0r
03.12.2008 20:22:08 (muokattu 03.12.2008 20:24:02)
Hengitystekniikka taitaa oikeasti olla todella yksilöllinen juttu, joka ei kaikilla ole todellakaan sama. Perusteluna sanon sen, että ammattilaisetkin opettavat kaikki eri tavalla sen. Luin myös "Tuki laulu- ja puheäänessä"-opinnäytetyön, jonka kirjoittaja on itsekin kirjoituksensa mukaan hieman pihalla, että mikä toimii ja mikä ei, joten kai se on vähän sellainen asia, joka pitää oppia vaan kokeilemalla kaikkea.
https://oa.doria.fi/handle/10024/38446 Tuki laulu- ja puheäänessä
Morningsnow
03.12.2008 22:28:40
Niinpä se taitaa olla. Katselin vaihteeksi Celine Dionia, ja hänellä taas ei näy juuri minkäänlaista liikettä hengityksessä, lihaksissa. Ja silti ääni on hänelläkin upea ja tuntuu tulevan todella helposti, kuten Sarah Brightmanillakin. Oivoi, en vaan mitenkään tajua tuota tuki/hengitys-asiaa! =(
Valtz0r
03.12.2008 22:48:56 (muokattu 03.12.2008 22:50:13)
Mulla itselläni on nykyään ihan outo tapa hengittää :P. Hengitän ilmaa ulos niin paljon kuin mahdollista, pyrin että rintakehä, vatsa ja kaikki menee ihan sisään. Sitten kun ilmat on "kokonaan" pois, niin koitan hengittää "alaselkään" ilman että vatsa työntyy ollenkaan eteen ja ilman että rintakehä laajenis ollenkaan tai hartiat nousis. Sillä tunnen saavani hyvän tatsin lauluun. Tosin mulla nää hengitystekniikat muuttuu aina viikon välein, ja voi olla että teen kaiken kohta käänteisesti. Mutta toisaalta nykyinen tekniikka tuntuu oikeasti toimivan mulla :o Kurkunpää ihan oikeasti näyttää pysyvän jotenkuten alhaalla korkeissakin äänissä sillä...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)