Aihe: Ääni voimakkaaksi
1
ann4
27.11.2008 18:00:48
Miten?

Mihin kropassa pitää kiinnittää huomiota,
jotta äänestä sais treenattua voimakkaan ja vibraisen, hallitun vibraisen?

Pystyis laulaa korkealta ja matalalta KOVAAA.
Timi
27.11.2008 20:17:51
Miten?

Pallea,kaulan asento,suu,hengitys,hartiat.Ja unohda vibra.Minä en voi sietää vapisevaa ääntä laulussa.Mutta sehän on vain minun näkemys.Joten älkää siitä suuttuko:)
Jostain syystä.En voi tietenkään yleistää.Monella naislaulajalla on jotenkin ponneton ääni,vaikka sävelellisesti laulaisikin oikein.Siis tarkoitan myös hyvä ääni.Mutta potku puuttuu.Laulukanavaa saa aukaista kierron rajoille.Jos taas pitäis riidellä!Silloin kyllä ääntä riittää.Pieni kevennys.
Kylmän viileesti!
Cornflake
27.11.2008 21:17:43
Mä en osaa vastata itse kysymykseen (lähinnä olen väännellyt niitä nuppeja tiskin takana), Laulutunnit hyvän maikan kanssa ei kai olisi pahitteeksi. Ainakin omalle kohdalle mitä on tullut vastaan reenanneita laulajia / esim teatterissa äänenkäyttöä opetelleita, niin tilanne on ollut huomattavasti parempi. Jä kuten edellinen vastaus: pois tää nyt siitä onko hieno ääni tai pysyykö nuotissa.

Eli hyvä ann4 että otat asian vakavasti. Jos tota hommaa ei ole treenannut kuntoon niin naislaulajien kanssa tuppaa olemaan todella usein ongelmia. Ja munkin on pakko todeta, että loppupeleissä ongelma on aina ratkennut ja syyllinen löytynyt jostain muusta kuin mikin edestä...
I ain't gonna work on Maggie's farm no more
buddha
27.11.2008 22:40:26
Ja unohda vibra.Minä en voi sietää vapisevaa ääntä laulussa.Mutta sehän on vain minun näkemys.Joten älkää siitä suuttuko:)

Millaista musiikkia sitten kuuntelette? Kuorolaulantaa? Käsittääkseni näin tokerösti yleistäen lähes kaikilla laulajilla on jonkin sorttinen vibra, isompi tai pienempi, mutta kuitenkin. Se on sen merkki, että ääni toimii oikein. Joten ei kannata väkisin estää vibran syntyä. ;)
hannakatriina
27.11.2008 23:12:32

Miten?

Kurkku rennoksi, ja huuda itsellesi helpolta korkeudelta niin että työnnät samalla vaikka lujasti seinää n. vyötärön korkeudelta (mikä aktivoi vatsalihakset ym. tukilihakset automaattisesti). Siitä se voima lähtee, joustavasta lihasten liikkeestä, tuesta. Heeeei on hyvä äänne.
Mitä vibratoon tulee, se on mahdollinen silloin kun kurkun lihakset ovat tarpeeksi rentoja, että kurkunpää pystyy notkeasti liikkumaan aavistuksenomaisesti kahden sävelen väliä. Mutta aivan hyvin voi myös laulaa ilman vibratoa, ei se suora ääni vaurioita ääntä, vaikka ois vibraton sattunut jo löytämäänkin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)