Aihe: Mitä D-tutkinto sisältää?
1
tulDeMar
05.09.2008 10:13:50
Hei,

voisivatko ne laulajat jotka ovat suorittaneet jonkinsorttisen D-tutkinnon kertoa mitä kyseinen tutkinto sisälsi. Suurinpiirtein.
Ja jos mitenkään mahdollista, niin miten sitä arvioitiin.

Kiitos jo etukäteen vaikka en tiedä vastaako tähän kukaan. :)
tanjuli
05.09.2008 18:49:33
Kaipaatko tietoa erityisesti klasari-laulu-D:stä vai ei-niin-klasari-laulu-D:stä?
[i hear voices but at least they're on tune]
tulDeMar
09.09.2008 09:35:44
Kaipaatko tietoa erityisesti klasari-laulu-D:stä vai ei-niin-klasari-laulu-D:stä?

Pop/rock/jazz-puolelta tosiaan, unohdin mainita. Eli ei-niin-klasari-laulu-D:stä.
minnmi
29.10.2008 18:24:11
Itse tein D:n pop/jazz-laulusta keväällä. Olin Stadiassa (vai mikä Metropolia onkaan) pedioppilaana.

Tutkinnossa oli yhteensä 9 biisiä. Kategoriat olivat pop/rock, kotimainen iskelmä, ulkomainen iskelmä, näyttämömusiikki, r n b ja jazz. Näistä kategorioista oli jokaisesta yksi biisi, paitsi jazzia kaksi biisiä. Näiden lisäksi sai valita itse mistä kategoriasta tahansa vielä kaksi biisiä lisää. Biisit piti osata ulkoa ja toiseen jazz-biisiin piti laulaa scat-soolo. Tutkintoon kuului vielä prima vista ja siihen oli pianosäestys.

Olikohan tuossa nyt kaikki olennainen...
En aina jaksa olla minä.
freeze
01.11.2008 03:05:28
ARGH....laulajilla on super helppoa noi tutkinnot T_T oikeen kateeks käy
tanjuli
01.11.2008 11:55:01
ARGH....laulajilla on super helppoa noi tutkinnot T_T oikeen kateeks käy

Verrattuna mihin? :)
freeze
01.11.2008 22:17:46
Verrattuna mihin? :)

jazz/pop piano :DD

siis oikeesti..onhan pianossa nyt laajemmat vaatimukset..asteikot, murtosoinnut . kadenssit, avista soitto, perkeleesti biisejä..

laulajille riittää kun laulaa jollottelee avista jotain sinnepäin, ja sitten laulaa jollottelee muutaman biisin raadin edessä...

mutta en mä tie :D mutta sen verran tiedän että jos vähääkään osaa laulaa. ja laulaa jokseekin nuotilleen. pääsee läpi.
tanjuli
02.11.2008 20:22:06
laulajille riittää kun laulaa jollottelee avista jotain sinnepäin, ja sitten laulaa jollottelee muutaman biisin raadin edessä...

mutta en mä tie :D mutta sen verran tiedän että jos vähääkään osaa laulaa. ja laulaa jokseekin nuotilleen. pääsee läpi.

No hemmetti, jos jotain sinnepäin -lauleskelemalla pääsee jossain laulututkintoja hyvin arvosanoin läpi niin kertokaa heti! :D

Ainakin ne mitä on itte tehnyt, ihan jumalaton ohjelmisto, kohtuupitkä keikka ja pakolliset tekniikkaetydit mistä raati arpoo sen/ne mitä vedetään siihen päälle, palautteessa harvemmin pysytään musiikillisissa asioissa vaan usein pörrätään siellä henkilökohtaisuuksissa (kun se ääni nyt sattuu olemaan sisällä siellä itsessä)... Kyl mun mielestä kaikilla muilla instrumenetilla tehdyt tutkinnot on ollu 'iisimpiä' kun laulaen... :P
minnmi
02.11.2008 23:04:12
Joo, tosiaan unohdin mainita sen aika olennaisen, että ohjelmistoa pitää olla aika paljon ennen kuin sen tutkinnon saa suorittaa. Oliskohan se ollu 60 biisiä ellen ihan väärin muista.
En aina jaksa olla minä.
hannakatriina
03.11.2008 00:33:25

Lisätään nyt tähän vielä se, että joissakin oppilaitoksissa myös laulajilla on tutkinnoissa tekninen osuus: prima vista -laulu, bändi-primavista scat-sooloineen, stemmalaulutehtäviä, asteikkoja, sointuja ym.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)