Aihe: Terve koko poppoo! Oisko laulunopetusta Lahdessa?
1
Rinsessa-86
05.01.2009 00:03:31
Moi Suomen muusikot! Olen uusi näillä sivuilla ja tervehdin täten koko kansaa =)

Oiskos kellään tietoa missä sais Lahdessa tasokasta laulunopetusta? Googlesta ei löytynyt ketään muuta kuin K. Puunenä, tiedän kyllä tyypin mutten tiedä minkätasoista opetusta olisi tiedossa. Onko kokemusta?

Yritin jotain kurssejakin katsoa mutten löytänyt kuin Wellamo-opistolta pari karaokekurssia jotka ovat jo täynnä. Laulutyyli on pop/rock/heavy joten en viittis mihkään kuorolaulantoon raahautua.

Nyt on sellanen fiilis et voi alkaa pikkuhiljaa panostamaan ettei käy elämä tylsäksi!
acai
08.01.2009 18:11:07
Tervetuloa vaan! :D Itse opiskelen Lahdessa klassista laulua Lahden Konservatoriolla. Sinne pääsykokeita järjestetään keväisin. Sitten taasen on Lahden Musiikkiopisto, jossa on sekä klassista, että pop/jazzia. Sinne haetaan keväisin. Nettiin tulee kevään hujakoilla kaavake, joka täytetään ja sen perusteella oppilaat valitaan. Kummassakin paikassa opetuksen taso on hyvä ja samaan hintaan kuuluu myös teoria & säveltapailu- opinnot. Ne eivät ole pakollisia, mutta niistä on varsin paljon hyötyä. (Kehittää muun muassa nuotinlukutaitoa, sekä sävelkorvaa.) Itse suosittelen kuitenkin tuota Musiikkiopiston pop/jazzia, sillä siellä todennäköisesti lauletaan myös rokkia jne. Sitten vaihtoehtona on yksityiset opettajat, vaihtelevalla laadulla. Sitten vielä yksi vaihtoehto, jos bändisoitto kiinnostaa on Rockopisto. Sinne viimeisin haku päättyi tän kuun alkuvaiheilla, mutta jos jossain bändissä on tilaa niin sinnekin voi hakeutua. Siitä en tosin tiedä minkälainen ikäjakauma noissa bändeissä on. Tossa kaikki oleellisimmat, mitä Lahdesta olen löytänyt. Onnea opettajan löytämisessä! :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)