Morjens, itse sain pysyvän tinnituksen about 1,5kk sitten, onneks se ei ole niin kova, mutta kyllä sitä ilalla tulee kuuneltua väkisinki. Se syy, miksi tein tämän aiheen ni on, että haluan kysyä kokeneilta laulajilta, että voiko tinnitus voimistua jos vetää Screamingiä ja Groulingia? Tavallaan, korvat ovat suojatut korvatulpilla, eli ääni ei voi päästä ulkoolta päin kovasti läpi, mutta kun miettii että ääni tulee kuitenki Gardaniasta, ja siinä menee sieraimet korviin ja nenään, . sisältä en kuule sitä pahemmin mitenkään lujaa jos huudan, mutta mietin että voikohan paineista mitkä tulee huudoista paheetua tinnitus? Kellään kokemuksia?! |
Oikea korva sanoo iiiiiiiiiiii. En itse usko että karjumalla tinnitus hirveästi pahenee. Mutta harjoittelutavat voi vaikuttaa asiaan. Itse pääsääntöisesti treenailen ajaessa levyjen mukana ja kun mulla on suht kova ääni, niin volat on sen mukaiset. Suosittelen sellaista että ostat nappiluurit (hyvät) jotka feidaa ympäröivät äänet mahd hyvin pois. Tällöin voit pitää volaa alhaalla kun treenaat ja kun et KUULE omaa ääntäsi niin hyvin, voi yrittää enemmänkin TUNTEA sitä oikeeta tyyliä. Loppupeleissä kun lavalle nouset huutelemaan, niin sä et tule kuulemaan itseäsi kovin hyvin yleensä. Joten sen karjumisen fiiliksen löytäminen on vähintäänkin yhtä tärkeää kuin sen kuuleminen. E: Tosta ilmanpainejutusta vielä. Screamihan on tosiaan flow-tyylinen taito. Eli omalla tavallaan painetta ei pitäisi tuntua missään. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä ettei painetta oikeasti olisi, kyse on vain siitä mitä huutaja itse tuntee. Kyse on ilmanpaineen pullonkaulaefektistä jossa pallea toimii paineen luojana ja äänihuulet pullonkaulana. Näiden välillä pitää olla hyvä tasapaino, joka ei järky. Anyhoo, ainoa paikka missä voisi sanoa painetta tuntuvan, on äänihuulet ja nielun takaosa. Jos sulla esim korvat poksuu tms. niin lopeta ja mieti mitä sä teet liikaa tai liian vähän. En Kerro |