cjomett 18.07.2010 22:24:49 | |
---|
Millä efektillä saan miksausvaiheessa tasoitettua laulussa esiintyviä piikkejä? Ilmeisesti compress? Olen yrittänyt, ilman odotettuja tuloksia. Millaiset asetukset tarvittaisiin? |
Simo78 18.07.2010 22:49:42 | |
---|
Kompurallahan tota saadaan aikaan. Milläs vermeillä oot nauhoitellut? Cubasella mä oon saanut ihan ok-tasoa aikaan preseteillä, kun ei ole aikaa keskittyä ihan liikaa tohon miksaukseen. Myöskin kandee eq:lla säädellä laulua. Tosin mä oon aina noobie näissä hommissa:-D. Livekompurointiin sain yheltä tutulta ohjeet, mutta ne tosin koskevat vain ja ainoastaan sitä yhtä värkkiä... |
cjomett 19.07.2010 09:15:44 | |
---|
Käytän Sonar le 6 ohjelmistoa. Tuossa compres osiossa on monta parametria ja niiden kombinatio näyttää vaikealta muutos on joko mitätön tai sitten sekoitaa äänen. Eli arvojen haku hakuisessa. Presetillä ei tapahdu käytännösä mitään kuultavaa eroa. |
Kaakatus 28.07.2010 09:36:43 | |
---|
cjomett: Käytän Sonar le 6 ohjelmistoa. Tuossa compres osiossa on monta parametria ja niiden kombinatio näyttää vaikealta muutos on joko mitätön tai sitten sekoitaa äänen. Eli arvojen haku hakuisessa. Presetillä ei tapahdu käytännösä mitään kuultavaa eroa. http://pwc.kapsi.fi/reiska/kompura.htm Tuossa näyttäisi olevan aika selkokielistä tekstiä näistä perussäädöistä. Helpoiten esimerkiksi attakcin säädön vaikutuksen kuulee, kun liioittelee tressholdin ja ration määrää. Sitten sopivan asetuksen löydyttyä voi nämä edellämainitut palauttaa paremmalta kuullostavaan asentoon. Soitetaan nopeammin kuin osataan. |
cjomett 18.09.2010 22:50:48 | |
---|
Kiitoksia, todella hyvä ja selkokielinen linkki. |