Olisiko täällä henkilöitä, joilla on kokemusta langattomien lähettimien käyttämisestä lankamikkien kanssa? Käytän laulamiseen Shuren SH55 Series II mikrofonia ja alan jo hieman kyllästyä langan jatkeena keikkumiseen. Itse olen harkinnut kokeilevani Shure PG14 settiä, joka tosin on suunniteltu kitara- ja bassokäyttöön, mutta jonka kyllä saa adapterilla myös mikkiin kiinni. Olisiko kyseisen viritelmän käytössä ongelmia tiedossa esim. äänenlaadun kanssa? |
Mä olen ollut radiossa (Radio Ykkönen) joskus takavuosiana äänitarkkaajana ja tehnyt paljonkin erilaisia töitä langattomien kanssa. Periaatteessa langaton lähetin / vastaanotin VAIN KORVAAVAT KAAPELIN. Ne eivät saa muuttaa soundia, ja sitä yleensä eivät teekään. Niiden kaista lienee jotain 20Hz-20.000 Hz. Joskus harvoin leikataan tahallaan yläpäästä, koska se poistaa kohinaa. Noi näkee spekseistä, jotka käytännössä Shurella, Senkulla ... on miltei aina löydettävissä täältä netistä. Ainoa asia, mikä voi mennä pieleen on se, että kytkee lähettimen plugiin matalaohmisen mikrofonin, ja tästä syntyy sovitusvirhe. Toi kannattaa katsoa spekseistä, mitä äänilähteitä (kitara = korkeaohminen, Shure Elvismikki = matalaohminen) input tukee. Toivottavasti jeesas. |