JTTH 09.10.2007 21:57:37 | |
---|
Tieteen Kuvalehdestä (15/07): "Äänihuulien puoliskoja on mahdollista oppia hallitsemaan erikseen. Tällöin ihminen voi jopa laulaa yksinään kaksiäänisesti" Täytyy alkaa treenaamaan:) |
Mr.Crest 09.10.2007 22:36:54 | |
---|
Hoho :D varmaan vaikeaa |
tanjuli 09.10.2007 23:23:13 | |
---|
[i hear voices but at least they're on tune] |
paavi 10.10.2007 10:52:13 | |
---|
http://youtube.com/watch?v=6vkejOp9wOc kuunnelkaa vaikka tätä... oon joskus itse treenannut jonkun melodiapätkän kaksiäänisesti niin, että vihellän ylemmän stemman normaalisti huulilla ja laulan alempaa. Kuulostaa vähän samalta kuin tuossa pätkässä, mutta on varmasti paljon helpompaa... =) Unholy water /Sanguine addiction /Those silver bullets / A last blood benediction |
-Henri- 11.10.2007 23:06:28 | |
---|
http://youtube.com/watch?v=6vkejOp9wOc Hajosin, kun tuo vasemmanpuoleinen aloitti sen... sen... äänen tekemisen; kurkkulauluako se oli? Vaikutti "hieman" vajaalta toiminnalta. Mutta ei sillä, ettenkö arvostaisi hänen kykyjään. En mie ossais. Anteeksi. |
uncore 14.10.2007 19:46:03 | |
---|
No mites toi sitten tapahtuu? |
Lightning 15.10.2007 08:59:37 | |
---|
No mites toi sitten tapahtuu? Esim. sillee humisee matalalta ja samaan aikaan viheltää huulilla. varmaan helpoin tapa. En oo varma, mutta vissiin ääniä pystyy olla enempikin kuin kaksi. Jossain muistan lukeneeni että ääniä voi olla jopa neljä, mutta empä tiiä. Vejetään sitä pataan |
M Hossa 15.10.2007 18:35:53 | |
---|
Tieteen Kuvalehdestä (15/07): "Äänihuulien puoliskoja on mahdollista oppia hallitsemaan erikseen. Tällöin ihminen voi jopa laulaa yksinään kaksiäänisesti" Täytyy alkaa treenaamaan:) Mutta punk-bändissä saa laulaa yksiäänisesti kaksin. Noh , varmaan hieno juttu toi kaksiäänistä laulua yksin, mutta niin kauan kun mulla on ongelmia laulaa yksiäänisesti yksin, niin treenailen sitä ihan vaan... ;p |
minnmi 26.10.2007 17:32:58 | |
---|
Hei huippua. Laulutunnilla vähän open kanssa kuulosteltiin ylä-ääniä ja innostuin aika pahasti nyt tästä kurkkulaulannasta. Youtubesta olen noita katsellut useampia pätkiä. Nyt kysymys olisikin, että voiko tuota oppia itse harjoittelemalla, vai onko siinä joitain salaisia niksejä, joita oppii vain kurssilla? Jonkinlaista pihinää saan itsestäni aikaiseksi. En aina jaksa olla minä. |
Mohla 27.10.2007 16:06:38 | |
---|
Hei huippua. Laulutunnilla vähän open kanssa kuulosteltiin ylä-ääniä ja innostuin aika pahasti nyt tästä kurkkulaulannasta. Youtubesta olen noita katsellut useampia pätkiä. Nyt kysymys olisikin, että voiko tuota oppia itse harjoittelemalla, vai onko siinä joitain salaisia niksejä, joita oppii vain kurssilla? Jonkinlaista pihinää saan itsestäni aikaiseksi. Tuommonen sattu pistämään tuolta youtubesta silmään. En tosin katsonut sen tarkemmin: http://youtube.com/watch?v=i7gj0b0WZ80 Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
|
Mohla 19.11.2007 14:21:26 | |
---|
Huomasin, että hallitsen tämän tekniikan jotenkuten, ja otin vähän lisä selvää siitä. Löysin tällaisen sivuston, jossa on neuvoja ja muuta tuohon liittyen. Sivustolla on myös keskustelu foorumi. http://www.khoomei.com/ Lisäksi englanninkielisessä wikipediassa oli tuolla sivun alimpana muitakin hyviä linkkejä: http://en.wikipedia.org/wiki/Overtone_singingHuom! On suuri todennäköisyys, että ylläoleva kirjoitus on sarkastinen. - - - - - - - - -
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charlie McCharty |
sofianmaailma 23.11.2007 22:36:29 | |
---|
Minulla tulee toisinaan kaksi ääntä yhtäaikaa, yleensä niin että toinen - voimakkaampi - tulee kolmiviivaisesta ja sitten neliviivaisesta tulee hyvin heikko huiluääni. En tiedä, syntyvätkö molemmat äänihuulilla - saattaahan olla, että osaan vislata kurkulla tai jotain. Tässä tämäniltainen saunanjälkeinen vetäisy, minkä alkupuoli on aika kauhuelokuvakamaa: NÄYTE: http://www.saunalahti.fi/severink/N … igh_notes_simultaneously_231107.mp3 (klippi alkaa niin, että g3 ja kaksi nopeaa d4:sta, sitten ???) Laula, älä sodi. |
Fleda 13.05.2009 17:52:04 | |
---|
Missä tuota kurkkulaulua opetetaan? Netistä löytyy nihkeästi asiaa suomeksi, kiinnostaisi kovasti hakeutua opetukseen, mielellään pk-seudulla. Paskaa. |
Mange 13.05.2009 18:45:06 (muokattu 13.05.2009 18:46:41) | |
---|
Imitoimalla wah-wah-efektiä slow-motionissa voidaan helposti saada ylä-äänet kuulumaan. Tässä lyhyt äsken nauhoittamani pätkä, tässä on vain yksi ääniraita jonne vähän liikaa kaikua lisätty (eq koskematon), ja rumpuraita. Viimeinen osa demonstroi ns. kargyraa kurkkulaulua, jossa "false vocal cords":it resonoi tuplasti hitaampi kuin oikeat äänihuulet, siksi se on niin matalan kuuloinen. http://maihinnousu.net/s/?song_id=3575 On hauskaa laulaa tällaista kurkkulaulua autossa, mutta en ole vielä sitä koskaan käyttänyt vakavassa mielessä, eikä varmaan tule koskaan tapahtumaankaan. ;-) Ylä-äänet syntyy muuten suussa, ei äänihuulissa. |
Fleda 13.05.2009 19:58:44 | |
---|
Viimeinen osa demonstroi ns. kargyraa kurkkulaulua, jossa "false vocal cords":it resonoi tuplasti hitaampi kuin oikeat äänihuulet, siksi se on niin matalan kuuloinen.. Pitikö kauan reenata tätä että rupes onnistumaan? Paskaa. |
Mange 13.05.2009 20:20:48 | |
---|
Fleda: Pitikö kauan reenata tätä että rupes onnistumaan? Ei kovinkaan kauan. Kunhan tajutaan ensin, miten sitä ääntä tehdään, on helppoa toistaa sitä vahingoittamatta mitään kurkussa. |
sofianmaailma 15.05.2009 17:35:52 | |
---|
Laula, älä sodi. |
Kalmo 17.05.2009 23:52:27 | |
---|
Tieteen Kuvalehdestä (15/07): "Äänihuulien puoliskoja on mahdollista oppia hallitsemaan erikseen. Tällöin ihminen voi jopa laulaa yksinään kaksiäänisesti" Höpö höpö (??). Ei voi olla mahdollista, että kumpikin äänihuuli tuottaa eri ääntä. Yksinäinen äänihuuli ei voi tuottaa minkäänlaista ääntä. Se on yhtä mahdotonta kuin pärisyttää huulia niin, että ylähuuli pärähtää kolme kertaa siinä ajassa, kun alahuuli pärähtää kerran. Kurkkulaulun eri äänet syntyvät eri paikoissa ääniteitä. Tieteen kuvalehti ei ole tiedelehti, vaan kuvalehti. Älkää hyvät ihmiset ottako sitä tosissaan. Siinä esitellään kymmenvuotiaan yleissivistykseen kuuluvia asioita järisyttävinä löytöinä. Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |
Charge 19.05.2009 15:55:58 | |
---|
Kaksiäänisesti yksin kuulostaa suoraan Terry Pratchettin kirjasta repäistyltä! :) Eipä tuo varmaan ihan lauseen varsinaisessa merkityksessä voi mahdollista olla. ja itse mielellään keskittyisin ihan vaan ensin siihen, että saan jotain ääntä yksiäänisesti pellolle... Autappa aloittelevaa muusikkoa ja kerro mielipidettä biiseistä www.mikseri.net/fadoac |
AadolfK 06.07.2009 07:43:42 (muokattu 06.07.2009 09:03:48) | |
---|
Kurkkulaulu on helppoo :D osaan hyvin kargyraata, höömeitä ja sygytii :D plus niitä alalajeja :D ihan helppoo :D Mua opetti Suomen edustusbändin Cedip Tur:in yks jäsen, Sami Jansson... Se oli mun musiikinopettaja kuudennella luokalla :D kaverit inhoo Janssonia ja kurkkulaulua -.-' |